Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
15 p, 1.4 MB Assessing the scientific value and vulnerability of paleontological sites: a new analytic operational procedure / Faggi, Andrea (Università degli Studi di Firenze. Earth Science Department) ; Bartolini-Lucenti, Saverio (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Rook, Lorenzo (Università degli Studi di Firenze. Earth Science Department)
Introduction: Paleontological heritage rarely receives the same legislative attention as archeological heritage. Part of the problem seems to be, at least in some contexts (e. g. , Italy), the difficulty of acknowledging fossils as distinct assets from other cultural heritage objects and the lack of expertise among the administrative functionaries. [...]
2023 - 10.3389/feart.2023.1163280
Frontiers in Earth Science, Vol. 11 (May 2023) , art. 1163280  
2.
26 p, 756.6 KB Acercar la geodiversidad a través de las salidas de campo en la ESO. Una investigación con el profesorado de ciencias de Bizkaia / Zamalloa Echevarría, Teresa (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales) ; Sanz Alonso, Josu (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales) ; Maguregi González, Gurutze (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales) ; Fernández Alonso, María Dolores (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales) ; Echevarría Ugarte, Isabel (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales)
El presente trabajo explora el perfil académico y la actitud sobre la geología/geodiversidad del profesorado de ciencias de la ESO, analizando las dificultades que retraen a los docentes de realizar salidas de campo y recogiendo las claves positivas de los que sí las realizan. [...]
Aquest treball explora el perfil acadèmic i l'actitud sobre la geologia/geodiversitat del professorat de ciències de l'ESO, analitzant les dificultats que retreuen als docents de realitzar sortides de camp i recollint les claus positives dels que sí que les realitzen. [...]
The present study explores the academic profile and the attitude about geodiversity and geological heritage of the science teachers of obligatory secondary education, analyzing the difficulties of those who do not make field trips and collecting the positive clues of those who do make them. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1282
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 443-467  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.