Results overview: Found 2 records in 0.03 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
16 p, 3.6 MB Joan Miró i les arts del món / Bru Turull, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La trajectòria de Joan Miró es caracteritza per haver sabut construir un llenguatge propi de gran força expressiva a partir d'un ús de formes, materials i colors que entronca amb signes essencials de l'home i de la natura. [...]
Joan Miró's career is characterized by the way he developed and created his own, highly expressive language with the use of shapes, materials and colours, connecting it with essential symbols of man and nature. [...]
La trayectoria de Joan Miró se caracteriza por haber sabido construir un lenguaje propio de gran fuerza expresiva a partir de un uso de formas, materiales y colores que entronca con signos esenciales del hombre y de la naturaleza. [...]

2022 - 10.5565/rev/locus.459
Locus amoenus, Vol. 20 (2022) , p. 173-188 (Articles)  
2.
13 p, 287.1 KB Aproximaciones al estudio de la interculturalidad en el mundo Samurai / Pita Céspedes, Gustavo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca InterAsia
Partiendo del análisis de las características de la cultura guerrera que condicionan su interculturalidad, el texto expone algunos ejemplos de la misma tomados de la historia y de diferentes esferas de la cultura samurai: su temprana interacción con la cultura emishi, su interés en el arte de la renga, su influencia en la formación del teatro Nō a partir del rescate y la síntesis de diversas manifestaciones del arte popular y, finalmente, la interacción entre el Nō y el arte del Kendō a través del intercambio cultural entre los actores y los maestros de la esgrima japonesa de la escuela Yagyū.
Based on analysis of the characteristics of the warrior culture that determine its interculturality, this study presents some examples taken from the history and different spheres of the samurai culture: the early interaction between the warriors and the Emishi culture, their interest in the art of Renga, their influence on the formation of the Nō theatre through recovery and synthesis of various manifestations of popular art, and finally, the interaction between Nō and the art of Kendō, through the cultural exchange between the actors and the masters of the Yagyū school of fencing.

2009
Inter Asia papers, N. 11 (2009) p. 1-21  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.