Resultats globals: 3 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
16 p, 2.0 MB Factors influencing wild chimpanzee (Pan troglodytes verus) relative abundance in an agriculture-swamp matrix outside protected areas / Garriga Anguera, Rosa M (Tacugama Chimpanzee Sanctuary) ; Marco, Ignasi (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Ecopatologia de Fauna Salvatge) ; Casas Díaz, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Acevedo, Pelayo. (Instituto de Investigación en Recursos Cinegéticos) ; Amarasekaran, B. (Tacugama Chimpanzee Sanctuary) ; Cuadrado, L. (Durrell Institute of Conservation and Ecology. School of Anthropology and Conservation. University of Kent) ; Humle, Tatyana (Durrell Institute of Conservation and Ecology. School of Anthropology and Conservation. University of Kent)
Human population growth and anthropogenic activities are exacerbating pressures on biodiversity globally. Land conversion is aggravating habitat fragmentation and non-human primates are increasingly compelled to live in forest-agricultural mosaics. [...]
2019 - 10.1371/journal.pone.0215545
PloS one, Vol. 14 Núm. 5 (may 2019) , p. 1  
2.
20 p, 652.7 KB Qué enseña y evalúa sobre nutrición humana un grupo de profesores españoles y portugueses de educación primaria / Rivadulla López, Juan Carlos (Universidade da Coruña. Departamento de Pedagoxía e Didáctica) ; García-Barros, Susana (Universidade da Coruña. Departamento de Pedagoxía e Didáctica) ; Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña. Departamento de Pedagoxía e Didáctica)
Se analizan 1. 332 actividades de enseñanza y 227 cuestiones de evaluación dirigidas al estudio de la nutrición humana para conocer las ideas clave que enseñan y evalúan diez profesores españoles y diez portugueses de 5. [...]
S'analitzen 1. 332 activitats d'ensenyament i 227 qüestions d'avaluació dirigides a l'estudi de la nutrició humana per conèixer les idees clau que ensenyen i avaluen deu professors espanyols i deu portuguesos de 5è. [...]
1332 learning activities and 227 assessment directed to study of the human nutrition to know the key ideas taught and evaluated by 10 Spanish and 10 Portuguese teachers from 5th/6th grade Primary Education. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2347
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 69-87 (Investigaciones Didácticas)  
3.
13 p, 759.7 KB Participatory scenario development for integrated assessment of nutrient flows in a Catalan river catchment / Caille, Frédérique (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Riera, Joan Lluís (Universitat de Barcelona. Departament d'Ecologia) ; Rodríguez-Labajos, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Middelkoop, H. (Rijksuniversiteit te Utrecht. Department of Physical Geography) ; Rosell Melé, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Rivers in developed regions are under significant stress due to nutrient enrichment generated mainly by human activities. Excess nitrogen and phosphorus emissions are the product of complex dynamic systems influenced by various factors such as demographic, socio-economic and technological development. [...]
2007 - 10.5194/hess-11-1843-2007
Hydrology and earth system sciences, Vol. 11 (2007) , p. 1843-1855  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.