Resultats globals: 9 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
12 p, 217.4 KB From written utopia to audiovisual dystopia. The serial and cinematographic adaptations of The Typescript of the second origin / Tous, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Following the recent cinematic adaptation of Manuel de Pedrolo's novel (Mecanoscrit del segon origen, 1974), this article undertakes a comparison of the various adaptations for the big and small screen. [...]
2017 - 10.6092/issn.2421-454X/7625
Series. International Journal of TV Serial Narratives, Vol. 3 Núm. 2 (2017) , p. 5-15  
2.
14 p, 395.3 KB Literatura y cine : una propuesta de análisis de la trasposición fílmica de Allá lejos y hace tiempo, de W. H. Hudson / Maudo García, Lucía (Universidad de Oviedo)
Allá lejos y hace tiempo (Far Away and Long Ago, 1918), la autobiografía de William Henry Hudson, llegó a convertirse en icono nacional argentino, pese a estar escrita en inglés. Fue llevada al cine en el año 1978 de la mano de Manuel Antín, tras una primera tentativa fallida, en el año 1969, del director Ricardo Becher. [...]
Allà lluny i fa temps (Far Away and Long Ago, 1918), l'autobiografia de William Hendry Hudson, va arribar a convertir-se en icona nacional argentina, malgrat estar escrita en anglès. Va ser portada al cinema l'any 1978 de la mà de Manuel Antín, després d'una primera temptativa fallida, l'any 1969, del director Ricardo Becher. [...]
Far Away and Long Ago (1918), William Henry Hudson's autobiography, became an Argentinian icon, despite being written in English. Manuel Antín took it to the big screen in 1978, after Ricardo Becher's 1969 failed attempt. [...]

2022 - 10.5565/rev/mitologias.802
Mitologías hoy, Vol. 25 (2022) , p. 136-149 (Miscel·lània)  
3.
32 p, 369.9 KB Ausencias y presencias : la recepción de Lope y Shakespeare a través del cine / Carmona Lázaro, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
A pesar de que Lope de Vega y Shakespeare gozaron en vida del favor del público, la fortuna póstuma de los autores ha corrido una suerte muy distinta. En el presente artículo se reflexiona a partir de los resultados ofrecidos por la estadística sobre el impacto que han tenido las adaptaciones cinematográficas de las obras teatrales de los autores a la hora de dar -o no dar- a conocer su legado literario a lo largo del siglo XX y XXI. [...]
Both Lope de Vega and Shakespeare enjoyed the favor of the public when they were alive; however, their posthumous fortunes have been very different. In this paper we use a statistical approach to analyse the impact that the cinematographic adaptations of their plays have had in diseminating Lope de Vega and Shakespeare's heritage during the twentieth and twenty-first centuries. [...]

2017 - 10.5565/rev/anuariolopedevega.188
Anuario Lope de Vega, Vol. 23 (2017) , p. 286-317 (Artículos. Sección monográfica)  
4.
17 p, 102.2 KB La adaptación (¿o traducción?) cinematográfica de Oneguin / San Vicente, Ricard (Universitat de Barcelona. Departament de Lingüística General) ; Garcia Sala, Ivan (Universitat de Barcelona. Departament de Lingüística General)
Eugenio Oneguin de Pushkin es una obra central en el sistema literario ruso difícilmente adaptable al cine, tanto por sus características literarias como por sus connotaciones culturales. En 1999 los hermanos Fiennes hicieron una adaptación cinematográfica dirigida básicamente al público anglosajón. [...]
Eugene Onegin by Pushkin is one of the main works in Russian literature, and is difficult to adapt to film because of its literary characteristics and cultural connotations. In 1999, the Fiennes made a film adaptation destined mainly to Anglo-Saxon audience. [...]

2010
Quaderns : revista de traducció, Núm. 17 (2010) , p. 149-165  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
14 p, 237.9 KB Las reescrituras fílmicas de la comedia nueva : un patrimonio desconocido y desatendido (hasta ahora) / Carmona Lázaro, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Broadly speaking, the cinematographic adaptations of the comedia nueva have not drawn the Hispanists' attention. Why? Have there been any changes to that trend lately? This essay aims at tackling these issues. [...]
Venezia : Edizioni Ca' Foscari, 2019
El teatro clásico español en el cine, 2019, p. 13-26  
2.
203 p, 4.8 MB Frankenstein's film legacy / Martín Alegre, Sara, ed.
Mary Shelley's iconic novel Frankenstein (1818) has inspired countless other stories about the creation of artificial life. This e-book considers its film legacy with the analysis of 57 direct and indirect adaptations, all part of Frankenstein's film legacy.
2019  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
292 p, 3.1 MB Creació d'un guió cinematogràfic : El gos de metall / Cayetano Caneiro, Santi ; Lluís Gumiel, Pau, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El següent treball pretén il·lustrar com ha estat el procés de creació d'un guió cinematogràfic a partir d'un text inèdit de caire novel·lístic, mostrant com ha estat l'adaptació de la novel·la al guió a partir de diferents fonts de recerca i referents cinematogràfics.
El siguiente trabajo pretende ilustrar como ha sido el proceso de creación de un guión cinematográfico a partir de un texto inédito de carácter novelístico, mostrando cómo ha sido la adaptación de la novela al guion a partir de diferentes fuentes de información y referentes cinematográficos.
The following essay aims to illustrate the process of creating a script based on an unpublished novel, showing the novel adaptation to a script through different information sources and cinematographic examples.

2023
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  
2.
34 p, 592.7 KB Room by Emma Donoghue : From the Reader's Perspective to the Spectator's Eyes / Hernández Flores, Andrea ; Hand, Felicity, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
A film adaptation is defined as a movie that has been adapted from a pre-existing work. The art of adaptation has been ever-present in the seventh art, however, it reached its highest point in Europe in the nineteenth century. [...]
Una adaptació cinematogràfica es defineix com una pel·lícula que ha estat adaptada d'una obra preexistent. L'art de l'adaptació sempre ha estat present en el setè art, no obstant això, va guanyar importància en el segle dinou a Europa. [...]
Una adaptación cinematográfica se define como una película que ha sido adaptada de una obra preexistente. El arte de la adaptación siempre ha estado presente en el séptimo arte, sin embargo, ganó importancia en el siglo diecinueve en Europa. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
3.
21 p, 613.8 KB In bed with Dickens : questioning the neo-Victorian codes of representation in Ralph Fiennes's film The invisible woman (2013) / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
The Invisible Woman (2013) directed by Ralph Fiennes from a screenplay by Abi Morgan, adapts Claire Tomalin's controversial biography of Ellen Ternan (1990). Tomalin presented the secret love story between Charles Dickens and young actress Nelly as fact, despite lacking material evidence. [...]
La mujer invisible (2013), película dirigida por Ralph Fiennes y escrita por Abi Morgan, adapta la polémica biografía de Ellen Ternan (1990) escrita por Claire Tomalin; en ella se presenta como un hecho la historia de amor secreta entre Charles Dickens y la joven actriz, a pesar de la falta de pruebas materiales. [...]

2017-2018
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.