Resultats globals: 2 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
19 p, 759.1 KB La contaminación atmosférica: un contexto para el desarrollo de competencias en el aula de secundaria / Lupión Cobos, Teresa (Universidad de Málaga. Facultad de Ciencias de la Educación) ; Prieto Ruz, Teresa (Universidad de Málaga. Facultad de Ciencias de la Educación)
Este trabajo se centra en el estudio del aprendizaje de un grupo de estudiantes de edades comprendidas entre 16 y 18 años mientras realizaban actividades sobre un problema real y cercano, como es el de la calidad del aire en las ciudades. [...]
This paper focuses on the study of the learning progress of a group of students aged between 16 and 18, while they were performing activities on a real and close problem, as is the quality of the air in cities. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.830
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 1 (2014) , p. 159-177  
2.
14 p, 455.6 KB Los suelos en la enseñanza de la teoría ácido-base de Lewis : una estrategia didáctica de aprendizaje por investigación / Salcedo Torres, L. E. (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia). Departamento de Química) ; García García, José Joaquín (Universidad de Antioquia. Departamento de Enseñanza de las Ciencias y las Artes)
This article describes and analyses the results obtained in a didactical experimental strategy, structured in the Teaching and Learning model which is based on research. The students are involved in situations, where problems related with the soil are used in order to help the significative construction of the acid and base's concepts related to the Lewis' Theory in order to increase the students mental ability for analysing and synthesizing and also to develop their attitudes towards science.
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4190
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 59-71  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.