Resultats globals: 24 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 17 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Articles 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
7 p, 1.1 MB La història de Catalunya al nou currículum / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
A partir d'una panoràmica de l'ensenyament de la Història en general, i de l'ensenyament de la Història a Catalunya en concret, es planteja la situació dels currículums d'ESO i Batxillerat després de la reforma realitzada pel govern del Partir Popular al desembre del 2000 i les modificacions que els Reals Decrets van provocar al currículum d'ESO de la Generalitat.
2003 - 10.17345/comeduc200333-39
Comunicació educativa, Núm. 16 (2003) , p. 33-39  
2.
4 p, 1.5 MB Una experiència d'ensenyament del temps històric / Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
En aquest article es presenta una experiència d'ensenyament del temps històric a l'escola primària. Què és el temps històric? Com s'ensenya? Com s'aprèn? Sense una comprensió del temps històric els nens i nenes no poden apropar-se a la història. [...]
2007 - 10.17345/comeduc200759-62
Comunicació educativa, Núm. 20 (2007) , p. 59-62  
3.
16 p, 253.3 KB Redefinir y resignificar la historia de la alquimia : Marie Meurdrac / Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
Los recientes trabajos en historia de la ciencia han permitido redefinir y repensar la historia de la alquimia en la temprana Edad Moderna. Hoy la alquimia ocupa un lugar importante en la historia de las ciencias. [...]
Els recents treballs en història de la ciència han permès redefinir i repensar la història de l'alquímia en la primerenca Edat Moderna. Avui l'alquímia ocupa un lloc important en la història de les ciències. [...]
Last works in history of science allows redefine and rethink the history of alchemy in the early modern Europe. Alchemy now holds an important place in the history of science. Since sixteen century it engaged people of different social and economic area, artisans, princess, shepherds and scholars, men and women. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1323
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 225-239 (Historia y Epistemología)  
4.
17 p, 205.3 KB Contribución de la Historia de las Ciencias al desarrollo profesional de docentes universitarios / García-Martínez, Álvaro (Universidad Distrital Francisco José de Caldas (Colòmbia). Facultad de Ciencias y Educación) ; Izquierdo Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo se analiza el papel que adquiere la Historia de la Química (HQ) en un programa de formación didáctica de profesores universitarios de química al estudiar el cambio químico, que tuvo como elemento central la réplica de instrumentos y experimentos científicos del siglo XVIII. [...]
In this paper examines the role that acquires the History of Chemistry (HC) in training program chemistry teachers on didactic of science, who had as core the replica of scientific instruments and experiments of eighteenth century, when they studied the chemical change. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.758
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 1 (2014) , p. 265-281  
5.
24 p, 154.3 KB Tecnologia e campos disciplinares : os citotécnicos e a implementação do teste de Papanicolaou no Brasil / Teixeira, Luiz Antonio (Casa de Oswaldo Cruz (Fiocruz, Rio de Janeiro)) ; Pumar, Leticia (Casa de Oswaldo Cruz (Fiocruz, Rio de Janeiro))
A apropriação e utilização do teste de Papanicolaou como tecnologia fundamental para o controle do câncer de colo do útero no Brasil foi fruto de escolhas, acordos e embates entre determinados grupos profissionais (médicos de diferentes especialidades, farmacêuticos, biólogos, biomédicos e citotécnicos). [...]
2014 - 10.4321/S0211-95362014000100004
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 34, Núm. 1 (2014) , p. 49-72  
6.
24 p, 1.3 MB La Historia de las ciencias en el desarrollo de competencias científicas / Álvarez Lires, María Mercedes (Universidade de Vigo. Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte) ; Arias Correa, Azucena (Universidade de Vigo. Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte) ; Pérez Rodríguez, Uxío (Universidade de Vigo. Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte) ; Serrallé Marzoa, J. Francisco (Universidade de Vigo. Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte)
En este artículo se presenta una experiencia realizada en la asignatura Ciencias experimentales de 2º curso del grado en Educación Primaria (EP) encaminada al desarrollo de competencias científicas introduciendo la historia de las ciencias y de las técnicas (HCT). [...]
This paper presents an experience developed in the Experimental Sciences subject of the second course for school teachers of Primary Education degree. This training activity was aimed at developing scientific competences introduced by the History of Science and Technology (HST). [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n1.622
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 1 (2013) , p. 213-233  
7.
20 p, 172.5 KB Análisis del enfoque de historia y filosofía de la ciencia en libros de texto de química : el caso de la estructura atómica / Farías Camero, Diana María (Universidad Nacional de Colombia. Grupo de Investigación en Enseñanza de la Química) ; Molina, Manuel F. (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica) ; Castelló Escandell, Josep (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica)
Este trabajo analiza desde el enfoque de historia y filosofía de las ciencias (HFC) la forma como se presenta el tema de estructura atómica en cinco libros de texto (LT) de los cursos de química de primer año de la Universidad de Barcelona. [...]
History and Philosophy of Science approach (HPS) in atomic structure chapters was analyzed in five chemistry textbooks that are recommended in first year's courses the at University of Barcelona. A methodological framework composed by four heterogeneous methodologies was applied in this work trying to get a more accurate explanation about the topic studied. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n1.489
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 1 (2013) , p. 115-133  
8.
12 p, 702.0 KB Una controversia histórica al servicio de una situación de aprendizaje: una reconstrucción didáctica basada en diálogo sobre los dos máximos sistemas del mundo de Galileo / Hosson, Cécile (Université Paris Diderot. Laboratoire de Didactique André Revuz)
Para el sentido común resulta difícil concebir que, al soltar un objeto desde la cima del stil de una nave que avanza a velocidad constante, éste cae al pie del mástil porque conserva su movimiento horizontal. [...]
It is difficult for common sense to admit that an object dropped from the top of the mast of a ship moving at a constant velocity falls down at the bottom of the mast because it keeps within the horizontal movement of the ship. [...]

