Resultats globals: 20 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 9 registres trobats
Documents de recerca, 11 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
2 p, 10.6 MB La mar també és de les dones / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Ara, Núm. 2725 (9 de juny de 2018) , p. 56-57  
2.
2 p, 1.9 MB El masclisme en forma de dibuixos animats / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Ara, Núm. 2621 (24 de febrer de 2018)
Ara criatures, (24 de febrer de 2018) , p. 8-9  
3.
22 p, 886.3 KB Las artistas catalanas, su lugar en la revista "Feminal" (1907-1917) / Rodrigo Villena, Isabel (Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Historia del Arte)
Frente al vacío que sufrió la mujer artista en la prensa cultural y artística de la época, la revista Feminal (1907-1917), dirigida por la escritora y periodista feminista Carme Karr, visibilizó, ayudando a tener presencia pública y resonancia social y cultural, a 43 pintoras, dibujantes y artesanas activas en la Cataluña de las dos primeras décadas del siglo XX. [...]
Davant el buit que va patir la dona artista en la premsa cultural i artística de l'època, la revista Feminal (1907-1917), dirigida per l'escriptora i periodista feminista Carme Karr, va visibilitzar, ajudant a tenir presència pública i ressonància social i cultural, 43 pintores, dibuixants i artesanes actives en la Catalunya de les dues primeres dècades del segle XX. [...]
Faced with the ostracism of female artists in the cultural and artistic media of that time, Feminal magazine (1907-1917), directed by the feminist writer and journalist Carme Karr, made visible 43 women painters, drawers and craftswomen active in Catalonia in the first two decades of the twentieth century by conceding them greater public presence and social and cultural recognition. [...]

2017 - 10.5565/rev/locus.299
Locus amoenus, Núm. 15 (2017) , p. 223-244 (Articles)  
4.
1 p, 87.8 KB El masclisme que es balla i es canta / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2015
Ara, Núm. 1744 (21 de setembre de 2015) , p. 19  
5.
2 p, 166.8 KB Noves tecnologies, vells estereotips / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2015
Ara, Núm. 1576 (6 d'abril de 2015) , p. 32-33  
6.
11 p, 137.6 KB Les audiències actives i la imatge de les dones a la publicitat / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació)
L'article presenta els resultats de la recerca de les percepcions i actituds de les dones davant representacions del gènere al discurs publicitari. Aquest estudi forma part de la investigació iniciada l'any 2005 sobre el consum de la imatge de les dones a la publicitat i als mitjans de comunicació. [...]
This article presents the results of a study on women's perceptions and attitudes regarding gender representation in advertising discourse. The study was part of a research project begun in 2005 on the consumption of the woman's image in publicity and the mass media. [...]

2008 - 10.2436/20.3008.01.55
Comunicació (Barcelona), Num. 24 (Desembre 2008) , p. 131-142  
7.
22 p, 461.6 KB Tendencias actuales de género y el liderazgo de la dirección en los diferentes niveles educativos / Cáceres Reche, María Pilar (Universidad de Granada) ; Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada) ; Hinojo-Lucena, Francisco Javier (Universidad de Granada) ; Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada) ; García Carmona, Marina (Universidad de Granada)
El presente trabajo muestra una revisión sobre algunos estudios e investigaciones naciona­les e internacionales más relevantes del liderazgo de la mujer en la dirección de centros educativos en los diferentes niveles. [...]
Aquest treball mostra una revisió sobre alguns estudis i investigacions nacionals i interna­cionals més rellevants del lideratge de la dona en la direcció de centres educatius en els diferents nivells. [...]
This paper shows a deep review about the most important national and international studies and researches on female leadership in schools in the different stages. While the first part deals with Non-University education, such as Pre-Primary education and Primary education, the second part summarizes the results obtained from researches carried out in Higher education and makes some observations on Secondary education. [...]

