Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
20 p, 175.5 KB Husserl y la filosofía trascendental / Luft, Sebastian
En el presente artículo, se ofrecen algunas claves de interpretación de la fenomenología husserliana como heredera de un modo de pensamiento al que se ha denominado, tras Kant, «filosofía trascendental». [...]
En aquest article s'ofereixen algunes claus d'interpretació de la fenomenologia husserliana com a hereva d'un mode de pensament que s'ha anomenat, després de Kant, «filosofia transcendental». Per fer-ho, en primer lloc, s'ofereix una breu definició del que és la filosofia transcendental, dels seus objectius, problemes i característiques, a fi de situar l'obra de Husserl en aquest context. [...]
In the present article, I offer some key interpretations of Husserl's phenomenology as heir to a way of thinking that has been named "transcendental philosophy" after Kant. Firstly, a short definition is given of what transcendental philosophy is, its objectives, problems and characteristics in order to place Husserl's work within this context. [...]

2016 - 10.5565/rev/enrahonar.1032
Enrahonar, Vol. 57 (2016) , p. 15-34 (Articles)  
2.
11 p, 175.9 KB Philosophy in Valencia during the early decades of Franco's rule / Mateu, Noèlia (Societat de Filosofia del País Valencià)
With the arrival of Francoism to the University of Valencia, the academic world was mired in a decadent atmosphere unbearable to anyone with intellectual aspirations. It all began with a Falangist who, without receiving any orders, decided to assail the University; immediately the old professors were cast out. [...]
2013 - 10.2436/20.3001.02.73
Journal of Catalan Intellectual History, Núm. 5 (2013) , p. 63-73  
3.
17 p, 197.0 KB The Philosophy of education in Catalonia in the 20th century : dialectics, synthetics and vitalists / Laudo Castillo, Xavier. (Universitat de Barcelona. Departament de Teoria i Història de l'Educació) ; Vilanou Torrano, Conrad. (Universitat de Barcelona. Departament de Teoria i Història de l'Educació)
This text is a contribution to the history of philosophy of contemporary education, which presents three major currents in educational philosophy in Catalonia in the 20th century. In the beginning it deals with the line of thinkers represented by Eugenid'Ors and OctaviFullat, who understood education as a dialectic between two poles or opposites in constant conflict. [...]
2013 - 10.2436/20.3001.02.80
Journal of Catalan Intellectual History, Núm. 6 (2013) , p. 115-131  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.