Resultats globals: 8 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 8 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
18 p, 145.8 KB Le "sentiment" comme facteur sémantique : la "sémantique représentationnelle" entre la "linguistique psychologique" et le formalisme / Tchougounnikov, Serge (Université de Bourgogne Franche-Comté)
La linguistique psychologique - Heymann Steinthal en Allemagne (1823-1899) ou Aleksandr Potebnia en Russie (1835-1891) - a pour base une "sémantique représentationnelle". L'opinio communis du XIXe siècle reflète la position des psychologues selon laquelle les significations sont des représentations (Vorstellungen) liées aux mots. [...]
Psychological linguistics - Heymann Steinthal in Germany (1823-1899) and Aleksandr Potebnia in Russia (1835-1891) - has borrowed from the psychology of its time the model of "representative semantics" according to which meanings are representations (Vorstellungen) connected to words. [...]

2016
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Special Issue (2016) , p. 27-44  
2.
30 p, 219.5 KB En torno al escoto-lulismo de Pere Daguí / Ramis Barceló, Rafael (Universitat de les Illes Balears)
Possiblement Pere Daguí (1435-1500) hagi estat el lul·lista més important i més influent del trànsit entre l'Edat Mitjana i el Renaixement. Potser només el franciscà Bernard de Lavinheta pugui compartir aquesta primacia. [...]
Posiblemente Pere Daguí (1435-1500) haya sido el lulista más importante y más influyente del tránsito entre la Edad Media y el Renacimiento. Tal vez sólo el franciscano Bernard de Lavinheta pueda compartir tal primacía. [...]
This article attempts to reconsider the biographical context and works of Pere Daguí, a catalan professor of Lullism in Majorca during the second half of the 15th Century. Daguí is the most influent Lullist in the Modern Era, although his works are a combination between Lullism and Scotism. [...]

2014 - 10.5565/rev/medievalia.127
Medievalia, Vol. 16 (2013) , p. 235-264 (Articles)  
3.
3 p, 56.7 KB Els problemes dels estudis literàris i lingüístics / Tynjanov, Jurij ; Jakobson, Roman ; Sullà, Enric trad.
1983
Els Marges, Núm. 27-29 (Gener-Setembre 1983) , p. 77-79  
4.
16 p, 399.1 KB El marxisme, l'estructuralisme i l'anàlisi literària / Williams, Raymond ; Sullà, Enric, trad.
Descripció de les principals tendències de les escoles crítiques en relació als estudis literaris. Anàlisi de la compatibilitat o no d'aquestes tendències amb el paradigma i els mètodes estàndards establerts en la crítica literària.
1982
Els Marges, Núm. 24 (Gener 1982) , p. 3-18 (Estudis i assaigs)  
5.
18 p, 8.1 MB Els principals corrents de la crítica del segle XX / Wellek, René ; Sullà, Enric, trad.
1974
Els Marges, Núm. 2 (Setembre 1974) , p. 9-26 (Estudis i assaigs)  
6.
18 p, 1.2 MB Influencia de las pruebas de acceso a la Universidad en la Enseñanza de la integral definida en el Bachillerato / Contreras de la Fuente, Ángel ; Ordóñez Cañada, Lourdes ; Wilhelmi, Miguel R.
La integral definida es considerada un tópico matemático central en el bachillerato. Un indicador empírico de este hecho son las pruebas de acceso a la universidad que masivamente proponen una cuestión, ejercicio o problema relacionado con esta noción matemática. [...]
The definite integral is considered a main topic in High School mathematics. An empirical evidence of this fact is the frequent use of it in the inclusion of a question, exercise or problem involving this mathematical notion in the university entrance examination. [...]

2010 - 10.5565/rev/ec/v28n3.63
Enseñanza de las ciencias, Vol. 28, Núm. 3 (2010) , p. 367-384  
7.
10 p, 549.1 KB La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química / Solbes Matarredona, Jordi (CEP de València) ; Traver Ribes, Manel Josep (Institut de Batxillerat Sant Vicent Ferrer (Algemesí))
Most recently we have assisted to a considerable increase of investigations on constructivistic approaches to Science teaching, but among all these works we rarely found detailed proposals for including the History and Philosophy of Science. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4244
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 103-112  
8.
6 p, 373.5 KB Estudios sobre consistencia en las ideas de los alumnos en ciencias / Martínez, José Mª Oliva
This article reviews the different lines of research related to the studies about «consistency» in the ideas as expressed by students, a highly interesting concept both from the theoretical and practica1 standpoints.
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4242
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 87-92  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.