Resultats globals: 2 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
16 p, 521.1 KB Propuesta de análisis de la intervención de la persona adulta en un espacio de ciencia de libre elección / Haldón Lahilla, Jessica (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Pedreira Álvarez, Montserrat (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Lemkow-Tovias, Gabriel (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
En esta investigación se ha diseñado e implementado una manera de analizar la intervención de la persona adulta en un espacio de ciencia de libre elección para niños/as de hasta 6 años, a fin de analizar qué incidencia tiene la intervención de la persona adulta, en sesiones familiares, en la actividad autónoma de los niños/as. [...]
For this research, a procedure to analyze the adult's interventions in the Lab 0_6, a children's, up to 6 years old, free-choice science space has been designed and implemented. The aim is to analyze the intervention and the impact of the adults involved, during the autonomous activity of children in the context of family sessions. [...]

2022 - 10.5565/rev/ensciencias.5505
Enseñanza de las ciencias, Vol. 40 Núm. 3 (2022) , p. 109-123 (Investigaciones Didácticas)  
2.
15 p, 456.8 KB On disjunctive dependencies / Bosque, Ignacio (Universidad Complutense de Madrid)
This paper argues that some Spanish syntactic structures contain lexically selected null wh- disjunctive operators, and that a number of apparent subordinate declarative clauses turn out to be hidden indirect questions. [...]
Aquest article argumenta que les estructures sintàctiques del castellà contenen operadors qu- dis- juntius nuls seleccionats lèxicament, i que hi ha oracions subordinades aparentment declaratives que de fet són preguntes indirectes amagades. [...]

2010 - 10.5565/rev/catjl.92
Catalan journal of linguistics, Vol. 9, Núm. (2010) , p. 7-21  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.