Resultats globals: 9 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 9 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
15 p, 633.6 KB Values and preferences influencing willingness to change red and processed meat consumption in response to evidence-based information : a mixed methods study / Prokop-Dorner, Anna (Jagiellonian University Medical College) ; Piłat-Kobla, Aleksandra (Jagiellonian University Medical College) ; Zając, Joanna (Jagiellonian University Medical College) ; Luśtyk, Michalina (Jagiellonian University Medical College) ; Valli, Claudia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Łapczuk, Aneta (Jagiellonian University Medical College) ; Brzyska, Monika (Jagiellonian University Medical College) ; Johnston, Bradley C (Texas A&M University) ; Zera, Dena (McMaster University (Canadà)) ; Guyatt, Gordon (McMaster University (Canadà)) ; Alonso-Coello, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Bala, Malgorzata M. (Jagiellonian University Medical College) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The aim of the study is (1) to assess the extent to which omnivores are willing to stop or reduce their consumption of red and processed meat in response to evidence-based information regarding the possible reduction of cancer mortality and incidence achieved by dietary modification; (2) to identify socio-demographic categories associated with higher willingness to change meat consumption and (3) to understand the motives facilitating and hindering such a change. [...]
2022 - 10.1017/S1368980022000866
Public Health Nutrition, Vol. 25 (august 2022) , p. 2084-2098  
2.
13 p, 4.2 MB Journalism students and information consumption in the era of fake news / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Portalés Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Carniel Bugs, Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Technological platforms, such as social media, are disrupting traditional journalism, as a result the access to high-quality information by citizens is facing important challenges, among which, disinformation and the spread of fake news are the most relevant one. [...]
2021 - 10.17645/mac.v9i1.3516
Media and Communication, Vol. 9 Núm. 1 (2021) , p. 338-350  
3.
11 p, 1.6 MB Information impact on consumers' perceptions towards aquaculture : Dismantling the myth about feeds for farmed fish / Carrassón López de Letona, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Soler Membrives, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Constenla Matalobos, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Escobar, Cristina (Center for Agro-Food Economics and Development) ; Flos, R. (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia) ; Gil, J. M. (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia) ; Luzón Fernández, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Piferrer, F. (Institut de Ciències del Mar) ; Reig, L. (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia)
Aquaculture products are commonplace in markets around the world. However, despite efforts to minimize the negative perceptions towards aquaculture, several misbeliefs or myths still persist, and thus globally consumers tend to value wild fish more highly than farmed fish. [...]
2021 - 10.1016/j.aquaculture.2021.737137
Aquaculture, Vol. 544 (15 2021) , p. 737137  
4.
16 p, 245.2 KB Un estudio sobre hábitos de consumo de información en la era digital / Mujika Alberdi, Alazne (Universidad de Deusto) ; García-Arrizabalaga, Iñaki (Universidad de Deusto) ; Gibaja Martins, Juan José (Universidad de Deusto)
La aparición de Internet y los dispositivos móviles han revolucionado la manera de consumir información y, en consecuencia, el modelo de negocio de los medios. Siendo difícil encontrar un modelo rentable para los medios, es innegable que lo más elemental es seguir respondiendo a la siguiente pregunta: ¿ha dejado de interesarle al ser humano lo que ocurre a su alrededor? O, ¿quizá lo que ha cambiado es el modo de consumir información y no tanto el grado de interés? En una encuesta administrada entre 1. [...]
The emergence of the Internet and mobile devices has revolutionized the way information is consumed and transformed the media business model as a result. As it is difficult to find a profitable model for the media, it is undeniable that what is really essential is to carry on trying to find an answer to the following question: Are human beings no longer interested in what is happening all around them? Or perhaps what has changed is the way that information is consumed and not so much the level of interest in it? A survey carried out among 1,500 individuals, grouped together by generations (millennials, generation X, baby-boomers and the silent generation), provides an emphatic response to this question: information does interest them, especially local and social information, and must be characterized by being truthful, reliable, objective, topical and rigorous, rather than deep. [...]
L'aparició d'Internet i els dispositius mòbils han revolucionat la manera de consumir informació i, en conseqüència, el model de negoci dels mitjans. Com que és difícil trobar un model rendible per als mitjans, és innegable que el més elemental és continuar responent a la pregunta següent: ha deixat d'interessar-li a l'ésser humà el que ocorre al seu voltant? O, potser el que ha canviat és la manera de consumir informació i no tant el grau d'interès? En una enquesta administrada entre 1. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3227
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. extraordinari (2020) , p. 31-46 (Articles)
2 documents
5.
19 p, 221.6 KB La publicidad desde el otro lado de la cocina : observaciones y constataciones de un fenomenólogo / Costa, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las relaciones ambiguas entre Arte, Publicidad y Consumo muestran que la influencia del Arte no es la única que incide en la Publicidad: en todo caso, no es cualitativa ni estadísticamente predominante. [...]
The ambiguous relations between Art, Advertising and Consumption shows that the influence of art is not the only one that has an impact on the advertising: in any case, it is not qualitatively or statistically predominant. [...]

