Resultats globals: 3 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
33 p, 2.3 MB Learning to make informed health choices : Protocol for a pilot study in schools in Barcelona / Martínez García, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Alonso-Coello, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Asso, Laia (Agència de Salut Pública de Catalunya) ; Ballesté-Delpierre, Clara (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Canelo Aybar, Carlos Gilberto (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; de Britos, C. (Escola Virolai) ; Fernández Rodríguez, A. (Escola Sant Martí) ; Gallego Iborra, A. (Servicio Andaluz de Salud) ; Leo Rosas, Victoria (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Llaquet, P. (Escola Virolai) ; Niño de Guzmán, Ena Pery (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Pérez-Gaxiola, G. (Paediatric Hospital of Sinaloa) ; Requeijo, Carolina (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Salas-Gama, Karla (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Samsó Jofra, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Terres, J. (Institut Escola Antaviana) ; Urreta, I. (Hospital de Donostia (Sant Sebastià, País Basc)) ; Rosenbaum, S. (Norwegian Institute of Public Health) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The Informed Health Choices (IHC) project has developed learning resources to teach primary school children (10 to 12-year-olds) to assess treatment claims and make informed health choices. The aim of our study is to explore both the students' and teachers' experience when using these resources in the context of Barcelona (Spain). [...]
2020 - 10.12688/f1000research.21292.2
F1000Research, Vol. 8 (2020) , p. 2018  
2.
20 p, 1.2 MB Teaching and learning how to make informed health choices : Protocol for a context analysis in Spanish primary schools / Martínez García, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Samsó Jofra, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Alonso-Coello, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Ansuategi, Eukene (Osakidetza) ; Asso, Laia (Agència de Salut Pública de Catalunya) ; Ballesteros Silva, Mónica Patricia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Canelo Aybar, Carlos Gilberto (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Casino, Gonzalo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Gallego Iborra, Ana (Andalusian Health Service) ; Niño de Guzmán, Ena Pery (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Requeijo, Carolina (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Roqué i Figuls, Marta (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Salas-Gama, Karla (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Ubeda-Carrillo, Mar (Osakidetza) ; Urreta-Barallobre, Iratxe (Osakidetza) ; Rosenbaum, Sarah (Centre for Informed Health Choices. Norwegian Institute of Public Health)
Introduction The Informed Health Choices (IHC) project developed learning resources to teach primary school children (10 to 12-year-olds) to assess treatment claims and make informed health choices. The aim of our study is to explore the educational context for teaching and learning critical thinking about health in Spanish primary schools. [...]
2021 - 10.12688/f1000research.51961.2
F1000Research, Vol. 10 (2021) , p. 312  
3.
20 p, 154.4 KB Reconstructing data : evidence-Based Medicine and Evidence-Based Public Health in context / Davidovitch, Nadav ; Filc, Dani
The emergence of Evidence-Based Medicine (EBM) as the gold-standard practice in biomedicine and public health practices represents a significant epistemological turn in modern medicine. The development of Evidence-Based Public Health (EBPH) followed the emergence of Evidence-Based Medicine, as an attempt to ground health policies and interventions on «sound facts». [...]
2006
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, V. 26 (2006) p. 287-306  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.