Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
20 p, 454.7 KB On Psych Verbs and Optional Clitic Doubling in Catalan and Other Ibero-Romance Languages / Vega Vilanova, Jorge (University of Hamburg)
Although undesired under a theoretical viewpoint, natural languages often show cases of "true" optionality. According to a reformulation of the Interface Hypothesis (Sorace 2006), highly complex constructions are more susceptible to optionality and change. [...]
Tot i ser poc desitjat en la teoria, les llengües naturals presenten sovint casos de «veritable» opcionalitat. Seguint una reformulació de la Hipòtesi de la Interfície (Sorace 2006), les construccions amb major grau de complexitat són susceptibles d'ocasionar opcionalitat i canvi lingüístic. [...]

2022 - 10.5565/rev/catjl.388
Catalan journal of linguistics, Vol. 21 (2022) , p. 27-46 (Articles)  
2.
26 p, 1.4 MB Las construcciones con verbos de afección en ELE : el vacío del enfoque cognitivo en los manuales / Martín-Gascón, Beatriz (Universidad de Córdoba)
Este estudio aborda la problemática que entraña el proceso de enseñanza-aprendizaje de las emociones en las construcciones inversas con verbos psicológicos (p. ej. me gusta) en el aula de Español Lengua Extranjera (ELE). [...]
This study addresses the issue of the teaching-learning process of emotions with reverse psych-verb constructions (e. g. , me gusta 'that pleases me') in the Spanish as a Foreign Language (ELE in the native language acronym) classroom. [...]
Aquest estudi aborda la problemàtica que comporta el procés d'ensenyament-aprenentatge de les emocions en les construccions inverses amb verbs psicològics (p. ex. me gusta) a l'aula d'Espanyol Llengua Estrangera (ELE). [...]
Cette étude aborde la problématique du processus d'enseignement-apprentissage des émotions avec les constructions inversées qui ont un verbe psychologique (p. ex. me gusta 'ça me plaît') dans la classe d'espagnol langue étrangère (ELE dans l'acronyme de la langue maternelle). [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.1015
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 1 (2021) , p. e1015  
3.
24 p, 461.3 KB Changes in Psych-verbs : a reanalysis of little v / Gelderen, Elly van (Arizona State University. Department of English)
The present paper examines psych-verbs in the history of English. As is well-known, object experiencers are reanalyzed as subject experiencers in many of the modern European languages. I discuss one such change in detail, namely the change in the verb fear from meaning 'to frighten, cause to fear' to meaning 'to fear'. [...]
Aquest article estudia els verbs psicològics en la història de l'anglès. Com és ben sabut, moltes de les llengües modernes reanalitzen els objectes experimentadors com a subjectes experimentadors. [...]

2014 - 10.5565/rev/catjl.154
Catalan journal of linguistics, Vol. 13 (2014) , p. 99-122  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.