2012 - 10.5565/rev/educar.36
Educar, Vol. 48, Núm. 1 (gener-juny 2012) , p. 69-89  
8.
6 p, 63.9 KB La representación positiva de la imagen de las mujeres en los medios / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este trabajo tiene como objetivo describir las valoraciones positivas realizadas por la ciudadanía a través del servicio del Instituto Catalán de las Mujeres (ICD) sobre los discursos mediáticos que contienen representaciones de género. [...]
This article aims to outline the positive assessments made by the public, through the service of the Catalan Women's Institute (ICD) on speeches containing media representations of gender. It is a way to illustrate how the products of cultural industries are part of the audience's social imaginary and how it is able to identify and assess constructive representations of gender. [...]

2009 - 10.3916/c32-2009-03-002
Comunicar, Vol. 16, Núm. 32 (maig 2009) , p. 209-214  
9.
7 p, 63.8 KB Gènere, violència i socialització en els centres escolars / Lojo, Mirta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La construcció d'identitats i rols segons els models hegemònics de feminitat i masculinitat condicionen bona part de la vida social, familiar i professional de dones i d'homes. En aquest context, les interaccions que hi tenen lloc es tradueixen en relacions de poder i, a causa de la seva pròpia normativitat, comporten violència. [...]
La construcción de identidades y roles según los modelos hegemónicos de femineidad y masculinidad condicionan buena parte de la vida social, familiar y profesional de mujeres y hombres. En este contexto, las interacciones que tienen lugar se traducen en relaciones de poder y, debido a su propia normatividad, comportan violencia. [...]
The construction of identities and roles according to the hegemonic feminine and masculine models affects a good part of the social, familiar and professional life of women and men. This is the background for the interactions that take place. [...]

2009 - 10.5565/rev/educar.119
Educar, N. 43 (2009) p. 23-29  

Documents de recerca 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
103 p, 2.7 MB Los monólogos hechos por mujeres de éxito en España 2023 / Bernad Sánchez, Selma ; Ferrer Rodriguez, Iliana Esther, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'humor realitzat per dones està sotmès a una alta estigmatització, limitat a creences preestablertes sobre qui pot o no ser considerat "graciós". No obstant això, la creixent visibilització de còmiques en la comèdia actual, i la tendència feminista estan canviant el panorama espanyol. [...]
El humor realizado por mujeres está sometido a una alta estigmatización, limitado a creencias preestablecidas sobre quién puede o no ser considerado "gracioso". Sin embargo, la creciente visibilización de cómicas en la comedia actual, y la tendencia feminista están cambiando el panorama español. [...]
Humor performed by women is highly stigmatized, limited to pre-established beliefs about who can or cannot be considered "funny". However, the increasing visibility of female comedians in today's comedy and the feminist trend are changing the Spanish panorama. [...]

