Resultats globals: 2 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
13 p, 131.9 KB Authors as Strategic Constructions in the Multimedia Age / Pitasi, Andrea
What does it mean to be an author as the practices associated with connective and/or collective intelligence continue spreading through the world of the mass-media? More specifically, how are authors, and publishers as well, already undergoing important transformations as new information and communication technologies allow the capitalization of knowledge? The diverse philosophical and sociological implications of this question are explored below in contexts ranging from industrialorganizational knowledge work, to the creation and marketing of popular literary fiction. [...]
2005 - 10.5565/rev/athenead/v1n8.234
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 8 (2005) p. 285-297  
2.
9 p, 68.4 KB Un traductor privilegiado : el autotraductor / Tanqueiro, Helena
La autora realiza una reflexión sobre el análisis de la autotraducción como fuente para aportar elementos de estudio que ayuden a esclarecer el proceso de la traducción literaria. Define el autotraductor esencialmente como traductor porque, a pesar de su libertad de autor y de los privilegios que supone su doble calidad de autor/traductor, como son el intrínseco conocimiento de la intención de la obra y del mundo ficcional construido por el «autor», además de su «invisibilidad» en el sentido positivo del concepto, a la hora de traducir utiliza en gran medida estrategias propias de cada traductor/a. [...]
In this article the author analyses the phenomenon of self-translation as a source of information to understand the process of literary translation. She defines self-translators as above all translators. [...]

1999
Quaderns : revista de traducció, N. 3 (1999) , p. 19-27  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.