Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
28 p, 258.0 KB ¿Cómo se hace frente al desclasamiento social educativo en España? : Tipología de los perfiles sociales y lógicas estratégicas de los titulados treintañeros en tiempos de crisis / Bogino Larrambebere, Victoria (Universidad Pública de Navarra)
El presente artículo se propone identificar una tipología de los perfiles sociales afectados por el desclasamiento social educativo y desentrañar sus lógicas estratégicas ante tal fenómeno, en el seno de la cohorte de treintañeros con título superior y en el contexto de crisis económica en España. [...]
Aquest article es proposa identificar una tipologia dels perfils socials afectats pel desclassament social educatiu i desentranyar-ne les lògiques estratègiques davant d'aquest fenomen dins la cohort de trentins amb títol superior i en el context de crisi econòmica a Espanya. [...]
This article aims to identify a typology of social profiles affected by socio-educational downclassing in Spain and unravel the strategies employed in a cohort of thirty to thirty- nine-year-olds faced with this phenomenon in a context of economic crisis. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2520
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 1 (2020) , p. 29-56 (Artículos)  
2.
15 p, 1002.8 KB La cuestión del desclasamiento social educativo / Bogino Larrambebere, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se presenta una conceptualización del fenómeno del desclasamiento y se propone la noción del desclasamiento social educativo para abordar la situación de los individuos de la cohorte de treintañeros que se encuentran en lo alto de la estructura educativa y en una posición relativamente más baja de la estructura ocupacional-salarial. [...]
This article presents a conceptualization of downclassing. To begin with, it is proposed the notion of socio-educational downclassing to address the situation of individuals in their thirties who are at the top of the educational structure and in a relatively low position in the pay scale structure. [...]

2016
Revista de la Asociación de Sociología de la Educación, Vol. 9 Núm. 1 (2016) , p. 114-128  
3.
27 p, 218.0 KB Infinito actual e inconsistencias : acerca de las incoherencias en los esquemas conceptuales de alumnos de 16-17 años / Garbin Dall'Alba, Sabrina (Universidad Simón Bolívar) ; Azcárate, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo presentamos algunos resultados, reflexiones y aportaciones de un trabajo de investigación (Garbin, 2000) que se centra en identificar las inconsistencias y representar, categorizar y analizar las situaciones de coherencia que manifiestan los alumnos en relación con sus esquemas conceptuales asociados al concepto de infinito actual, el cual se contextualizan en problemas expresados en lenguajes matemáticos diferentes: verbal, geométrico, gráfico, algebraico y analítico. [...]
We present in this article some of the results, considerations and contributions contained in a research work (Garbin, 2000) focused on the identification of inconsistencies and on representation, categorization and analysis of situations of coherence showed by students, in relation to their concept schemes associated to the concept of present infinity, within the context of problems set forth through different mathematical languages: verbal, geometrical, graphical, algebraic and analytical. [...]

2002 - 10.5565/rev/ensciencias.3981
Enseñanza de las ciencias, V. 20 N. 1 (2002) , p. 87-113  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
21 p, 274.8 KB A journey down the slippery slope to the European crisis : a theorist's guide / Chari, V. V. ; Dovis, Alessandro ; Kehoe, Patrick J.
We offer a theoretically based narrative that attempts to account both for the formation of the European Monetary Union and the callenges it has faced. Lack of commitment to policy plays a central role in this narrative.
The ADEMU Working Paper Series is being supported by the European Commission Horizon 2020 European Union funding for Research & Innovation, grant agreement No 649396.

2017 (ADEMU Working Paper Series ; 54)  
2.
50 p, 676.3 KB Inconsistent ontology diagnosis: framework and prototype / Schlobach, Stefan (Vrije Universiteit Amsterdam) ; Huang, Zhisheng (Vrije Universiteit Amsterdam) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; SEKT (Projecte)
In this document, we present a framework for inconsistent ontology diagnosis and repair by defining a number of new non-standard reasoning services to explain inconsistencies through pinpointing. We developed two different types of algorithms for the framework, and we describe these algorithms in some detail. [...]
Semantically Enabled Knowledge Technologies (SEKT) 2005  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.