2011 - 10.5565/rev/ec/v29n1.429
Enseñanza de las ciencias, Vol. 29, Núm. 1 (2011) , p. 115-126  
9.
5 p, 658.3 KB Propuesta de un instrumento de evaluación para establecer criterios sobre uso de la historia de la ciencia en la enseñanza / Merino Rubilar, Cristian (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Quintanilla Gatica, Mario (Pontificia Universidad Católica de Chile)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
10.
5 p, 118.2 KB El modelo de núcleos integradores de problemas en la integración de problemas históricos y epistemológicos a la enseñanza de las ciencias / Martínez, A. S. (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia). Grupo de Investigación Pensamiento, Ciencia y Enseñanza) ; Villalba, G. (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia). Grupo de Investigación Pensamiento, Ciencia y Enseñanza) ; Rodríguez, A. L. (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia). Grupo de Investigación Pensamiento, Ciencia y Enseñanza) ; Martín, P. (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia). Grupo de Investigación Pensamiento, Ciencia y Enseñanza)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  

Articles : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
492 p, 13.5 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Ballbé, Maria, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)  
2.
140 p, 431.6 KB CEHIC 10 anys : memòria 1995-2005 / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis d'Història de les Ciència
Servei de Publicacions de la UAB 2005  

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
442 p, 7.0 MB La Humanització de la Història Escolar. Conceptualització, limitacions i possibilitats per al professorat / Massip i Sabater, Mariona ; Santisteban, Antoni, dir. ; Gonzalez Valencia, Gustavo, dir.
Aquesta tesi és una recerca en l'àmbit de la didàctica de les ciències socials. Ubicada en la pedagogia crítica i en els plantejaments decolonials, desenvolupa el concepte i les implicacions de la humanització del coneixement social escolar i, de manera més específica, els continguts històrics de l'Educació Secundària Obligatòria. [...]
Esta tesis es una investigación en el ámbito de la didáctica de las ciencias sociales. Ubicada en la pedagogía crítica y en los planteamientos decoloniales, desarrolla el concepto y las implicaciones de la humanización del conocimiento social escolar y, de manera más específica, los contenidos históricos de la Educación Secundaria Obligatoria. [...]
This thesis is a research on social studies education. Located in critical pedagogy and decolonial approaches, it develops the concept and implications of humanizing school social knowledge and, more specifically, the historical contents of Obligatory Secondary Education. [...]

