Resultats globals: 7 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
21 p, 726.5 KB ¿Qué quiere decir caló? : Matices de un glotónimo / Buzek, Ivo (Masarykova univerzita (República Txeca))
El caló es en el español europeo un término polisémico en el que la realidad histórica a veces ha ido de la mano con la realidad imaginada y el mito. Hoy día suele designar "la lengua de los gitanos españoles". [...]
Caló is in European Spanish a polysemous word that has often combined history with an imagined reality or a myth. Today it usually designates "the language of Spanish Gypsies" but in the past it meant 'criminal slang' or both notions together, not excluding each other. [...]

2016
Estudios de lingüística del español, Vol. 37 (2016) , p. 263-283 (Articles)  
2.
19 p, 827.5 KB Una minoria oblidada : els gitanos a l'est europeu / López Colás, Julián ; Garcia Farrés, Fermí
"Víctima de malentesos, de prejudicis i fins i tot de persecucions, el poble gitano és una de les minories la imatge de les quals ha estat més alterada en el transcurs d'una història turmentada. Sotmesa actualment a la pressió de models culturals que posen en perill les seves tradicions i la seva cohesió com a poble, la societat gitana ha d'enfrontar-se, gairebé arreu del món, amb problemes socials i culturals nous. [...]
1994
Treballs de la Societat Catalana de Geografia, Vol. 9 Núm. 37 (1994) , p. 91-109  
3.
22 p, 74.3 KB Algunas dificultades generadas por el sesgo cultural en el estudio del desarrollo humano / Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Desde este artículo se pretende reflexionar en torno a los problemas metodológicos en la investigación intercultural del desarrollo. Son tres los aspectos tratados. En primer lugar se plantean las diversas formas de conceptualizar las diferencias culturales, justificando la necesidad de explicitar sobre qué modelo se asienta la investigación intercultural. [...]
In this article a reflection is made around the methodologic al problems in crosscultural research of development. Three issues are approached. Firstly the diverse ways of conceptualizing the cultural differences are set forth, justifying the need of precising on what method is crosscultural research based on. [...]

1996 - 10.1174/113564096763270325
C&E, cultura y educación, Vol. 8, núm. 3 (1996) , p. 51-69  
4.
24 p, 392.9 KB Perdidos en la batalla : el tratamiento del alumnado socioculturalmente diverso en la reforma de la LOGSE / Teasley, Cathryn (Universidade da Coruña)
La LOGSE o Ley Orgánica de Ordenación General del Sistema Educativo de 1990 -producto del gobierno socialista de entonces- impulsó importantes cambios discursivos y programáticos en torno a la igualdad, la integración sociocultural y la democratización del sistema educativo. [...]
La LOGSE o Llei Orgànica d'Ordenació General del Sistema Educatiu de 1990 -producte del govern socialista d'aleshores- va impulsar importants canvis discursius i programàtics entorn a la igualtat, la integració sociocultural i la democratització del sistema educatiu. [...]
The «LOGSE» -an ambitious educational reform law of 1990 set forth by a then Socialist- Party majority government- reflects some important discursive and programmatic shifts regarding sociocultural equality and integration, and the democratization of Spanish schooling. [...]

2002 - 10.5565/rev/educar.330
Educar, N. 29 (2002) , p. 67-90  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
44 p, 2.1 MB La comunidad gitana delante la imposible gentrificación del barrio de Gràcia / Mlikota Sanz, Davor ; Mosquera Chamat, Merlys, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La gentrificació és un problema global que cada cop pateixen més els habitants de les grans ciutat. D'aquest a aquest problema, grups minoritaris com la comunitat gitana del barri de Gràcia, s'han vist obligats a afrontar uns canvis que no fan més créixer i obligar-los a deixar les seves cases a causa de la implementació d'uns canvis urbanístics que no els deixa altra alternativa. [...]
La gentrificación es un problema global que cada vez sufren más los habitantes de las grandes ciudades. De este a este problema, grupos minoritarios como la comunidad gitana del barrio de Gràcia, se han visto obligados a afrontar unos cambios que no hacen más crecer y obligarles a dejar sus casas debido a la implementación de unos cambios que no les deja otra alternativa. [...]
Gentrification is a global problem that is affecting more and more people in big cities. Due to this problem, minority groups such as the gypsy community in the neighborhood of Gràcia, have been forced to face changes that do not make them grow anymore and force them to leave their homes due to the implementation of some changes. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
2.
63 p, 1.2 MB Disseny col·laboratiu d'un programa de parentalitat positiva orientat a famílies gitanes / Escusol Manzano, Iris ; Blanch Gelabert, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El següent Treball de Fi d'Estudis es basa en una proposta d'Aprenentatge Servei en col·laboració amb la Fundació Pere Closa i l'estudiant de Psicologia Míriam Barajas Sousa. La proposta pretén analitzar la parentalitat positiva i responsiva de les famílies del col·lectiu gitano a través de l'estudi del Programa Proinfància de La Caixa i la participació activa al Taller d'alfabetització de mares que ofereix la Fundació.
El siguiente Trabajo de Fin de Estudios se basa en una propuesta de Aprendizaje Servicio en colaboración con la Fundación Pere Closa y la estudiante de Psicología Míriam Bajaras Sousa. La propuesta pretende analizar la parentalidad positiva y responsiva de las familias del colectivo gitano a partir del estudio del Programa Proinfància de La Caixa y la participación activa en el Taller de alfabetización de madres que ofrece la Fundación.
The following TFE is based on a Service-Learning proposal, which Fundació Pere Closa and Míriam Barajas Sousa (a Psychology bachelor student) participate. The aim of the study is to analyze the parenting response of a gypsy community throughout Programa Proinfància, carried out by La Caixa. [...]

2020
Grau en Educació Infantil [847]  
3.
236 p, 1.7 MB Impacto de la colonización en la tasa de transposición, la expresión y la estructura molecular de los elementos transponibles bilbo y gypsy en Drosophila subobscura / Betancourt Cano, Luz Ángela ; García Guerreiro, María Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Fontdevila, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia
Estudios previos de la distribución de los sitios de inserción de los elementos transponibles (ETs) bilbo y gypsy, en cromosomas de Drosophila subobscura se han realizado en aras de entender, con más claridad, la implicación de los ETs a nivel evolutivo y los mecanismos susceptibles de promover su actividad. [...]
Previous studies about the distribution of the transposable elements (TEs), bilbo and gypsy in Drosophila subobscura chromosomes were done to a better understanding of the role of TEs and the mechanisms triggering their activity. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.