2023
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  
2.
129 p, 2.5 MB Més enllà del Test de Bechdel : Anàlisi de la representació de gènere al cinema espanyol / Busquets Fàbregas, Bruna ; Tous, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball analitza la representació de gènere de les pel·lícules espanyoles més taquilleres dels anys 2020-2022, contrastant les mancances del Test de Bechdel amb ampliacions del mateix test. [...]
Este trabajo analiza la representación de género de las películas españolas más taquilleras de los años 2020-2022, contrastando las carencias del Test de Bechdel con ampliaciones del mismo. El Test de Bechdel es un conjunto de criterios para determinar si una película tiene buena representación de género, pero este es limitado y no tiene en cuenta conceptos como los estereotipos. [...]
This work analyzes the gender representation of the highest-grossing spanish films of the years 2020-2022, contrasting the faults of the Bechdel Test with the extension of the test. The Bechdel test is a set of criteria for determining whether a film has a good gender representation, but it is limited and does not take into account conceps such as stereotyping. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
3.
56 p, 932.4 KB Noves masculinitats : una proposta didàctica per trencar amb els estereotips de la masculinitat hegemònica / Pérez Urbano, Irene ; Muzzi, Sandra, dir. (Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els adolescents continuen associant la masculinitat a una visió hegemònica (Pescador, 2018) i, per tant, és essencial poder fer actuacions educatives que considerin la masculinitat com a eix vertebral (Ríos, 2013). [...]
Los adolescentes continúan asociando la masculinidad a una visión hegemónica (Pescador, 2018) y, por lo tanto, es esencial poder hacer actuaciones educativas que consideren la masculinidad como eje vertebrador (Ríos, 2013). [...]
Nowadays, teenagers still associate masculinity to an hegemonic vision (Pescador, 2018) and, so it is essential to be able to carry out educational activities that consider this topic the backbone of the didactic proposal (Ríos, 2013). [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Primària [1140]  
4.
82 p, 613.5 KB Sobre la feminitat : anàlisi de la filmografia de Pedro Almódovar del 2000 al 2020 / Pérez Llach, Júlia ; Pires de Sa , Fernanda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu d'aquest estudi és analitzar la figura femenina al llarg de la filmografia de Pedro Almodóvar de les últimes dues dècades (2000-2020). Per fer-ho, s'han seleccionat quatre de les pel·lícules compreses en aquest període, i s'han analitzat mitjançant la tècnica de l'anàlisi de contingut. [...]
El objetivo de este estudio es analizar la figura femenina a lo largo de la filmografía de Pedro Almodóvar de las últimas dos décadas (2000-2020). Para eso, se han seleccionado cuatro de las películas comprendidas en este período, y se han analizado mediante la técnica del análisis de contenido. [...]
The aim of this study is to analyse the feminine figure throughout Pedro Almodóvar's filmography of the last two decades (2000-2020). To achieve it, four of the films in this period have been selected and analysed using the content analysis method. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  
5.
68 p, 1.1 MB Gender stereotypes and roles in children's literature / Márquez i Serna, Manel ; Sánchez Martí, Angelina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
This study case research is focused on analysing through gender perspective the current situation of gender stereotypes and roles in children's literature at the school Octavio Paz. Gender and sexuality are closely intertwined, which have been changing schemas throughout the years, and books might still be portraying and producing inequalities from them. [...]
Aquest estudi de cas d'investigació està enfocat a analitzar des de la perspectiva de gènere la situació actual dels estereotips i rols de gènere en la literatura infantil a l'escola Octavio Paz. [...]
Esta investigación de caso de estudio está enfocada a analizar desde la perspectiva de género la situación actual de los estereotipos y roles de género en la literatura infantil y juvenil del colegio Octavio Paz. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Educació Primària [1140]  
6.
42 p, 2.4 MB Creación de "Venus de Vinilo" : la primera web periodística sobre las mujeres en la música / Montoya Velayos, Elia ; Gallego Ayala, Joana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest Treball de Fi de Grau es fonamenta en l'anàlisi de la situació actual i passada de les dones en el món de la música per a crear Venus de Vinilo, una fita en el periodisme especialitzat. Aquesta web serà el primer mig digital dedicat exclusivament a les dones en la indústria de la música. [...]
Este Trabajo de Fin de Grado se fundamenta en el análisis de la situación actual y pasada de las mujeres en el mundo de la música para crear Venus de Vinilo, un hito en el periodismo especializado. [...]
This Final Degree Project is based on the analysis of the current and past situation of women in music to create Venus de Vinilo, a milestone in specialized journalism. This website will be the first digital media dedicated exclusively to women in the music industry. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
7.
100 p, 3.2 MB El videoclip como producto cultural y su papel en la reproducción de estereotipos y roles de género / Fuster Mancheño, Aurora ; Gallego Ayala, Joana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La música és una de les indústries culturals més importants i influents en la societat actual. El videoclip com a producte cultural crea, proposa i reprodueix estereotips i rols de gènere. Aquest treball pretén analitzar el paper de l'home i la dona a partir del videoclip. [...]
La música es una de las industrias culturales más importantes e influyentes en la sociedad actual. El videoclip como producto cultural crea, propone y reproduce estereotipos y roles de género. Este trabajo pretende analizar el papel del hombre y la mujer a partir del videoclip. [...]
Music is one of the most important and influential cultural industries in today's society. The videoclip as a cultural product creates, proposes and reproduces stereotypes and gender roles. This work aims to analyze the role of men and women from the video clip. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
8.
67 p, 818.2 KB "I can't get over my disappointment in not being a boy" : Jo March's deconstruction of "The Cult of True Womanhood" and her quest for self-determination in Louisa May Alcott's Little Women / Camprubí Gutiérrez, Vanessa ; Sánchez Campos, Noelia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
Nineteenth-century America is marked by the so-called "Cult of True Womanhood". Indeed, according to such widespread belief, not only are women obliged to stay at home, carrying out their household chores and taking care of their children's education, but they also owe submission and respect to their husbands, on whom they are financially dependent. [...]
L'Amèrica del segle XIX està marcada pel conegut "Culte a la veritable feminitat". De fet, d'acord amb aquesta creença, les dones no només estan obligades a quedar-se a casa, portant a terme les seves tasques domèstiques i ocupant-se de l'educació dels seus fills, sinó que també deuen mostrar submissió i respecte als seus marits, de qui depenen econòmicament. [...]
La América del siglo XIX esta marcada por el conocido "Culto a la verdadera feminidad". De hecho, de acuerdo con esta creencia, las mujeres no solo están obligadas a quedarse en casa, llevando a cabo sus tareas domésticas y ocupándose de la educación de sus hijos, sino que además deben mostrar sumisión y respeto a sus maridos, de quienes dependen económicamente. [...]

