1.
|
3.1 MB |
La inclusió d'alumnes amb necessitats específiques de suport : percepció docent de les pràctiques educatives a educació infantil, primària i secundària
/
Centellas Comellas, Albert ;
Jurado de los Santos, Pedro, dir.
La inclusió educativa és un dels reptes actuals en els centres educatius. Per tant, aquest estudi es base en l'anàlisi de les pràctiques que els docents porten a terme en els centres educatius d'infantil, primària i secundària i com aquestes influeixen en l'atenció a l'alumnat analitzant la pròpia percepció de les estratègies portades a terme. [...] La inclusión educativa es uno de los retos actuales en los centros educativos. Por tanto, este estudio se basa en el análisis de las prácticas que los docentes llevan a cabo en los centros educativos de infantil, primaria y secundaria y cómo éstas influyen en la atención al alumnado analizando la propia percepción de las estrategias llevadas a cabo. [...] Educational inclusion is one of the current challenges in schools. Therefore, this study is based on the analysis of the practices that teachers carry out in children's, primary and secondary schools and how these influence attention to students by analyzing the own perception of the strategies carried out Currently, educational centers are in the process of changes, these entail reflection, coordination, among others. [...]
2023
|
|
2.
|
3.7 MB |
Examining inclusive teaching strategies to develop inclusive education at the Chinese primary schools
/
Li, Dandan ;
Badia Martín, M. del Mar, dir. ;
Sanahuja Gavaldà, José María, dir.
Amb l'objectiu de desenvolupar l'educació inclusiva xinesa a les escoles d'educació primària, aquest estudi va utilitzar mètodes mixts per analitzar la situació actual de les estratègies d'ensenyament inclusivos a les escoles d'educació primària xineses. [...] Con el objetivo de desarrollar la educación inclusiva en China en las escuelas primarias regulares, este estudio utilizó un enfoque de métodos mixtos para analizar la situación actual de las estrategias de enseñanza inclusiva en las escuelas de educación primaria chinas. [...] Aimed to develop Chinese inclusive education at regular primary schools, this study used mixed methods approach to analyse the current situation on inclusive teaching strategies in Chinese primary schools. [...]
2023
|
|
3.
|
55 p, 1.1 MB |
From Policies to Practices. Intercultural Education in Schools in Barcelona
/
Rodriguez i Moner, Helena ;
Levatino, Antonina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
El punt de partida d'aquest projecte és l'existència i la creixent prevalença d'una societat culturalment i ètnicament diversa, que requereix, entre altres coses, un enfocament educatiu adequat. Dins el marc legislatiu, l'educació intercultural és reconeguda com el model pedagògic més adequat per promoure la inclusió, la convivència i la cohesió social. [...] El punto de partida de este trabajo es la existencia y creciente prevalencia de una sociedad cultural y étnicamente diversa, lo que requiere, entre otras cosas, de una respuesta educativa adecuada. En el marco legislativo, la educación intercultural es reconocida como el modelo pedagógico más adecuado para promover la inclusión, la convivencia y la cohesión social. [...] The starting point of this project is the existence and growing prevalence of a culturally and ethnically diverse society, which requires, among other things, an appropriate educational approach. Within the legislative framework, intercultural education is recognized as the pedagogical model best suited to promote inclusion, coexistence, and social cohesion. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
4.
|
|
5.
|
6.6 MB |
La docencia compartida. Una herramienta para facilitar el progreso en los procesos de enseñanza-aprendizaje
/
Triana Teherán, Edwin José ;
Armengol Asparó, Carme, dir.
La present Tesi Doctoral té el propòsit de donar a conèixer la docència compartida com una metodologia que facilita el progrés en els processos d'ensenyament-aprenentatge. El professorat necessita formar-se de manera permanent per a donar resposta ràpida a les diverses circumstàncies que es detecten a l'aula, com són els problemes d'aprenentatge, la falta d'habilitats socials, els diferents nivells d'assimilació, i principalment la diversitat. [...] La presente Tesis Doctoral tiene el propósito de dar a conocer la docencia compartida como una metodología que facilita el progreso en los procesos de enseñanza-aprendizaje. El profesorado necesita formarse de manera permanente para dar respuesta rápida a las diversas circunstancias que se detectan en el aula, como son los problemas de aprendizaje, la falta de habilidades sociales, los diferentes niveles de asimilación, y principalmente la diversidad. [...] The purpose of this doctoral thesis is familiarising with co-teaching as a methodology that facilitates progress in the teaching-learning processes. Teachers need permanent training to respond quickly to the various circumstances that are detected in the classroom, for example, learning problems, lack of social skills, different levels of assimilation, and above all, diversity. [...]
2022
|
|
6.
|
8.3 MB |
La atención a la diversidad en las Escuelas de Cultura y Difusión Artística de Chile
/
Villarroel Raimilla, Cony Fernanda ;
Muñoz Moreno, José Luis, 1980-, dir.
A Xile, les darreres reformes educatives han posat en evidència un avanç significatiu en la promoció de la inclusió educativa amb el propòsit de garantir el dret a l'accés, la permanència i l'egrés de totes les persones al Sistema Educatiu. [...] En Chile, las últimas reformas educativas han puesto en evidencia un significativo avance en la promoción de la inclusión educativa con el propósito de garantizar el derecho al acceso, la permanencia y el egreso de todas las personas al Sistema Educativo. [...] In Chile, the latest educational reforms have evidenced a significant advance in the promotion of educational inclusion with the purpose of guaranteeing the right of access, permanence and graduation of all people to the Educational System. [...]
