Resultats globals: 4 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 2 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
17 p, 1.1 MB Is Full-Time Equivalent an Appropriate Measure to Assess L1 and L2 Perception of L2 Speakers with Limited L2 Experience? / Gorba, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres)
The revised version of the Speech Learning Model (SLM-r) regards full-time equivalent (FTE), which involves the amount of L2 use during the length of residence (LOR) in an L2 setting, as the main factor in L2 speech acquisition. [...]
MDPI AG, 2023 - 10.3390/languages8010056
Languages, Vol 8 (2023), article number 56  
2.
24 p, 770.8 KB Early Negation in Catalan and Spanish / Bel, Aurora
This article deals with the acquisition of the position of the negative marker no with respect to the verb in Catalan and Spanish. The alternation in the early data between preverbal and postverbal negation suggests that what children initially do is to explore all the options allowed by the parameters of UG. [...]
En aquest article s'aborda l'adquisició de la posició del marcador negatiu no en català i en castellà en relació amb el verb. L'alternança inicial en les dades de la negació preverbal i postverbal suggereix que allò que fan els nens és explorar inicialment totes les opcions permeses pels paràmetres de la GU. [...]

1996
Catalan Working Papers in Linguistics, V. 5 n. 1 (1996) p. 5-28  

Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
5 p, 726.7 KB Effects of learning an additional language on VOT perception / Liu, Zhao (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorba, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cebrian, Juli (Universitat Autònoma de Barcelona) ; International Congress of Phonetic Sciences (19è: 2019: Melbourne)
Studies on cross-linguistic influence often investigate the effect of the L1 on subsequently learned languages. This paper reports the results of two studies exploring the effect of language learning on the perception of VOT in the L2/L3 but also in the L1. [...]
2019
Proceedings of the 19th International Congress of Phonetic Sciences, (2019) , p. 260-264  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
27 p, 422.7 KB Age and Cross-linguistic Influences on the Acquisition of L2 English Stress / Nibladze, Lali ; Cebrian, Juli, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This paper is concerned with to what extent foreign language learners' age and the L1 have a bearing on the perception and production of one of the most fundamental suprasegmental features in English - stress. [...]
Aquest article tracta de veure fins a quin punt l'edat i la llengua materna dels estudiants de llengües estrangeres influeixen en la percepció i producció d'un dels elements suprasegmentals més importants de l'anglès - l'accent prosòdic. [...]
Este artículo trata de demostrar hasta qué punto la edad y la lengua materna de los estudiantes de lenguas extranjeras pueden influir en la percepción y producción de uno de los elementos suprasegmentales más importantes del inglés - el acento prosódico. [...]

2021
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis Anglesos [801]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.