2022  
2.
492 p, 13.0 MB Tras los pasos de Francisco de Zamora. Trabajo de las mujeres y reconstrucción de las tasas de actividad en Cataluña (siglos XVIII - XIX) / López Antón, Margarida ; Sarasúa, Carmen, dir.
La contribució del treball de les dones, tot i que desvaloritzat i invisible, va ser fonamental en la industrialització de Catalunya i sense ell no es pot entendre íntegrament ni el desenvolupament econòmic ni l'evolució social de la Catalunya contemporània (Nash, 1988: 159). [...]
La contribución del trabajo de las mujeres, aunque desvalorizado e invisible, fue fundamental en la industrialización de Cataluña y sin él no se puede entender íntegramente ni el desarrollo económico ni la evolución social de la Cataluña contemporánea (Nash, 1988:159). [...]
The contribution of women's work, although devalued and invisible, was fundamental in the industrialization of Catalonia and without it, neither the economic development nor the social evolution of contemporary Catalonia can be fully understood (Nash, 1988: 159). [...]

2021  
3.
362 p, 11.4 MB Educación Histórica en un mundo global. Un estudio desde dos lugares del mundo (Neuquén y Barcelona) / Tosello, Julia ; Santisteban, Antoni, dir. ; Jara, Miguel Ángel, dir.
Vivim en un món que està experimentant transformacions profundes en el qual semblés que tots/es fóssim cada vegada més connectats/es, teixint una gran interdependència. Però, mentre que en aquest context multicultural global alguns grups lideren aquest procés i es beneficien social i econòmicament d'aquests canvis, altres van cap a un major aïllament, migracions forçoses, pobresa estructural, precarietat, marginació social i una excessiva localització; el que, en definitiva porta a una creixent desigualtat i injustícia social tant en l'àmbit local com en el global. [...]
Vivimos en un mundo que está experimentando transformaciones profundas en el que pareciera que todos/as estuviéramos cada vez más conectados/as, tejiendo una gran interdependencia. Pero, mientras que en este contexto multicultural global algunos grupos lideran este proceso y se benefician social y económicamente de estos cambios, otros van hacia un mayor aislamiento, migraciones forzosas, pobreza estructural, precariedad, marginación social y una excesiva localización; lo que, en definitiva lleva a una creciente desigualdad e injusticia social tanto en lo local como en lo global. [...]
We live in a world that is undergoing profound transformations in which it seems that we are all increasingly connected, weaving a great interdependence. But, while in this global multicultural context some groups are leading this process and benefit socially and economically from these changes, others are heading towards greater isolation, forced migration, structural poverty, precariousness, social marginalization, and excessive localization; which ultimately leads to growing inequality and social injustice both locally and globally. [...]

2021  
4.
455 p, 3.5 MB Los manuales de confesión en la China de las dinastías Ming y Qing (1580-1780) : un caso de la traducción transcultural / Ren, Le ; Nakládalová, Iveta, dir. ; Vega Ramos, María José, dir.
La tesi examina el corpus de manuals confessionals produïts en el territori xinès pels missioners europeus durant la dinastia Ming tardana i la Qing primerenca (aprox. 1580-1780). L'objectiu de la tesi consisteix, d'una banda, en dur a terme l'examen de les modificacions que va patir la normativa (la doctrina i la litúrgia) de la confessió al ser adaptada a les circumstàncies culturals, espirituals i socials de l'Imperi del Mig, procés que hem anomenat ""traducció transcultural"". [...]
La tesis examina el corpus de manuales confesionales producidos en el territorio chino por los misioneros europeos durante la dinastía Ming tardía y la Qing temprana (aprox. 1580-1780). Su objetivo consiste en llevar a cabo el examen de las modificaciones que sufrió la normativa (la doctrina y la liturgia) de la confesión al ser adaptada a las circunstancias culturales, espirituales y sociales del Imperio del Medio, proceso que hemos dado en llamar ""traducción transcultural"". [...]
The thesis studies a body of confessional manuals produced in the Chinese territory (and written in Chinese, with the help of local collaborators) by European missionaries during the late Ming and early Qing dynasties (about 1580-1780). [...]

2020  
5.
24 p, 665.4 KB Quina història de Catalunya s'aprèn a l'educació primària? / Gómez Domingo, Marta ; González-Monfort, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Un tema central en la didàctica de les ciències socials avui en dia, és com els alumnes de primària aprenen i què aprenen de la història de Catalunya. D'altra banda, recentment s'han dut a terme una gran quantitat d'estudis a tot el món per tal de trobar la resposta a aquestes preguntes en diferents contextos. [...]
2013
Grau en Educació Primària [1140]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.