Resultats globals: 5 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
22 p, 704.9 KB Transforming work : feminist perspectives on the COVID-19 crisis and recovery / Oberhauser, Ann M. (Iowa State University)
This paper examines social and economic disparities surrounding the COVID-19 pandemic within the context of neoliberal capitalism. The gendered, racialized, and other social inequities that were evident during this health crisis are linked to shifting work conditions and activities of labor and capital within the workplace and at the household level. [...]
Aquest article examina les desigualtats socials i econòmiques al voltant de la pandèmia de COVID-19 en el context del capitalisme neoliberal. Les desigualtats de gènere, racials i altres desigualtats socials, les quals s'han evidenciat durant aquesta crisi sanitària, estan relacionades amb els canvis en les condicions del treball i del capital en el lloc de treball i a la llar. [...]
Este artículo examina las desigualdades sociales y económicas alrededor de la pandemia de COVID-19 en el contexto del capitalismo neoliberal. Las desigualdades de género, raciales y otras desigualdades sociales, las cuales se han evidenciado durante esta crisis sanitaria, están relacionadas con los cambios en las condiciones del trabajo y del capital en el lugar de trabajo y en el hogar. [...]

2023 - 10.5565/rev/dag.779
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 69 Núm. 2 (2023) , p. 225-246 (Articles)  
2.
21 p, 968.7 KB Respondiendo a un desafío pendiente en Geografía. El enfoque de género visto desde España / Garcia-Ramon, Maria Dolores, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Hace tan sólo quince años que publiqué un artículo en España en el que yo misma abogaba por la necesidad de no excluir del estudio a la mitad del género humano, y argumentaba que la introducción del enfoque de género era una tarea ineludible en geografía huinana. [...]
In an article signed by myself just fifteen years ago I was advocating the need of not excluding from our research in human geography half of the humankind, thereby arguing that the introduction of the gender approach was an unavoidable task. [...]

2005 - 10.26754/ojs_geoph/geoph.2005481324
Geographicalia, Núm. 48 (2005) , p. 55-75  
3.
16 p, 111.6 KB La presència de les dones en la geografia acadèmica : un estat de la qüestió al tombant de segle / Pujol, Hermínia (Centre d'Estudis Demogràfics)
L'objecte d'aquesta nota és el de presentar una visió general de l'estat de la qüestió sobre la presència de les dones en la geografia acadèmica, fent una nova actualització i ampliació de les dades que des de la publicació de Wilbur Zelinsky el 1973 fins a principis del nostre segle, s'han anat succeïnt, sobretot en l'entorn anglosaxó, sobre “l'estrany cas de la geògrafa absent”. [...]
El objecto de esta nota es el de presentar una visión general del estado de la cuestión sobre la presencia de las mujeres en la geografía académica, haciendo una nueva actualización y ampliación de los datos que desde la publicación de Wilbur Zelinsky en 1973 hasta principios de nuestro siglo, han aparecido, sobre todo en el entorn anglosajón, sobre "el extraño caso de la geógrafa ausente". [...]
This paper presents a general view of the situation of women in academic geography following the methodology and updating the information presented by Wilbur Zelinsky in 1973 on the "strange case of the missing women geographer" specially in the Anglo-Saxon academic context. [...]

2004
Treballs de la Societat Catalana de Geografia, Núm. 57 (2004) , p. 221-236  
4.
29 p, 7.1 MB El perfil dels membres de la Societat Catalana de Geografia i de l'Associació de Geògrafs Professionals de Catalunya / Pujol, Hermínia (Centre d'Estudis Demogràfics)
L'article ofereix els resultats d'un qüestionari distribuït entre els membres de les dues associacions de geografia a Catalunya amb l'objectiu d'esbrinar quin és el perfil dels geògrafs i de les geògrafes del nostre entorn, tot seguint el model dels treballs realitzats als països anglosaxons, des dels anys setanta del segle passat, amb la finalitat principal de veure quina era la presencia de les dones en aquesta disciplina.
El artículo ofrece los resultados de un cuestionario distribuido entre los miembros de las dos asociaciones de geografía en Cataluña con el objetivo de conocer el perfil de los geógrafos y de las geógrafas de nuestro entorno, siguiendo el modelo de los trabajos realizados en los países anglosajones, desde los años setenta del siglo pasado, con la finalidad principal de ver la presencia de las mujeres en esta disciplina.
This paper offers the results of questionnaires distributed among the members of the two associations of geographers in Catalonia. The goal is to assert what is the profile of the geographers in our area, following the methodology of similar studies done in anglosaxon countries since the 1870s, in order to discover what is the percentage of women in the discipline.

2003
Treballs de la Societat Catalana de Geografia, Num. 56 (2003) , p. 165-193  
5.
17 p, 474.7 KB Teaching feminist geographies in the Netherlands. Learning from student-led fieldtrips / Van Hoven, Bettina ; Been, Wike ; Droogleever Fortuijn, Joos ; Mamadouh, Virginie
In this paper, the authors reflect on the use of student-led fieldtrips as an example of feminist pedagogy in a feminist geography course, a joint course by the universities of Amsterdam and Groningen in The Netherlands. [...]
En aquest article, les autores reflexionen sobre l'ús dels treballs de camp conduïts per l'alumnat com un exemple de pedagogia feminista en un curs de geografia feminista impartit per les universitats d'Amsterdam i de Groningen, als Països Baixos. [...]
En este artículo, las autoras reflexionan sobre el uso de los trabajos de campo conducidos por el alumnado como un ejemplo de pedagogía feminista en un curso de geografía feminista impartido por las universidades de Amsterdam y de Groningen, en los Países Bajos. [...]
Dans cet article les auteurs réfléchissent autour de l'usage du travail de terrain conduit par les étudiants comme un exemple de pédagogie féministe dans un cours de géographie féministe des Universités d'Amsterdam et de Groningen, aux Pays-Bas. [...]

2010 - 10.5565/rev/dag.864
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 305-321  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.