Resultats globals: 11 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 10 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
16 p, 1.2 MB The problem of institutional fit : uncovering patterns with boosted decision trees / Epstein, Graham (University of Waterloo. School of Environment, Resources and Sustainability) ; Apetrei, Cristina I. (Leuphana University, Faculty of Sustainability) ; Baggio, Jacopo (University of Central Florida. School of Politics, Security and International Affairs) ; Chawla, Sivee (James Cook University. ARC Centre of Excellence for Coral Reef Studies) ; Cumming, Graeme S. (James Cook University. ARC Centre of Excellence for Coral Reef Studies) ; Gurney, Georgina (James Cook University. ARC Centre of Excellence for Coral Reef Studies) ; Morrison, Tiffany (James Cook University. ARC Centre of Excellence for Coral Reef Studies) ; Unnikrishnan, Hita (Sheffield University. Urban Institute) ; Villamayor Tomás, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Complex social-ecological contexts play an important role in shaping the types of institutions that groups use to manage resources, and the effectiveness of those institutions in achieving social and environmental objectives. [...]
2024 - 10.5334/ijc.1226
International Journal of the Commons, Vol. 18, issue 1 (2024) , p. 1-16  
2.
15 p, 134.2 KB Colaboración docente bajo el modelo de comunidades profesionales de aprendizaje / Peña Ruz, Marcela Andrea (Universidad de Chile)
La colaboración entre pares es reconocida como una práctica que fortalece el aprendizaje del profesorado. Es por ello por lo que resulta necesario avanzar hacia una cooperación sistemática que responda a los problemas de la práctica docente y donde se haga público el trabajo de aula hacia la construcción de una comunidad profesional de aprendizaje. [...]
La col·laboració entre iguals és reconeguda com una pràctica que enforteix l'aprenentatge del professorat. Per aquesta raó esdevé necessari avançar vers una cooperació sistemàtica que doni resposta als problemes de la professió docent i que faci públic el treball d'aula cap a la construcció de comunitats professionals d'aprenentatge. [...]
Collaboration among peers is recognized as a practice that strengthens teacher training. Hence it is necessary to move towards systematic collaboration that addresses issues around the practice of teaching, and that makes the work done in the classroom more open, in order to develop a professional learning community. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1635
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 403-417 (Temas de investigación)  
3.
13 p, 416.9 KB Psychiatric disorders and comorbidity in a Spanish sample of prisoners at the end of their sentence : Prevalence rates and associations with criminal history / Pagerols, Mireia (Universitat de Barcelona) ; Valero, Sergi (Centro de Investigación Biomédica en Red sobre Enfermedades Neurodegenerativas) ; Dueñas, Lourdes (Generalitat de Catalunya. Departament de Justícia) ; Bosch, Rosa (Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona, Catalunya)) ; Casas Brugué, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal)
This study examined, for the first time, the prevalence of mental disorders and comorbidities among inmates who were about to be released, and their association with criminal history. A Spanish sample of 140 prisoners at the end of their sentence was recruited from an occupational program. [...]
2023 - 10.3389/fpsyg.2022.1039099
Frontiers in psychology, Vol. 13 (january 2023)  
4.
16 p, 401.4 KB Etnografiando formas de aprendizaje, participación y agencia en la escuela y la mezquita / Reyes Izquierdo, Charo (Universitat Autònoma de Barcelona)
A pesar del incremento de alumnado extranjero de la etapa escolar obligatoria en las dos últimas décadas, no se han alcanzado los mismos niveles de incorporación en los estudios postobligatorios. Los análisis de dispositivos pensados para la escolarización de parte del alumnado de nacionalidad extranjera han concluido que, en gran medida, los recursos y dispositivos empleados para conseguir trayectorias de éxito escolar han contribuido a generar procesos de segregación que determinan las posibilidades educativas. [...]
In spite of the increase in the numbers of foreign students in compulsory education in the last two decades, the same levels of recruitment have not been reached in post-compulsory studies. The analyses of the devices that have been designed to incorporate some of the foreign students in school have concluded that, on the whole, the resources and devices used to achieve successful school trajectories, have contributed in the generation of segregation processes that determine the educational possibilities of the students. [...]

