Resultats globals: 9 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
19 p, 363.5 KB El acceso web para personas con capacidades limitadas en los ayuntamientos españoles / Sánchez-Labella Martín, Inmaculada (Universidad de Sevilla) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moreno Sardà, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo analiza el grado de accesibilidad de las web de la administración local española para las personas con capacidades reducidas, en el contexto de la Ley de Transparencia de 2013. Se presentan 16 indicadores que permiten medir el acceso a la información por parte de usuarios con limitaciones sociodemográficas o discapacidades físicas, los que se aplicaron a las web de los 62 ayuntamientos españoles con más de 100. [...]
This article analyzes the degree of accessibility of the websites of the Spanish local administration for people with disabilities in the context of the Transparency Law of 2013. We present 16 indicators that measure the access to information by users with sociodemographic limitations or physical disabilities, which were applied to the websites of the 62 Spanish municipalities with more than 100,000 inhabitants. [...]

2017 - 10.7764/cdi.41.1061
Cuadernos.info, Núm. 41 (2017) , p. 155-173
2 documents
2.
104 p, 6.1 MB La publicidad institucional durante el primer gobierno Zapatero (2005-06) : elementos formales y estrategias de comunicación / Guerrero Serón, Carlos A. (Universidad de Sevilla)
Esta investigación tiene como principal objetivo descubrir las estrategias de comunicación publicitaria que utilizaron las instituciones oficiales, tanto a nivel nacional como autonómico y local, durante un año a partir de abril de 2005, diferenciando por ámbito institucional y partido político con responsabilidad de gobierno. [...]
This research has as main purpose to find out the strategies of advertising communication that have been used by officlal lnstitutions, both national and regional and focal, during a year from april 2005, dlstlngulshing between institutional scopes and political party with a government responslbility. [...]

2009 - 10.5565/rev/qp.114
Questiones publicitarias, Monografía 3 (2009) , p. 33-136 (Artículo de Monografía)  
3.
24 p, 1.4 MB Propaganda y publicidad institucional : algunas consideraciones teóricas / Pineda Cachero, Antonio (Universidad de Sevilla. Departamento de Comunicación Audiovisual y) ; Rey, Juan (Universidad de Sevilla)
Este artículo parte de que la publicidad institucional es un fenómeno emitido por el Estado en los diferentes niveles de la Administración pública. Estas condiciones de emisión implican cuestiones interesantes para la Teoría de la Propaganda, derivadas de la peculiar naturaleza del Estado en tanto que instancia de poder. [...]
This paper conslders that government advertising is a communicative phenomenon generated by the State through different levels of public administration. Such sending conditions imply relevant questions for the Theory of Propaganda; questions that derive from the peculiar nature of the State as power entity. [...]

2009 - 10.5565/rev/qp.113
Questiones publicitarias, Monografía 3 (2009) , p. 9-32 (Artículo de Monografía)  
4.
19 p, 1.1 MB Análisis comparativo de la publicidad institucional en España-objetivos y cualidades discursivas / Ramos-Serrano, Marina (Universidad de Sevilla) ; Garrido Lora, Manuel (Universidad de Sevilla) ; Rodríguez Centeno, Juan Carlos (Universidad de Sevilla)
Este artículo presenta una parte de los resultados alcanzados en el proyecto de investigación Estrategias de la comunicación social de los organismos del Estado a través de la publicidad institucional (Plan Nacional de I+D+I 2004-2007). [...]
This paper offers some results regarding the research project on Estrategias de la comunicación social de los organismos del Estado a través de la publicidad Institucional (Plan Nacional de I+D+I 2004-2007). [...]

2009 - 10.5565/rev/qp.117
Questiones publicitarias, Monografía 3 (2009) , p. 227-245 (Artículo de Monografía)  
5.
7 p, 73.2 KB La utilització d'internet per part de Barack Obama transforma la comunicació política / Costa, Pere-Oriol, 1940- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
L'article centra el seu objecte en les innovacions introduïdes per la campanya de Barack Obama en la utilització d'internet per comunicar-se amb els electors, aconseguir recursos econòmics i mobilitzar els seus seguidors. [...]
The article describes the innovations introduced by Barak Obama's campaign in how to use the internet as a tool to communicate with electors, in fundraising and in mobilising his supporters. It also describes how the new President is using the web as a government tool. [...]

2009
Quaderns del CAC, Núm. 33 (12 2009) , p. 35-41  
6.
18 p, 95.0 KB El impacto de los sucesos imprevistos en la imagen pública de los gobiernos españoles / Canel Crespo, María José
El presente trabajo analiza el impacto que la valoración de la gestión de sucesos imprevistos (tales como Roldán, el Prestige o la guerra de Irak) tienen en la popularidad del gobierno central español. [...]
This article analyzes the impact on government approval of the governmental management of unexpected events (such as natural disasters, terrorist attacks or scandals). Through an in depth review of the literature, and based upon data from the Centro de Investigaciones Sociológicas (the Spanish National Institute for Public Opinion Analysis), as well as upon data from the National Institute on Statistics, this research shows that Spanish citizens, when assessing the central government, take into account how the government performs at specific unexpected events; it also shows that party allegiances do not hold the key to explain these assessments. [...]

2009
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 38 (2009) p. 219-236  
7.
18 p, 125.0 KB Nuevas tecnologías, democracia y eficiencia de las instituciones políticas / Oriol Prats, Joan
En este artículo, se estudia el impacto que las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) y el nivel de democracia que tienen sobre el desempeño de las instituciones políticas. En primer lugar, se estudia empíricamente el impacto que las TIC tienen sobre la eficacia de la acción de gobierno. [...]
This article studies the impact of information and communication technologies (ICTs) and democracy on political institutions performance. First, we study empirically the impact of technology on government efficiency. [...]

2005 - 10.5565/rev/papers/v78n0.892
Papers : revista de sociologia, N. 78 (2005) p. 151-168  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
10 p, 629.3 KB Assessment of the transparency of Spanish local public administrations : methodology and results / Molina Rodríguez-Navas, Pedro ; Rodríguez Breijo, Vanessa
The availability of information about public management is a key factor in the democratic participation of citizens, as it enables public management to be assessed and makes contributions to the decision-making processes regarding public affairs. [...]
Switzerland: Springer, 2020 (Advances in Intelligent Systems and Computing) - 10.1007/978-3-030-40690-5_67
Information Technology and Systems : proceedings of ICITS 2020, 2020, p. 703-715  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
119 p, 3.7 MB Estratègies i resultats en el desenvolupament de Barcelona 1990-2010. Un estudi de les polítiques de màrqueting territorial, i dels seus costos i beneficis, per als grups socials i districtes / Xurigué i Camprubí, Josep ; Brugué, Quim, dir. ; Blanco, Ismael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic
L'objectiu de la tesi doctoral és avaluar els beneficis i els costos que han generat les polítiques de màrqueting territorial a Barcelona, entre 1990 i 2010, per als grups socials i els districtes de la ciutat. [...]
The aim of the PhD thesis is to evaluate the benefits and costs of territorial marketing policies generated in Barcelona between 1990 and 2010, for social groups and city districts. Take the case of Barcelona, as an example of a European city that has experienced success in its development, in terms of tourism, image and economic results, although there were social, economic, urban, environmental and project costs derived from the same process of development. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
5 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.