Resultats globals: 7 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
24 p, 8.3 MB «Por España y por mi fe aquí muerto me quedé». Sobre monumentos franquistas de la Guerra Civil española (1936-1939) en la provincia de Burgos / Hernando Garrido, José Luis (UNED - Centro Asociado de Zamora)
La Pirámide del Escudo se alza junto a la carretera de Burgos a Santander (N-623). Relacionada con los sacrarios militares en homenaje a los caídos italianos de la Primera Guerra Mundial construidos en época de Mussolini, el jerarca fascista está aún presente en el monumento burgalés, donde fueron enterrados los restos de cientos de combatientes trasalpinos caídos en la campaña del Norte del verano de 1937. [...]
La Piràmide de l'Escut s'aixeca al costat de la carretera de Burgos a Santander (N-623). Relacionada amb els sagraris militars en homenatge als caiguts italians de la Primera Guerra Mundial construïts en època de Mussolini, el jerarca feixista encara és present en el monument burgalès, on van ser enterrades les restes de centenars de combatents transalpins caiguts en la campanya del Nord de l'estiu de 1937. [...]
The Pyramid of the Puerto del Escudo, or the Pyramid of the Italians, stands beside the road from Burgos to Santander (the N-623). Linked to the military ossuaries built in the time of Mussolini in homage to Italian war dead of the First World War, the fascist leader is still present in the Burgos monument, where the remains of hundreds of Italian fighters who fell in the Northern campaign of the summer of 1937 are buried. [...]

2021 - 10.5565/rev/locus.443
Locus amoenus, Vol. 19 (2021) , p. 287-310 (Articles)  
2.
13 p, 233.7 KB Arqueologia de la Guerra Civil : una aproximació des del seu ús didàctic / Solsona Fontova, Rosa (Camp d'Aprenentatge de la Noguera. Departament d'Ensenyament) ; Galitó Martí, Pol (Associació d'Estudiosos del Front del Segre) ; Gatell Arimont, Cristina (Institut La Romànica (Barberà del Vallès)) ; Bardavio i Novi, Antoni (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentatge de la Noguera)
Des de l'any 2008 el Camp d'Aprenentatge de la Noguera, Servei Educatiu de la Generalitat de Catalunya, s'involucra en el projecte de recuperar la memòria d'un dels indrets que millor simbolitza el que va suposar la Guerra Civil a les Terres de Ponent, la posició defensiva del Merengue a Camarasa. [...]
Desde el año 2008 el Campo de Aprendizaje de la Noguera, Servicio Educativo de la Generalitat de Catalunya, se involucra en el proyecto de recuperar la memoria de uno de los lugares que mejor simboliza lo que supuso la Guerra Civil en las comarcas occidentales de Lleida: la posición defensiva del Merengue en Camarasa. [...]
Since 2008 the Noguera Learning Camp, an Educational Service of the Generalitat of Catalonia, is involved in a project aimed at memorial recovering of one of the places that best symbolizes what Civil War led to on the western regions of Lleida: the defensive position in Camarasa Merengue. [...]

2012 - 10.5565/rev/tda.21
Treballs d'arqueologia, Núm. 18 (2012) , p. 147-159  
3.
14 p, 545.8 KB El territori com a escola : les escoles rurals i el patrimoni històric / Marsol, Rosa (Escola l'Àlber) ; Seuma, Montserrat (ZER del Montsec) ; Bardavio i Novi, Antoni (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentage de la Noguera) ; Solsona, Rosa (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentage de la Noguera)
El currículum d'educació primària a Catalunya presenta l'àrea de medi des d'una perspectiva integrada del coneixement del medi natural, històric, cultural i social. La possibilitat de convertir l'entorn proper dels centres escolars en laboratori d'aprenentatge on desenvolupar propostes didàctiques basades en la indagació per part de l'alumnat és el punt de partida de la proposta que es presenta. [...]
El currículum de educación primaria en Cataluña presenta el área de medio desde una perspectiva integrada del conocimiento del medio natural, histórico, cultural y social. La posibilidad de convertir el entorno cercano de los centros escolares en laboratorio de aprendizaje donde desarrollar propuestas didácticas basadas en la indagación por parte del alumnado es el punto de partida de la propuesta que se presenta. [...]
The primary education curriculum in Catalonia presents environment studies through an integrated perspective which includes natural, historical, cultural and social knowledge. The starting point of the proposal here presented is based on the possibility of transforming schools' nearby environment into a learning laboratory where inquiry-based teaching proposals can be developed. [...]

