Resultats globals: 6 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
26 p, 1.1 MB "Petiscando libros" : un proyecto de fomento lector para el aprendizaje literario de docentes en formación / García-Pedreira, Rocío (Universidade de Santiago de Compostela)
La capacitación profesional del profesorado de Educación Infantil en el campo de la educación literaria lleva aparejada la interiorización de hábitos lectores. Así, en el marco de la materia Literatura Infantil y Dramatización (Universidad de Santiago de Compostela), se llevó a cabo un proyecto para el fomento de la lectura con 91 docentes en formación durante el curso 2021-2022. [...]
La capacitació professional del professorat d'Educació Infantil al camp de l'educació literària comporta la interiorització d'hàbits lectors. Així, en el marc de la matèria Literatura Infantil i Dramatització (Universitat de Santiago de Compostel·la), es va dur a terme un projecte per al foment de la lectura amb 91 docents en formació durant el curs 2021-2022. [...]
The professional training of Early Childhood Education teachers in the field of literary education involves the internalisation of reading habits. Thus, within the framework of the subject Children's Literature and Dramatisation (University of Santiago de Compostela), a project for the promotion of reading was carried out with 91 trainee teachers during the 2021-2022 academic year. [...]
La formation professionnelle du professorat d'enseignement primaire dans le domaine de l'éducation littéraire passe par l'internalisation des habitudes de lecture. Ainsi, dans le cadre de la matière Littérature de Jeunesse et Dramatisation (Universidade de Santiago de Compostela), un projet de promotion de la lecture a été mené avec 91 enseignants stagiaires au cours de l'année académique 2021-2022. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1219
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 2 (2023) , p. e1219 (Articles)  
2.
20 p, 935.1 KB Reciclant Brossa : una experiència didàctica de poesia experimental en la formació inicial de mestres / Contreras Barceló, Elisabet (Universitat de Barcelona. Departament d'Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica) ; Torrents Sunyol, Julieta (Universitat de Barcelona)
Aquesta investigació té l'objectiu d'explorar la concepció de la poesia i la seva didàctica que tenen els estudiants d'Educació Infantil i Infantil i Primària a través d'una experiència amb la poesia objecte de Joan Brossa. [...]
The aim of this research is to explore the concept of poetry and its didactics among students of Kindergarten and Primary Education through an experience with Joan Brossa's objectual poetry. First of all, there was the presentation of the author and his work and later on the students created an objectual poem and a related didactic proposal. [...]
Esta investigación tiene por objetivo explorar la concepción de la poesía y su didáctica en los estudiantes de Educación Infantil e Infantil y Primaria a través de una experiencia con la poesía objeto de Joan Brossa. [...]
Cette recherche vise à explorer la conception de la poésie et son enseignement que les élèves de la petite enfance et de l'enseignement primaire ont à travers une expérience avec le poème objet de Joan Brossa. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.802
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 1 (february-march 2020) , p. 23-42  
3.
25 p, 618.3 KB Libro álbum y formación básica docente : un estudio de caso en la Universidad del Quindío / Valencia Leguizamón, Mariana (Universidad del Quindío) ; Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El artículo presenta una investigación con estudiantes de magisterio de la Universidad del Quindío (Colombia) para contrastar sus saberes y estrategias lectoras frente a un álbum ilustrado antes y después de un curso sobre este tipo de libros. [...]
This article presents a research carried out with schoolteaching students of the University of Quindío (Colombia) to contrast their knowledge and reading strategies when facing a picturebook before and after receiving training on this kind of books. [...]
L'article presenta una investigació amb estudiants de magisteri de la Universitat del Quindío (Colòmbia) per contrastar els seus sabers i estratègies lectores davant d'un àlbum il·lustrat abans i després d'un curs sobre aquesta mena de llibres. [...]
L'article présente une recherche menée avec des futurs enseignants de l'Université du Quindío (Colombie) pour confronter leurs connaissances et leurs stratégies de lecture d'un album de jeunesse avant et après un cours de formation sur ce type de livre. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.847
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 3 (august-september 2019) , p. 65-90 (Articles)  
4.
17 p, 193.9 KB Actuar per parlar : la dramatització com a instrument didàctic per a l'adquisició lingüística i la formació literària / Luengo Bravo, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona)
La dramatització és un instrument que pot promoure l'adquisició lingüística i la formació literària de l'alumnat nouvingut a les aules d'acollida del nostre país. Els jocs dramàtics, a més de ser instruments eficaços per superar bloquejos expressius i promoure que l'alumnat es llenci a parlar, constitueixen un marc comunicatiu en el que utilitzar el català de forma significativa. [...]
La dramatización es un instrumento que puede promover la adquisición lingüística y la formación literaria del alumnado recién llegado a las aulas de acogida. Los juegos dramáticos, además de ser instrumentos eficaces para superar bloqueos expresivos y promover que el alumnado se lance a hablar, constituyen un marco comunicativo en el que utilizar la lengua de forma significativa. [...]
Drama is a tool that can promote language acquisition and literary training to newcomer students in the reception classes. Dramatic play, besides being an effective instrument to overcome expressive blockages and to encourage students to speak, constitutes a communicative framework in which to use language significantly. [...]

2011 - 10.5565/rev/jtl3.319
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 4, Núm. 1 (2011) , p. 39-55  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
122 p, 2.3 MB Testar l'eficàcia de les eines TAO en la traducció literària / Benítez Bravo, Rubén ; Piqué Huerta, Ramon ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Es poden aplicar les tecnologies de la traducció per traduir literatura? La resposta habitual seria negativa, però abans de fer tal afirmació convindria aportar arguments.
¿Se pueden aplicar las tecnologías de la traducción para traducir literatura? La respuesta habitual sería negativa, pero antes de hacer tal afirmación convendría aportar argumentos.
Can translation technologies be applied to translate literature? The usual answer would be negative, but before making such a statement it would be proper to provide arguments.

2019  

Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
35.3 KB Lletra, Educació lingüistica i literària / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. LLETRA, Educació lingüística i literària ; Universitat de Barcelona
Captura de la pàgina web del Grup de Recerca LLETRA (2017 SGR 1728), acrònim format amb les inicials dels mots que designen els eixos de la seva activitat: Llengua, Literatura, Educació, Transferència, Recerca, Acció.
2017  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.