Results overview: Found 1 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
10 p, 711.8 KB Leer en clase de ciencias / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Prat i Pla, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El punto de partida del artículo es la enseñanza-aprendizaje de las ciencias a partir de un modelo comunicativo. Se incide especialmente en la comprensión lectora, como una habilidad cognitiva que forma parte de un conjunto más amplio: hablar, escribir, pensar, hacer, sentir. [...]
The paper is about science teaching and learning from a social communicative perspective. A special emphasis is given to the cognitive ability of reading comprehension, as one important hability among others such as talking, writing, thinking, doing, and feeling… A diversity off reading texts and specially those being multimodal are presented and analysed. [...]

2005 - 10.5565/rev/ensciencias.3833
Enseñanza de las ciencias, V. 23 n. 3 (2005) p. 431-440  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.