Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
22 p, 257.8 KB Brand clarity of local and global brands in fast-moving consumer goods : an empirical study in a Middle East country / López Belbeze, Ma. Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Vaziri, Maryam (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Llonch i Andreu, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Grup de Recerca sobre Avaluació de les Organitzacions ; Grup de Recerca d'Eficiència i Competitivitat Empresarial
Purpose - This paper aims to analyze different brand clarity levels (BCLs) of local, global and glocal types of brands in fast-moving consumer goods from the consumer's perspective. The study also intends to identify whether the consumer's previous experience with such brands may impact BCL. [...]
2021 - 10.1108/JIMA-01-2020-0018
Journal of Islamic Marketing, 9 August 2021  
2.
14 p, 307.9 KB Valor temático de la ideología de género - uso publicitario en jóvenes venezolanos / Baskin Totesaut, Roberto José (Universidad Simón Bolívar y Universidad Católica Andrés Bello)
Este estudio tuvo como propósito estudiar la valoración del uso publicitario de la temática de la ideología/libertad de género en jóvenes venezolanos de clase media. Se realizó una revisión documental para darle contexto al tema a la par de conocer variables de análisis, y se condujo un estudio cuantitativo especialmente diseñado (técnica de la encuesta). [...]
The purpose of this study was to study the assessment of the advertising use of the theme of gender ideology/freedom in young middle-class Venezuelans. A documentary review was carried out to give context to the subject as well as knowing the analysis variables and a specially designed quantitative study was conducted (survey technique). [...]

2021
Questiones publicitarias, Vol. 4 Núm. 28 (2021) , p. 49-61 (Artículos de investigación)  
3.
23 p, 522.1 KB Local, global and glocal consumer brand relationships / Lopez-Lomelí, Miguel Ángel (Tecnológico de Monterrey (Mexico)) ; Llonch i Andreu, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Rialp Criado, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Purpose: This paper fills a gap in the literature on branding, as local and glocal brands have not received as much attention as global brands from academics and practitioners and the scarce amount of relevant research done on glocal branding strategies is mainly theoretical or conceptual. [...]
2019 - 10.1108/SJME-10-2018-0046
Spanish Journal of Marketing - ESIC, Vol. 23 Núm. 3 (february 2019) , p. 775-798  
4.
23 p, 1.7 MB Los espacios de intercambio : los tianguis de Páztcuaro (Michoacán, México), entre la tradición y las estrategias de supervivencia / Fabre Platas, Danú A. (Universidad Veracruzana, México. Instituto de Investigaciones y Estudios Económicos y Sociales) ; Egea Jiménez, Carmen (Universidad de Granada. Departamento de Geografía Humana)
La intención del presente artículo es mostrar procesos sociales locales en coexistencia con las realidades posmodernas globales, donde parece persistir una lógica egocéntrica e hiperespecializada irremediable. [...]
La intenció del present article és mostrar processos socials locals en coexistència amb les realitats postmodernes globals, on sembla que persisteix una lògica egocèntrica i hiperespecialitzada irreversible. [...]
The aim of this contribution is to explore local social processes that persist in a global postmodern reality defined by a hyper-specialised, egocentric, and irreparable logic. The article analyses the survival and renewal of traditional solidarities in spaces that are normally assumed to be globalised, but where historical social networks are present and where collective memory acts as a form of cultural resistance. [...]
Le but de cet article est de montrer des processus sociaux locaux coexistant avec les réalités post-modernes globales, où une logique égocentrique et irrémédiablement hyperspécialisée semble persister. [...]

2015 - 10.5565/rev/dag.105
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 61 Núm. 2 (maig-agost 2015) , p. 265-287 (Articles)  
5.
14 p, 171.2 KB Ciudad, metrópoli y mundo global/local / Quintana Castelló, Francisco
Los cambios políticos y económicos ocurridos en los 70, relacionados en parte por el agotamiento del "modelo fordista", afectaron de manera decisiva a la estructura de las ciudades, en especial aquellas que habían sido importantes centros industriales. [...]
The political and economic changes of the 70s, in part to do with the ending of the 'fordist model', decisively affected the structure of cities, especially those which had been significant industrial centers. [...]

2004 - 10.5565/rev/athenead/v1n6.149
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 6 (2004) p. 66-79  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.