Resultats globals: 6 registres trobats en 0.02 segons.
Documents de recerca, 6 registres trobats
Documents de recerca 6 registres trobats  
1.
300 p, 3.1 MB Posture verbs and internally-caused verbs in Romance and Germanic languages : causavity, stationary motion, and intransitive-locative alternations / Gómez Vázquez, Diana ; Mateu Fontanals, Jaume, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
La presente tesis se ocupa del estudio de la variación interlingüística con los verbos de postura y los verbos de causación interna en las lenguas romances y germánicas. Tomando como punto de partida el marco teórico de Ramchand (2008, 2014, 2018), se estudian varias construcciones en las que aparecen estas raíces verbales. [...]
The present dissertation is devoted to the study of cross-linguistic variation with posture verbs and internally-caused verbs in Romance and Germanic languages. Using Ramchand's (2008, 2014, 2018) first phase syntax, I examine a diverse range of constructions in which these verbal roots may appear. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
2.
55 p, 1.1 MB Subject-Verb Agreement Comprehension in Child Catalan / Sánchez Tarjuelo, Maria ; Gavarró Algueró, Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The present study aims to provide evidence for early subject-verb agreement in Catalanspeaking children through a picture selection task. It follows a series of studies previously developed in the field where asymmetries between production and comprehension on agreement were found (Johnson et al. [...]
Setembre 2020  
3.
404 p, 1.5 MB Els Valors del subjuntiu : un estudi de cas sobre l'activitat metalingüística dels estudiants de secundària a partir del contrast modal / Durán, Carmen (Durán Rivas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Camps, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Ribas Seix, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La present tesi doctoral es pregunta pel concepte de mode verbal que han construït els estudiants de primer a quart de la secundària obligatòria, i analitza el paper que desenvolupa l'activitat metalingüística en l'aprenentatge gramatical, tot partint de la hipòtesi inicial que és a partir de la reflexió que els estudiants poden observar la llengua amb interès, d'una manera activa i significativa, per comprendre com funciona el sistema lingüístic, i que aquesta comprensió repercuteix en la millora dels usos. [...]
The present research aims to examine the concept of mood developed by students from 1st to 4th year in Secondary Compulsory Education, and to analyse the role of metalinguistic activity in learning grammar. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
4.
362 p, 990.9 KB La Comprensió dels temps verbals a primària : estudi descriptiu dels coneixements dels alumnes de quart i sisè sobre el verb com a codificador temporal / Torralba, Mireia ; Camps, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Guasch, Oriol, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Aquest estudi se centra en l'exploració dels coneixements sobre el verb i els temps verbals d'alumnes de segona i tercera etapa de primària. Es parteix de cinc supòsits: a) els alumnes tenen un coneixement interioritzat dels elements lingüístics i del seu funcionament en l'ús, fruit de la seva experiència lingüística i de la representació que se'n fan; b) l'aprenentatge significatiu de la gramàtica es produeix quan l'alumne estableix relacions entre els coneixements que ja ha adquirit i els que li són nous; c) l'ensenyament de la gramàtica ha de ser vinculat a l'ús lingüístic; c) la reflexió metalingüística és l'instrument metodològic privilegiat per explorar el coneixement construït, i d) la incidència de la instrucció és fonamental en la construcció del coneixement. [...]
This study aims to assess students' knowledge and awareness of verbs and verb tenses in the second and third stages of Primary education in the Spanish school system. It is based on five assumptions: a) students have an interiorised knowledge of linguistic elements and their usage as a result of their linguistic experience and their own representation of this experience; b) the significant learning of grammar takes places when the student establishes relationships between existing and new knowledge; c) the teaching of grammar has to be linked to the linguistic usage; c) metalinguistic reflection is the preferential methodological tool to explore constructed knowledge; and d) the influence of instruction is key in the construction of knowledge. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
5.
545 p, 2.7 MB La Construcció del coneixement sobre els valors del temps verbal del present a l'educació primària : un estudi de cas sobre l'ús lingüístic, la reflexió gramatical i la interacció en l'ensenyament-aprenentatge de la llengua / Casas i Deseures, Mariona ; Milian, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La tesi doctoral titulada La construcció del coneixement sobre els valors del temps verbal del present a l'educació primària és fruit d'una recerca empírica que explora, des d'un enfocament interpretatiu qualitatiu, el reconeixement i la comprensió dels usos del present en alumnes d'educació primària a Catalunya. [...]
This Phd thesis, entitled The construction of knowledge about the values of the simple present tense in primary education, is the result of empirical research exploring, from a qualitative interpretative approach, the recognition and understanding of the usages and values of the simple present tense in students of primary education in Catalonia. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
6.
98 p, 491.5 KB Toward a comparative analysis of coming and going verbs in Spanish, German, and Polish / Lewandowski, Wojciech ; Hernanz, Ma. Lluïsa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This work deals with coming and going verbs in three typologically distinct languages: a Romance one (Spanish), a Germanic one (German) and a Slavic one (Polish) within Fillmore's (1966, 1971, 1975, 1982, 1983) framework. [...]
L'objectiu d'aquest treball és analitzar, des d'una perspectiva comparativa, els anomenats verbs díctics de moviment en tres llengües tipològicament diferents: romànica (castellà), germànica (alemany) i eslava (polonès), dins el marc de Fillmore (1966, 1971, 1975, 1982, 1983). [...]

2007  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.