No s'ha trobat cap coincidència exacta per I-Metodologia, però canviant-lo per I Metodologia...
Resultats globals: 25 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 16 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Materials didàctics, 2 registres trobats
Articles 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
668.2 KB Brain activity and cognition : a connection from thermodynamics and information theory / Collell, Guillem (Sloan School of Management, Massachusetts Institute of Technology) ; Fauquet Ars, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
The connection between brain and mind is an important scientific and philosophical question that we are still far from completely understanding. A crucial point to our work is noticing that thermodynamics provides a convenient framework to model brain activity, whereas cognition can be modeled in information-theoretical terms. [...]
2015 - 10.3389/fpsyg.2015.00818
Frontiers in psychology, Vol. 6 (june 2015)  
2.
15 p, 116.2 KB Technology as an influential variable in the development of dialogical learning / Palomares-Montero, Davinia (Universitat de València) ; Chisvert-Tarazona, María José (Universitat de València) ; del Campo Ponz, Cristóbal (Centro de Formación, Innovación y Recursos del Profesorado (CEFIRE))
Schools have a responsibility to prepare new generations born in a globalized and interconnected world. The main objective of this paper is to analyze the role that technology plays in the development of dialogical learning in learning communities. [...]
Les escoles tenen la responsabilitat de preparar les noves generacions que neixen en un món globalitzat i interconnectat. L'objectiu principal d'aquest treball és analitzar el paper de la tecnologia en el desenvolupament de l'aprenentatge dialògic en les comunitats d'aprenentatge. [...]
Las escuelas tienen la responsabilidad de preparar a las nuevas generaciones en un mundo globalizado e interconectado. El objetivo principal de este trabajo es analizar el papel de la tecnología en el desarrollo del aprendizaje dialógico en comunidades de aprendizaje. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1332
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 157-171 (Temas de investigación)  
3.
9 p, 897.6 KB TFG : consideracions des de l'experiència / Gorriz, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
E-ciències jurídiques, Núm. 2 (2018) , p. 1-9  
4.
9 p, 612.0 KB TFG : consideracions des de l'experiència / Gorriz, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
E-ciències jurídiques, Núm. 1 (2017) , p. 1-9  
5.
4 p, 76.6 KB Otra poética y otra retórica / Solà, Pere, 1945- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El autor presenta las principales claves de la pedagogía ferreriana, basada en un clima escolar de confianza y una metodología racionalista y científica que primaba la inspiración creadora del niño. [...]
2009
Cuadernos de pedagogía, Num. 391 (2009) , p. 84-87  
6.
5 p, 154.6 KB Cuando la lengua de la escuela es diferente de la lengua familiar / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Uno de los nuevos ejes estratégicos de las distintas reformas e intervenciones educativas, junto con las TIC(Tecnologías de la Información y la Comunicación), es el aprendizaje de idiomas, una de las grandes asignaturas pendientes del currículo. [...]
2009
Cuadernos de pedagogía, Num. 395 (2009) , p. 46-51  
7.
6 p, 169.4 KB La investigación en traducción y calidad, cosa de dos / Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
La calidad en traducción es un concepto latente en la investigación de los Estudios de Traducción e Interpretación. Para valorar si una traducción es de calidad o no generalmente se cuenta con dos elementos: un marco para fijar la categoría de errores y valorar su puntuación, y un revisor o un conjunto de revisores que apliquen el marco. [...]
La qualitat en traducció és un concepte latent en la investigación dels Estudis de Traducció i Interpretació. Per tal de valorar si una traducció és de qualitat o no generalment es compta amb dos elements: un marc per tal de fixar la categoría d'errors i valorar-ne la puntuació, i un revisor o un conjunt de revisors que l'apliquen. [...]
The concept of translation quality is rarely explored in research in the field of Translation and Interpreting Studies. The evaluation of whether a translation is of a high quality or not generally consists of two elements: a framework to determine and rate errors, and an editor or a group of editors to apply the framework. [...]