2021
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
9.
52 p, 6.5 MB La coeducació, una eina per abordar els estereotips de gènere i l'orientació sexual / Reyes Castillo, Àlex ; Empain, Joanna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El propòsit d'aquest treball de fi de grau no és un altre que donar a conèixer dos projectes coeducadors nascuts a la ciutat de Barcelona i com aquests treballen el desaprenentatge dels estereotips de gènere a partir d'una mirada crítica, reflexiva i feminista del món. [...]
El propósito de este trabajo de fin de grado no es otro que dar a conocer dos proyectos coeducadores nacidos en la ciudad de Barcelona y como estos trabajan el desaprendizaje de los estereotipos de género a partir de una mirada crítica, reflexiva y feminista del mundo. [...]
The purpose of this final degree project is none other than to present two co-educational projects born in the city of Barcelona and how they work the unlearning of gender stereotypes from a critical, reflective and feminist perspective of the world. [...]

2020
Grau en Educació Primària [896]  
10.
16 p, 301.0 KB Per què no hi ha Bomberes a Catalunya? / Antolín Gómez, Helena ; Carrasquer, Pilar, 1957-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Fins al dia d'avui no hi ha cap estudi sociològic que doni una resposta concreta al reduït nombre de bomberes a Catalunya, que és inferior a l'1%. Les barreres d'entrada no-formals com els estereotips de gènere i el poder físic dels homes els ha proporcionat l'avantatge tecnològic i sociopolític que ha provocat que un 61% dels treballadors a Espanya es trobi a ocupacions masculinitzades o feminitzades. [...]
Hasta día de hoy no hay ningún estudio sociológico que dé una respuesta concreta al reducido número de bomberas en Cataluña, que es inferior al 1%. Las barreras de entrada no-formales como los estereotipos de género y el poder físico de los hombres les ha proporcionado la ventaja tecnológica y sociopolítica que ha provocado que un 61% de los trabajadores en España se encuentre en ocupaciones masculinizadas o feminizadas. [...]
To date there is no sociological study that gives an explicit answer to the low number of firewomen in Catalonia, which is less than 1%. Non-formal entry barriers such as gender stereotypes and men's physical power have provided them with the technological and sociopolitical advantage that has caused 61% of workers in Spain to be in masculinized or feminized occupations. [...]

2020
Grau en Sociologia [819]
3 documents

Documents de recerca : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.