2017 - 10.5209/rev_RCED.2017.v28.n3.49791
Revista complutense de educación, Vol. 28 Núm. 3 (2017) , p. 721-735  
5.
10 p, 100.6 KB Proyectos de aprendizaje-servicio para la docencia, intervención e investigación educativa sostenible en contextos de exclusión social / Sànchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Macías Gómez-Estern, Beatriz (Universidad Pablo de Olavide) ; Marco Macarro, María José (Universidad Pablo de Olavide) ; Martínez Lozano, Virginia (Universidad Pablo de Olavide)
'Clase Mágica-Sevilla' y 'Proyecto Shere Rom' son proyectos de aprendizaje-servicio universitarios que trabajan con minorías culturales en contextos de exclusión social. Desarrollan innovaciones educativas en las cuales estudiantes universitarios colaboran con miembros de minorías culturales. [...]
'Clase Mágica-Sevilla' and 'Shere Rom Project' are university-based Learning-Service projects that work with cultural minorities in contexts of social exclusion. They develop educational innovations in which university students collaborate with members of cultural minorities. [...]
'Clase Mágica-Sevilla' et 'Projet Shere Rom' sont des projets universitaires d'apprentissage, qui s'adressent aux minorités culturelles en situation d'exclusion social. L'objectif est de développer des innovations éducatives, réussir à atteindre son but grâce aux étudiants universitaires qui collaborent avec des membres des minorités culturelles. [...]

2018
Revista española de desarrollo y cooperación, Núm. 42 (2018) , p. 64-96  
6.
24 p, 113.9 KB Las comunidades virtuales de aprendizaje / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La presente aportación aborda la naturaleza, el sentido y la utilidad de las comunidades virtuales de aprendizaje. Parte de situar histórica y conceptualmente las comunidades de aprendizaje, revisando aspectos relacionados con las condiciones mínimas para su constitución y con los principios y las estrategias de intervención. [...]
La present aportació aborda la naturalesa, el sentit i la utilitat de les comunitats virtuals d'aprenentatge. Parteix de situar històrica i conceptualment les comunitats d'aprenentatge, revisant aspectes relacionats amb les condicions mínimes per a la seva constitució i amb els principis i les estratègies d'intervenció. [...]
The present contribution approaches the nature, sense, and utility of the virtual communities of learning. Part to locate historically and conceptually the learning communities, reviewing aspects related to the minimum conditions for its constitution and to the principles and strategies of intervention. [...]

2006 - 10.5565/rev/educar.188
Educar, N. 37 (2006) p. 41-64  
7.
24 p, 250.1 KB La coordinació académica de la Universidad : estrategias para una educación de calidad / Armengol Asparó, Carme, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Duran-Bellonch, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Essomba Gelabert, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Feixas, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Navarro Casanoves, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El colectivo de profesores implicados en materias de Organización Educativa en la licenciatura de Pedagogía de la Universidad Autónoma Barcelona desarrolla diversas acciones dirigidas a favorecer la calidad de la formación de los estudiantes, a partir de una mayor coordinación en la confección y desarrollo de los programas. [...]
Most lecturers and professors involved in teaching School Management and Education Management courses have been engaged in developing some innovative actions to improve the training quality that we offer to students in the Pedagogy degree at the Autonomous University of Barcelona. [...]