2014 - 10.5565/rev/tradumatica.81
Tradumàtica, Núm. 12 (2014) , p. 437-442 (Tradumàtica dossier)  
8.
30 p, 1.4 MB El uso de la encuesta de tipo social en traductología. Características metodológicas / Kuznik, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Hurtado Albir, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Espinal Berenguer, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
La traducción es una actividad desempeñada por un colectivo laboral y profesional (los traductores), en algunos casos con un proceso formativo previo, a cargo de empleadores, y dirigida a usuarios de la traducción. [...]
Translation is an activity carried out by professionals - in some cases after a period of formal training - who are employed or self-employed, and whose work is destined for translation users. Translators, translator trainees, employers of translators, and translation users are four clearly defined social groups within the translation industry that may be the subject of study using one of the methods most frequently used within the field of social sciences: the social survey. [...]

2010 - 10.6035/MonTI.2010.2.14
Monografías de traducción e interpretación, Núm. 2 (2010) , p. 315-344
2 documents
9.
10 p, 383.6 KB L'estudi de les migracions a Catalunya, l'estudi de la societat catalana / Pascual de Sans, Àngels, 1938-, 1938- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
La mobilitat humana en l'espai ha ocupat l'atenció dels estudiosos de totes les branques de les ciències de la societat, com correspon a un fenomen que es troba al centre mateix de les experiències vitals de qualsevol individu o grup social. [...]
Human mobility has drawn the attention of scholars from all branches of social sciences, as befits a phenomenon that is at the centre of any individual's or social group's life experiences. Most research has concentrated on one aspect of mobility: the one that is known by the term migration and its variants - emigration and immigration. [...]

2011 - 10.2436/20.3005.01.37
Revista catalana de sociologia, Núm. 27 (Desembre 2011) p. 5-14  
10.
24 p, 1.1 MB Enseñanza y aprendizaje de la física a través de la lectura del Quijote en 4.º de ESO : las leyes de Newton y la aventura de los molinos de viento / Franco Mariscal, Antonio Joaquín (IES Juan Ramón Jiménez (Málaga))
En este trabajo se presenta el efecto que produce en el aprendizaje de temas de dinámica, respecto a una metodología tradicional de nivel de 4. º de ESO (16 años), el uso de una metodología innovadora basada en la lectura de la famosa aventura de los molinos de viento del Quijote, donde el alumno juega un papel activo, plantea y resuelve sus propios problemas científicos y se convierte en el verdadero protagonista de su aprendizaje. [...]
We present in this paper a new methodology focused on the learning of Dynamics topics through the reading of the famous Quixote's Windmills Adventure. We compare the effect produced in learning by this innovative methodology versus conventional methods in 10th grade students (16 years old). [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n2.746
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 2 (2013) , p. 31-53  

Articles : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
592x824, 9.5 MB Co-teaching transdisciplinario : experiencias docentes / Saura Mas, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Álvarez Cobo, Yolanda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ritondale, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera, Jaume, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este libro pretende ser un compañero de viaje para el profesorado que desea plantearse la educación como un reto de actualización y puesta al día constante, y para quien desea un aliado frente a la parcelación de los conocimientos que realiza la visión exclusivamente disciplinaria de la formación tradicional. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2020  
2.
10 p, 116.7 KB Reglament del Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut
2004  

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
14 p, 1.4 MB Planificador Gastronòmic : Organitza els teus àpats setmanals / Casas Barco, Aleix ; Bolta Torrell, Helena, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest document detalla el procés que s'ha seguit per a desenvolupar una aplicació web que a ajuda als usuaris en l'organització de menús saludables i variats, i en la preparació de llistes de la compra. [...]
Este documento detalla el proceso que se ha seguido para desarrollar una aplicación web que ayuda a los usuarios en la organización de menús saludables y variados; y en la preparación de listas de la compra. [...]
This document details the process that has been followed to develop a web application that helps users organize healthy and varied menus and prepare shopping lists. The goal is to create a database of recipes, ingredients and users, an API to communicate with the front end, an intuitive user interface, and allow users to create and view their own and other recipes, as well as generate the shopping list. [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
Self-reported Subjective Effects of Analytically Confirmed New Psychoactive Substances Consumed by e-Psychonauts : A longitudinal study with an innovative internet-based methodology / Grifell Guàrdia, Marc ; Galindo, Liliana, dir. ; Pérez Solà, Víctor, dir. ; Ventura Vialamala, Mireia, dir.
Tant en el moment de diseñar com publicar aquest estudi, les metodologies utilitzades per estudiar el fenòmen de les Noves Substàncies Psicoactives (NPS) no han estat capaces de proporcionar dades fiables a temps per a la presa de decisions crítiques. [...]
En el momento de diseño y publicación de este estudio, las metodologías utilizadas para estudiar el fenómeno de las nuevas sustancias psicoactivas (NPS) no han sido capaces de proporcionar datos a tiempo para informar decisiones críticas, y en el caso de proporcionarlos, éstos no contaban con suficiente validez científica. [...]
Background: Current scientific methodologies have failed to provide enough reliable data regarding the use and effects of New Psychoactive Substances (NPS) in the timeframe when critical decisions must be made. [...]

