Resultats globals: 8 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
45 p, 692.8 KB A Global Institution on Animal Protection / Fumagalli, Carolina
This work addresses the need for a global public institution in favour of animals. In particular, it focuses on the design of a new international organization on animal protection by taking into consideration three models: the EU Platform on Animal Welfare, the United Nations Environment Programme (UNEP) and the United Nations Forum on Forests (UNFF). [...]
Este trabajo aborda la necesidad de una institución pública global a favor de los animales. En particular, se centra en la definición de una nueva organización internacional para la protección de los animales teniendo en cuenta tres modelos: la Plataforma de la UE sobre Bienestar Animal, el Programa de las Naciones Unidas para el Medio Ambiente (PNUMA) y el Foro de las Naciones Unidas sobre los Bosques (UNFF). [...]

2020 - 10.5565/rev/da.482
dA Derecho Animal : Forum of Animal Law Studies, Vol. 11 Núm. 2 (2020) , p. 60-106 (Documentos)  
2.
36 p, 302.6 KB Making sense of the GATS debate : semiòtic analysis of the conflicting ideas on the education/free-trade relationship / Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The General Agreement on Trade in Services (GATS) of the World Trade Organization has generated an intense and passionate debate about the relationship between free-trade and education and, specifically, about the effects of trade liberalization in national education systems. [...]
2011 - 10.1080/09620214.2011.621315
International studies in sociology of education, Vol. 21 Núm. 3 (2011) , p. 231-254  
3.
9 p, 118.9 KB La inserció laboral dels llicenciats de traducció i interpretació en l'àmbit jurídic / Torres-Hostench, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
En aquest article presentem els perfils professionals i les sortides professionals que ofereix l'àmbit jurídic als llicenciats de traducció i d'interpretació. Per a cada perfil esmentarem les característiques bàsiques. [...]
This article deals with professional profiles and professional opportunities for translation and interpreting graduates in the legal sector. For each profile, we present the training required, job characteristics, salary, pros and cons, etc. [...]

2007
Papers Lextra, Num. 3 (2007) , p. 63-71  
4.
27 p, 912.2 KB Línies prioritàries de recerca educativa als països desenvolupats / Ferrer i Julià, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El objetivo de este artículo es señalar las tendencias generales sobre las líneas de investigación educativa en los países desarrollados. El punto de partida es la delimitación de las fuentes de información empleadas -básicamente organismos internacionales, sus programas prioritarios, y sus bases documentales-, así como la exposición de sus acciones en este ámbito. [...]
L'objectif de cet article est de signaler les tendances générales des lignes de recherche éducative dans les pays développés. Le point de départ est la délimitation des sources d'information utitisées - essentiellement les organismes internationaux, leurs programmes prioritaires, et leurs bases documentaires -, ainsi qu'un exposé de leurs actions dans ce domaine. [...]
The aim of this article is to identify general trends in the lines of educational research being conducted in developed countries. The article begins by defining the sources of information used -basically international bodies, their priority programmes, and their data bases, as well as a discussion of undertakings made in this field. [...]

1998
Temps d'educació, Núm. 19 (1998) , p. 193-219  
5.
24 p, 116.7 KB El Paper del Banc Mundial en educació: la història d'una creixent hegemonia / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El Banc Mundial (BM) és un agent central en el camp del desenvolupament educatiu internacional. No només és el principal finançador de l'educació en l'àmbit internacional, sinó que, paral·lelament, és un dels organismes amb més poder per configurar les prioritats educatives a escala global. [...]
El Banco Mundial (BM) es un agente central en el campo del desarrollo educativo internacional. No sólo es el principal financiador de la educación a nivel internacional, sino que paralelamente es uno de los organismos con más poder para configurar las prioridades educativas a escala global. [...]
The World Bank (WB) is a key agent in the field of the international educational development. It is one of the main funders of education at international level and at the same time it is one of the organisms with more power for setting the educational priorities in a global scale. [...]

2009 - 10.2436/20.3009.01.36
Educació i història: revista d'història de l'educació, Núm. 13 (gener-juny 2009) , p. 71-94  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
108 p, 19.7 MB Intangible cultural heritage, diverse knowledge systems and climate change : a white paper commissioned for the International Co-Sponsored Meeting on Culture, Heritage and Climate Change / Orlove, Ben ; Dawson, Neil ; Sherpa, Pasang ; Adelekan, Ibidun ; Alangui, Wilfredo ; Carmona, Rosario ; Coen, Deborah ; Nelson, Melissa ; Reyes-García, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Rubis, Jennifer ; Sanago, Gideon ; Wilson, Andrew
Many sources acknowledge the importance of drawing on different ways of knowing to address complex global problems, such as climate change. Recent research on plural knowledge systems to address climate change has focused primarily on three categories of knowledge: Indigenous knowledge, local knowledge, and scientific knowledge. [...]
Charenton-le-Pont; Paris : COMOS & ISCM CHC, 2022  
2.
18 p, 339.9 KB "All Things Being Equal?" : policy options, shortfalls, and absences in the World Bank education strategy 2020 / Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The World Bank's new education sector strategy (World Bank Education Strategy 2020, hereafter referred to as WBES 2020) establishes the guidelines for new education priorities in low-income contexts for the coming decade. [...]
Rotterdam Sense Publishers 2012 (Comparative and International Education ; 14) - 10.1007/978-94-6091-903-9
World Bank and education: critiques and alternatives, 2012, p. 125-142  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
328 p, 2.1 MB Global governance as promise-making. Negotiating and monitoring learning goals in the time of SDGs / Fontdevila Puig, Clara ; Verger, Antoni, dir.
Aquesta tesi té com a objectiu examinar els processos d'establiment d'objectius globals en educació mitjançant un estudi de cas de la negociació l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible 4 (ODS4). [...]
Esta tesis tiene como objetivo examinar los procesos de establecimiento de objetivos globales en educación mediante un estudio de caso de la negociación del Objetivo de Desarrollo Sostenible 4 (ODS4). [...]
This dissertation aims to examine processes of global goal-setting in education through a case study of the negotiation of Sustainable Development Goal 4 (SDG4). Goal- and target-setting have a long history in the field of education - while the Millennium Development Goals (MDGs) and the six Education For All (EFA) goals feature among the most well-known episodes, the practice of goal-setting in education dates back at least as far as the 1960s. [...]

2021  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.