2009
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 12, núm. 2 (2009) , p. 121-144  
8.
20 p, 401.7 KB Designing Tasks for Complex Virtual Learning Environments / Kurek, Malgorzata (Jan Długosz University)
The central role of tasks has long been acknowledged in foreign language pedagogy (e. g. Ellis, 2003; Willis, 1996; Müller-Hartmann & Schocker, 2011), in the context of CALL (Furstenberg, 1997; Chapelle, 2001; Hampel, 2006; 2010; Levy & Stockwell, 2006; Thomas & Reinders, 2010) and, specifically, in literature on online collaboration (Dundis & Benson, 2003; Gruba, 2004; Müller-Hartmann 2000; 2006; O'Dowd & Ware, 2009; Guth & Helm 2011; Dooly & O'Dowd, 2012). [...]
Fa molt de temps es reconeix el paper important que tenen les tasques en la didàctica de llengües estrangeres (veure Ellis, 2003; Willis, 1996; Müller-Hartmann & Schocker, 2011), en el context de CALL (Furstenberg, 1997; Chapelle, 2001 ; Hampel, 2006; 2010; Levy & Stockwell, 2006 Thomas & Reinders, 2010) i, en particular, en la literatura sobre la col·laboració en línia (telecolaboración) (ex. [...]
Hace mucho tiempo se reconoce el papel importante que tienen las tareas en la didáctica de lenguas extranjeras (ver Ellis, 2003; Willis, 1996; Müller-Hartmann & Schocker, 2011), en el contexto de CALL (Furstenberg, 1997; Chapelle, 2001; Hampel, 2006; 2010; Levy & Stockwell, 2006; Thomas & Reinders, 2010) y, en particular, en la literatura sobre la colaboración en línea (telecolaboración) (ej. [...]
Longue reconnu le rôle important des les tâches dans l'enseignement des langues étrangères (voir Ellis, 2003; Willis, 1996; Müller-Hartmann & Schocker, 2011), dans le contexte de CALL (Furstenberg, 1997; Chapelle 2001; Hampel, 2006; 2010; Levy & Stockwell, 2006; Thomas & Reinders, 2010), et en particulier, dans la littérature sur la collaboration en ligne (telecolaboración) (ex. [...]
Zadania dydaktyczne od dawna znajdują się w centrum uwagi edukacji językowej (n. p. Ellis, 2003; Willis, 1996; Müller-Hartmann & Schocker, 2011), zwłaszcza w kontekście kształcenie językowego wspomaganego komputerem (Furstenberg, 1997; Chapelle, 2001; Hampel, 2006; 2010; Levy & Stockwell, 2006 Thomas & Reinders, 2010) oraz tzw. [...]

2015 - 10.5565/rev/jtl3.633
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 2 (may-june 2015) , p. 13-32 (Invited Authors)  
9.
12 p, 711.4 KB DIM (Didáctica y Multimedia) : Dinámica y efectividad de una comunidad de aprendizaje con fines educativos / Mateos-Aparicio Palacios, Miguel
Desde no hace mucho tiempo la proliferación de redes sociales se está convirtiendo en un fenómeno mediático del ciberespacio. Aparte de las redes sociales horizontales o de socialización, cada vez son más numerosas las redes verticales, constituidas en torno a un interés común. [...]
Recently, the proliferation of social networking is becoming a media phenomenon of cyberspace. Apart from horizontal social networks, whose purpose is socializing, vertical networks, built around a common interest, are more frequent every day. [...]

2009
Didáctica, innovación y multimedia, N. 15 (2009) p. 0-0  
10.
14 p, 526.2 KB Análisis del contenido del discurso cooperativo de los profesores de ciencias en contextos de innovación didáctica / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Los contextos de reforma actuales demandan cada vez mayor protagonismo de los profesores en la innovación, lo que presenta un reto al desarrollo y aprendizaje docente. En consecuencia, desde un marco socio-constructivista en el que se vincula aprendizaje e interacción social, la cooperación entre docentes en estos contextos de innovación didáctica adquiere un nuevo interés. [...]
New reform contexts increasingly demand that teachers be the leading actors of innovation, thus challenging teachers' learning and professional development. As a result, from a socio-cultural standpoint that relates social interaction to learning, teachers' cooperative work becomes a focus of interest. [...]

2009 - 10.5565/rev/ensciencias.3659
Enseñanza de las ciencias, V. 27 n. 1 (2009) p. 5-18  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
11 p, 662.9 KB Uso de técnicas de Machine Learning y Deep Learning para la generación de perfiles de usuarios de Twitter / Viñas Templado, Carla ; César Galobardes, Eduardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La simulació a partir d'agents és un projecte que s'està desenvolupant a la Universitat Autònoma de Barcelona i té com a objectiu realitzar simulacions cada vegada més complexes. La primera simulació que es vol dur a terme és la dels agents, siguent aquests usuaris de Twitter que interactuen. [...]
La simulación a partir de agentes es un proyecto que se está desarrollando en la universidad Autónoma de Barcelona y tiene como objetivo llegar a realizar simulaciones cada vez más complejas. La primera simulación que se quiere llevar a cabo es la de agentes siendo estos usuarios de Twitter que interactuan. [...]
Agent-based simulation is a project being developed at the Autonomous University of Barcelona with the aim of conducting increasingly complex simulations. The initial simulation focuses on Twitter users as interacting agents. [...]

2023
Enginyeria de Dades [1394]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.