2022
   
3.
66 p, 3.1 MB Impacte de la segregació residencial sobre les condicions de salut de la població de Barcelona : Esperança de vida, salut mental i obesitat / Robles Fernández, Míriam ; Nel·lo, Oriol 1957- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El present estudi té per objectiu principal analitzar la relació entre la segregació residencial i els condicions de salut de la població resident a la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana. [...]
El presente estudio tiene por objetivo principal analizar la relación entre la segregación residencial y las condiciones de salud de la población residente en la ciudad de Barcelona y en su área metropolitana. [...]
The main objective of this study is to analyze the relationship between residential segregation and health conditions of the population living in the city of Barcelona and its metropolitan area. Special attention will be paid to the different sources, methodologies and scales of study that will allow approaching the subject, while a critical reading is made pointing out the virtues and limitations. [...]

2019  
4.
10 p, 902.5 KB Disseny i implementació d'una plataforma de recomanació automàtica / Blázquez Ávila, Andreu ; Rusiñol Sanabra, Marçal, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Els sistemes recomanadors són una de les eines més utilitzades en l'actualitat per les grans companyies degut al gran catàleg de productes del que disposen. En aquest projecte destacarem la importància d'aquests sistemes, realitzarem el estudi de l'estat del art dels algoritmes més interessants i analitzarem el comportament d'aquests algoritmes. [...]
Recommendation systems are one of the most used tools by the companies due to the large product catalog that they have. This project will show the importance of these systems, the algorithms used to build them and the results of one implementation. [...]
Los sistemas recomendadores son una de las herramientas más utilizadas en la actualidad por las grandes compañías debido al gran catálogo de productos del que disponen. En este proyecto destacaremos la importancia de estos sistemas, realizaremos el estudio del estado del arte de los algoritmos más interesantes y analizaremos el comportamiento de estos algoritmos. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
103 p, 995.7 KB Aproximació a les investigacions empíriques en traducció : aplicació al projecte TRACE / Martín Mor, Adrià ; Sánchez-Gijón, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
L'objectiu d'aquest treball és el d'obtenir informació sobre investigacions empíricoexperimentals (centrant-nos en el procés de la traducció) amb vista a aplicar-la al projecte TRACE que duu a terme el grup d'investigació Tradumàtica. [...]
2008  

Materials didàctics 2 registres trobats  
1.
53 p, 616.7 KB Aprenentatge basat en la investigació en educació superior : un model d'aprenentatge seqüencial en les assignatures de grau de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB / Jariot, Mercè, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Parrón, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Melo, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tello Sánchez, Jose (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castell Escuer, Tona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nieva, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ortega, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest document es divideix en dues parts, en la primera es presenta un model seqüenciat d'aprenentatge basat en la investigació des de primer curs fins a quart, per tal que l'alumnat vagi desenvolupant competències de recerca de manera vivencial durant la seva formació. [...]
2024  
2.
58 p, 5.2 MB RRS - R per a recerca social / Ajenjo, Marc, 1965- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Roldán, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Miguel Quesada, Francisco J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Introducció al llenguatge de programació R, especialitzat per a anàlisi numèrica, i el seu ús en processos de recerca social. Inclou (A) instruccions directes de consola, així com (B) ús de dos entorns amb menús, que faciliten la producció de resultats d'anàlisis com taules i gràfics (Deducer i RStudio).
2014  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.