2012 - 10.5209/rev_PEPU.2012.v6.40643
Pensar la publicidad, Vol. 6 (2012) , p. 169-187  
6.
34 p, 676.6 KB Espaços locais e consumo de nova tecnologia : uma aproximaçao quantitativa ao desenvolvimento da sociedade da informaçao / Murciano, Marcial (Universitat Autònoma de Barcelona)
O artigo avalia as contribuições mais importantes dos principais modelos de análises internacionais que estudam o desenvolvimento da sociedade da informação, baseados nos consumos relacionados com as novas tecnologias. [...]
El artículo evalúa las aportaciones más destacadas de los principales modelos internacionales que analizan el desarrollo de la sociedad de la información, basados en los consumos relacionados con las nuevas tecnologías. [...]
The paper evaluates the most outstanding contributions of the main models of international analyses which study the development of information society, based upon on consumption related to the new technologies. [...]

2010
Comunicaçao, mídia e consumo, Vol. 7 Núm. 19 (2010) , p. 125-157  
7.
35 p, 806.3 KB Consumo juvenil de información política : análisis estructural y reticular de las preferencias mediáticas de universitarios cordobeses (Argentina, 2012) / Paz García, Ana Pamela (Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (Argentina)) ; Brussino, Silvina (Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (Argentina))
Considerando el lugar del consumo mediático en la estructuración de la vida cotidiana de las generaciones más jóvenes, el artículo discute el carácter identitario de sus preferencias informativas en términos culturales, políticos e ideológicos. [...]
By considering the place of media consumption in structuring the daily lives of the younger generations, the article discusses the identitarian character of their information preferences in cultural, political and ideological terms. [...]

2015 - 10.5565/rev/redes.560
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 26 Núm. 2 (2015) , p. 171-205 (Artículos)  
8.
12 p, 354.9 KB Los valores del periodismo en la convergencia digital : civic journalism y quinto poder / Almiron, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
La convergencia digital está teniendo repercusiones de enorme magnitud sobre la profesión periodística. Entre ellas la modificación de los patrones de producción, distribución y consumo de la información y, para algunos, también, lo que podríamos denominar la creación de una nueva versión de periodismo, el periodismo cívico. [...]
Digital Convergence is having a big impact on the journalism profession. It alters the patterns of information production, information distribution and information consumption. For some, it's also generating what could be called a new version of journalism, the civic journalism. [...]

2006
Revista latina de comunicación social, Núm. 61 (2006) , p. 1-12  
9.
10 p, 78.7 KB Producció de "soroll" i producció de "sentit" als mitjans de comunicació de massa / Richeri, Giuseppe
El desenvolupament de les autopistes de la informació i la multiplicació de les possibilitats de consum d'informacions i de productes de la consciència i del coneixement plantegen el problema de l'ecologia de la ment, és a dir: l'exposició de l'individu a una sobreabundància d'informacions, així com la relació entre soroll i sentit en el consum dels mitjans de comunicació. [...]
The development of the information highways and the general increase in the possibilities of access to all forms of information create a need for an ecology of the mind. The individual is exposed to information overload. [...]

1996
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, n. 19 (1996) , p. 95-104  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.