Resultados globales: 5 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 2 registros
Documentos de investigación, Encontrados 3 registros
Artículos Encontrados 2 registros  
1.
18 p, 351.2 KB Correspondencias, equivalencias y falsos amigos fraseológicos en español y en chino / Yongsheng, Jia (Beijing Language and Culture University)
El presente trabajo analiza el porqué, cuándo y cómo existen correspondencias literales o casi literales, cómo se puede establecer las equivalencias entre el chino y el español y por qué los falsos amigos fraseológicos pueden ser problemáticos para la traducción y la enseñanza de estos idiomas. [...]
The present work analyzes why, when, and how there are literal or almost literal correspondences, how the equivalences can be established between Chinese and English, and why the phraseological false friends can be problematic for the translation and the teaching of both languages. [...]

2016
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Vol. 18 (2016) , p. 197-214  
2.
17 p, 99.7 KB Ni idiotas ni energúmenos, pero sí hipócritas : falsos primos y contrapréstamos en griego moderno / Magadán Olives, M. Teresa (Escola Oficial d'Idiomes Barcelona-Drassanes)
Heredero de una larga tradición que forma parte de nuestra cultura, el griego moderno presenta una serie de peculiaridades que derivan del uso que las lenguas occidentales hicieron del griego clásico y que ha dado como resultado la existencia de un amplio vocabulario de origen griego en todas ellas. [...]
Present-day expression of a long tradition, modern Greek stands apart from other European languages by the fact that western culture used classical Greek to create many words which today belong to our linguistic and cultural tradition. [...]

2003
Quaderns : revista de traducció, N. 9 (2003) , p. 75-91  

Documentos de investigación Encontrados 3 registros  
1.
45 p, 3.0 MB False friends in advanced learners of English. The effect of task type and mode / Solé Alonso, Gemma ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The aim of this paper is to study the way in which false friends can be a persistent error in advanced learners of English by relating it to the influence of task type and mode. The study is led by three research questions, namely to what extent advanced learners of English still struggle with the phenomenon of false friends, if false friends are more likely to occur in production or comprehension tasks and finally, if there is any influence of oral or written mode in the occurrence of false friends. [...]
L'objectiu d'aquest treball és estudiar la manera com els falsos amics poden ser un error persistent en els estudiants avançats d'anglès, relacionant-ho amb la influència del tipus de tasca i el mode. [...]

2017
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
2.
49 p, 493.1 KB Exploring Negative Lexical Transfer : A Problem Cognates Error Analysis of Written and Oral Modalities / Socías Rullán, Antoni ; Reeves, Alan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The content of this paper explores how cross-linguistic influence affects the acquisition of English as a second language in a group of 2nd year Batxillerat students. Specifically, negative transfer at the lexical level, taking problem cognates as the matter of study, is the main area of analysis. [...]
El contingut d'aquest estudi tracta com la interferència lingüística afecta l'adquisició de l'anglès com a segona llengua en un grup d'estudiants de 2n de batxillerat. Especialment, la principal àrea d'anàlisi és la interferència negativa en l'àmbit lèxic, prenent com a objecte d'estudi els falsos cognats. [...]

2016
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [838]  
3.
36 p, 520.2 KB The acquisition of false friends in english as a foreign language : comparison between oral and written output / Gallart Vidal, Maria ; Capdevila i Batet, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper focuses on the acquisition of false friends by Catalan speakers learners of English comparing their acquisition in written and oral production. An experiment was conducted to ten Catalan students of English as a foreign language with B1/B2 level of English, who were asked to translate Catalan-English false friends in an oral and a written task. [...]
El present estudi explora l'adquisició dels falsos amics per part d'estudiants d'anglès catalans comparant la seva adquisició en la producció oral i escrita. Es va conduir un experiment a deu estudiants catalans d'angles com a llengua estrangera amb un nivell B1/B2, els quals van haver de traduir falsos amics del català a l'anglès en dues tasques differents, una escrita i l'altra oral. [...]

2015
Grau en Estudis Anglesos [801]  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.