2022
|
|
7.
|
73 p, 1001.0 KB |
La inclusió laboral, un objectiu a assolir
/
Crespo Bettonica, Emma ;
Fitó, Ariadna, 1985-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La població amb discapacitat física o orgànica és un col·lectiu en desenvolupament i poc estudiat en matèria social. Per això, i per causes personals, es va decidir estudiar com les persones amb discapacitat física o orgànica s'integren en el mercat laboral. [...] La población con discapacidad física u orgánica es un colectivo en desarrollo y poco estudiado en materia social. Por eso, y por causas personales, se decidió estudiar como las personas con discapacidad física u orgánica se integran en el mercado laboral. [...] The physical or organic population is a developing and poorly studied social collective. For this reason, and for personal reasons, it was decided to study how people with physical or organic disability integrate into the labour market. [...]
2022 Grau en Sociologia [819]
3 documents
|
|
8.
|
50 p, 512.5 KB |
The integration of ethnic and religious minorities in Europe : Ineffective policies or rejection from the part of receiving societies? The case of assimilationist France and Muslims
/
Dublang Morado, Maite ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Institut d'Estudis Europeus
Integration is a two-way, continuous, dynamic and long-term process of mutual adaptation that still possesses difficulties in some countries. For being fully integrated, a person must be granted with three closely related dimensions: the political (legal status and rights, equal opportunities, and representation), socioeconomic (access to work, healthcare, housing, education, social networks…) and cultural (adaptation and acceptance). [...] La integración es un proceso bidireccional, continuo, dinámico y a largo plazo de adaptación mutua que todavía plantea dificultades en algunos países. Para estar plenamente integrada, una persona debe contar con tres dimensiones estrechamente relacionadas: la política (estatus legal y derechos, igualdad de oportunidades y representación), la socioeconómica (acceso al trabajo, la sanidad, la vivienda, la educación, las redes sociales…) y la cultural (adaptación y aceptación). [...] La integració és un procés bidireccional, continu, dinàmic i a llarg termini d'adaptació mútua que encara planteja dificultats en alguns països. Per estar plenament integrada, una persona ha de tenir tres dimensions estretament relacionades: la política (estatus legal i drets, igualtat d'oportunitats i representació), la socioeconòmica (accés a la feina, la sanitat, l'habitatge, l'educació, les xarxes socials. [...]
Bellaterra Instittut d'Estudis Europeus 2022 (Working Papers IEE ; v 9)
|
|
9.
|
91 p, 1.0 MB |
Assaig general d'una millor interpretació de l'educació musical a l'escola primària en col·laboració amb l'escola de música : una proposa en el marc del projecte Superfilharmònics
/
Flores Freire, Alba ;
Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball pretén ser l'assaig general d'una proposta de millora per al projecte dels Superfilharmònics, l'escenari del qual se situa a l'aula de tercer de l'escola Santa Eulàlia de Berga. Així doncs, tot el que s'exposa en el següent document neix amb la voluntat d'esdevenir agent de transformació en un context educatiu pràctic real. [...] Este trabajo pretende ser el ensayo general de una propuesta de mejora para el proyecto "Superfilharmònics", cuyo escenario se sitúa en el aula de tercero de la escuela Santa Eulàlia de Berga. Asimismo, todo lo que se expone en el siguiente documento nace con la voluntad de convertirse en agente trasformador en un contexto educativo práctico real. [...] This work aims to be a dress rehearsal of a improvement plan for the "Superfilharmònics" project, which stage is the third grade classroom of Santa Eulàlia school, from Berga. Furthermore, everything set out in the following document was born with the desire to help in the growth of the project in a real practical educative surrounding. [...] professionals involved. All this with the purpose of guaranteeing the participation of all the students, always starting off from a Universal Design for Learning. In short, the data analyzed, because of an implementation of five sessions, show positive results, which reveal a growing desire to provide a future perspective to this work.
2022 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
10.
|
235 p, 11.1 MB |
La formació inicial en Educació Inclusiva en els Graus d'Educació Primària a les universitats públiques catalanes
/
Garcia Vallès, Xènia ;
Sanahuja Gavaldà, José María, dir. ;
Mas Torelló, Óscar, dir.
L'assoliment d'escoles més inclusives ha passat de ser un reclam a ser una qüestió de drets. Així ho demostra l'última llei orgànica sobre Educació a Espanya (Llei Orgànica 3/2020) i els objectius europeus contemplats en l'Agenda 2030. [...] La consecución de escuelas más inclusivas ha pasado de ser un reclamo a ser una cuestión de derechos. Así lo demuestra la última ley orgánica sobre Educación en España (Ley Orgánica 3/2020) y los objetivos europeos contemplados en la Agenda 2030. [...] Achieving more inclusive schools has gone from being a claim to a rights issue. This is shown by the latest organic law on Education in Spain (Organic Law 3/2020) and the European objectives set out in the 2030 Agenda. [...]
2022
|
|