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Articles, 8 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
23 p, 1.4 MB El estudio de la comunicación publicitaria online en el Grado en Publicidad y RR.PP / Castelló Martínez, Araceli (Universitat d'Alacant)
Las acciones de comunicación corporativa y publicitaria a través de los medios digitales se han convertido en una parte esencial en las estrategias de comunicación de la empresa y la marca. La presente investigación se centra en estudiar la inclusión de asignaturas vinculadas con el estudio del marketing digital y la publicidad online en los planes de estudio del grado en Publicidad y RR. [...]
Corporate and advertising communication through digital media have become an essential part in company and brand communication strategies. The present research focuses on studying the inclusion of subjects related to the study of digital marketing and online advertising in the curriculum of the degree in advertising and public relations, in order to see its adaptation to a changing professional reality that increasingly requires communicators trained in the field of digital communication.

2012 - 10.5565/rev/qp.51
Questiones publicitarias, Núm. 17 (2012) , p. 1-23 (Artículos de investigación)  
2.
5 p, 651.4 KB Xarxa Llull : The University Network of Catalan Studies Abroad / Fernández, Josep-Anton, 1963- (Institut Ramon Llull)
This article provides an outline of the network of universities where Catalan is taught outside the Catalan-speaking territories. This network is coordinated and managed by the Institut Ramon Llull, the public body created by the governments of Catalonia and the Balearic Islands and the city of Barcelona with the mission to promote the Catalan language and culture abroad. [...]
2017 - 10.1515/jocih-2016-0015
Journal of Catalan Intellectual History, Núm. 11 (October 2017) , p. 158-162  
3.
15 p, 126.2 KB Gender(ed) Matters in Communication/Media Studies : Integrating Curricular Innovation and Social Change in the Spanish Model / Pando Canteli, Maria (Universidad de Deusto) ; Martín, Annabel (Dartmouth College)
This article investigates the benefits of making gender-related issues more central to the Communication Studies curriculum in the Spanish system of higher education. The shift to "valueimpact criteria" as the standard of success of today's curricula in Europe is one of the strongest critiques that higher education is facing in that context. [...]
Este artículo investiga los beneficios de trabajar cuestiones relacionadas con el género en el programa de estudios de comunicación del sistema español de educación superior. La reflexión se centra en la situación en España y muestra por qué los estudios de comunicación son un campo particularmente relevante donde introducir la cuestión de género.

2014 - 10.7238/a.v0i50.2249
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 50 (Maig 2014) , p. 39-53  
4.
19 p, 155.4 KB ¿Camuflaje o transformación? Estrategia profesional de las mujeres en carreras tecnológicas altamente masculinizadas / González Ramos, Ana M. (Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institute (IN3))
La escasa presencia de mujeres en los estudios y en las carreras tecnológicas y de ingeniería ha generado un volumen importante de trabajos teóricos, así como de investigaciones empíricas, que han tratado esta temática. [...]
L'escassa presència de dones en els estudis i en les carreres tecnològiques i d'enginyeria ha generat un important nombre de treballs teòrics, així com d'investigacions empíriques, que han tractat aquesta temàtica. [...]
The lack of women in technology and engineering studies and careers has yielded a high number of theoretical and empirical studies. Policies to attract female talent have had a positive influence, but women are still a minority in these areas. [...]

2014 - 10.5565/rev/educar.630
Educar, Vol. 50, Núm. 1 (Gener-Juny 2014) , p. 187-205  
5.
17 p, 1.2 MB La opinión de los graduados europeos sobre la universidad cinco años después de haber finalizado sus estudios / Carot, José-Miguel (Universitat Politècnica de València. CEGES-LMPF) ; Conchado, Andrea (Universitat Politècnica de València. CEGES-LMPF) ; Mora, José-Ginés (University of London. Institute of Education) ; Vila, Luis E. (Universitat de València)
En el contexto actual, en el que la sociedad del conocimiento reclama nuevas capacidades de los graduados universitarios para adaptarse a las demandas del mercado laboral, ha surgido la figura del «profesional flexible». [...]
In today's knowledge society, in which university graduates are required to obtain new abilities to adjust to the demands of the labour market, the figure of the "flexible professional" has emerged. Universities are not immune to these changes and are proposing modifications to the curricula. [...]

2011 - 10.5565/rev/papers/v96n4.181
Papers : revista de sociologia, Vol. 96, Núm. 4 (2011) , p. 1269-1285  
6.
121.5 KB Estudio de la interculturalidad como competencia transversal en las aulas de Ciencias de la Comunicación / Cabezuelo Lorenzo, Francisco (Universidad de Valladolid) ; Pérez Serrano, María José (Universidad Complutense de Madrid)
En general, la interculturalidad se presenta como un nuevo reto en las aulas. En este sentido, las universitarias tampoco son una excepción y menos aún las que se dedican a enseñar Ciencias de la Comunicación. [...]
The phenomenon of interculturality appears as a new challenge in the classrooms. It is also a great challenge in the field of the Communication Sciences and the Mass Media Studies. Interculturality must be defined as the principle and project for the improvement of the actions and relations among cultures, by means of dialog and meetings shared between all the students, the teaching staff and the communities which decide to take part in the process. [...]

2009 - 10.15178/va.2009.108.1-25
Vivat academia, Núm. 108 ( 2009) , p. 1-25  
7.
20 p, 118.4 KB L'elecció d'estudis i les expectatives de futur dels estudiants universitaris / Llosada Gistau, Joan ; Morcillo Hernàndez, Vanessa ; Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
En aquest article, s'exposa la vessant qualitativa complementària d'un estudi sobre els estudiants universitaris a la meitat de la seva carrera. Es fa a partir d'entrevistes i grups de discussió amb estudiants de quatre titulacions diferents de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
The qualitative side of a survey on university students halfway through their studies is presented here. The data have been gathered from some interviews and focus groups with students from four different degrees at the Autonomous University of Barcelona. [...]

2005 - 10.5565/rev/papers/v76n0.1011
Papers : revista de sociologia, n. 76 (2005) p. 229-248  
8.
31 p, 173.7 KB Les perceptions par les étudiants du marché du travail et de leur insertion, et leurs effets sur les stratégies de travail universitaire / Fernex, Alain ; Lima, Laurent
Au cours des décennies écoulées, le nombre d'étudiants engagés dans les études supérieures a beaucoup augmenté. Cette évolution, qui s'opère dans un contexte de faible croissance économique, de progression du chômage et de dégradation des conditions de l'insertion a favorisé le développement de plusieurs modèles explicatifs. [...]
The last decades has seen a dramatic increase of the number of students in higher education. This evolution, which has taken place in the context of a weak economic growth, a progression of unemployment and a decline of the integration of young people into the world of work, has also generated diverse explanatory models. [...]

2005 - 10.5565/rev/papers/v76n0.974
Papers : revista de sociologia, n. 76 (2005) p. 135-165  

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