2012 - 10.5565/rev/tda.20
Treballs d'arqueologia, Núm. 18 (2012) , p. 133-146  
4.
5 p, 69.1 KB Creating networks from the past into the future : historical heritage and civil society / González Marcén, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria) ; Roda Gilabert, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria)
Taking inspiration from the Convention of the Council of Europe on the value of cultural heritage for society, signed in 2005 in Faro (Portugal), in the 8th Seminar of Archaeology and Education met during three days professionals from the field of historical and archaeological research, public administration, cultural management, education and citizens associations taht had been or were carrying out projects of civil society participation in the management and valuation heritage with the aim of facilitating a sharing of experiences and reflections of the different parties involved in projects, both from the point of view of its scientific content, and their career goals, social, educational and procedures employed.
Prenent com a inspiració la convenció del Consell d'Europa sobre el valor del patrimoni cultural per a la societat, signada el 2005 a Faro (Portugal), el 8è Seminari d'Arqueologia i Ensenyament va reunir, al llarg de tres dies, professionals procedents del camp de la investigació històrica i arqueològica, l'administració pública, la gestió cultural, l'associacionisme ciutadà i la didàctica que haguessin portat o estiguessin duent a terme projectes de participació de la societat civil en la gestió i valoració patrimonial amb la voluntat de facilitar la posada en comú de les experiències i reflexions de les diferents parts implicades en els projectes, tant des del punt de vista del seu contingut científic com dels seus objectius professionals, socials i educatius i dels procediments emprats.
Tomando como inspiración la convención del Consejo de Europa sobre el valor del patrimonio cultural para la sociedad, firmada en 2005 en Faro (Portugal), el 8ª Seminario de Arqueología y Enseñanza reunió, a lo largo de tres días, a profesionales procedentes del campo de la investigación histórica y arqueológica, la administración pública, la gestión cultural, el asociacionismo ciudadano y la didáctica que hubieran llevado o estuvieran llevando a cabo proyectos de participación de la sociedad civil en la gestión y valoración patrimonial con la voluntad de facilitar la puesta en común de las experiencias y reflexiones de las diferentes partes implicadas en los proyectos, tanto desde el punto de vista de su contenido científico como de sus objetivos profesionales, sociales y educativos y de los procedimientos empleados.

2012 - 10.5565/rev/tda.13
Treballs d'arqueologia, Núm. 18 (2012) , p. 3-7  
5.
17 p, 1.1 MB El Patrimoni cultural en els espais d'interès natural / Picón i Manyosa, Adam
Aquest article intenta presentar, d'una manera força somera, els diferents problemes i mancances que tenen origen en la legislació que afecta al que anomenem Patrimoni Cultural i Patrimoni Natural. [...]
This paper presents the different problems and deficiencies that have their origin in the laws of cultural and natural heritage. This paper begins from the consideration that for a best management and knowledge of the cultural heritage that there is in the environment it is necessary not to separate this from the natural heritage.

2009
Estrat crític, Núm. 3 (2009) , p. 106-121  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
89 p, 5.7 MB Protocol per a la gestió de la seguretat del patrimoni històric en espais de pública concurrència. Cas d'estudi : el Museu Monestir de Sant Cugat del Vallès / Molina Giralt, Glòria ; Botia Villarreal, Carlos, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Aquest treball presenta els punts bàsics per elaborar un manual per a l'avaluació i prevenció de riscos en el patrimoni històric. La Criminologia ens atorga una visió multidisciplinària sobre la degradació i destrucció del patrimoni, ajudant a comprendre els comportaments (tant per acció com per omissió) que el malmeten i aportant solucions. [...]
This document presents the basics for developing a risk assessment and prevention in historical heritage handbook. Criminology gives us a multidisciplinary view of heritage degradation and destruction, helping us to understand damaging behaviors (both action and omission) and providing solutions. [...]

2022
Grau en Criminologia [805]  
2.
77 p, 17.0 MB La resistència dels botiguers davant la gentrificació comercial. El cas del barri de Sant Antoni / Xerta Velasco, Arnau ; Cànoves, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El barri de Sant Antoni de Barcelona ha esdevingut en els darrers anys un lloc de moda en la ciutat, no només pels propis residents sinó també pels turistes. La remodelació del Mercat de Sant Antoni ha estat un factor clau per a la revalorització i augment de la renda al barri. [...]
El barrio de Sant Antoni de Barcelona se ha convertido en los últimos años un lugar a la moda en la ciudad, no sólo para los propios residentes sino también por los turistas. La remodelación del Mercat de Sant Antoni ha sido un factor clave para la revaloritzación y aumento de la renda en el barrio. [...]
Sant Antoni district of Barcelona has become in recent years a fashionable place in the city, not only for the residents themselves but also for tourists. The remodeling of the Mercat de Sant Antoni has been a key factor for the revaluation and increase of income in the neighborhood. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Grau en Geografia i Ordenació del Territori [824]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.