Resultats globals: 8 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 2 registres trobats
Documents de recerca, 6 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
4 p, 124.9 KB La biblioteca de la humanidad / Colomer, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Literatura Infantil i Educació Literària (GRETEL)
Llevar los clásicos a la escuela responde a tres objetivos: favorecer un sentimiento de pertenencia colectiva; aprovechar la reflexión que la humanidad ha llevado a cabo sobre sí misma; y asegurar una horizonte de lecturas de calidad. [...]
2005
Cuadernos de pedagogía, Núm. 352 (Desembre 2005) , p. 25-28  
2.
4 p, 93.6 KB Cuando los girasoles ven : una propuesta de lectura cooperativa para acercarse al franquismo / Masip Utzet, Maria ; Quinquer, Dolors
El libro de Alberto Méndez, Los girasoles ciegos, invita a un alumnado con pocos referentes históricos a descubrir y a entender lo que significó la represión de posguerra y todas las fuerzas de coerción que ejerció el régimen autoritario. [...]
2009
Cuadernos de pedagogía, Num. 391 (2009) , p. 63-66  

Documents de recerca 6 registres trobats  
1.
54 p, 1.4 MB Presència, ús i funció dels àlbums il·lustrats en les pràctiques literàries d'una escola d'Educació Primària / Pau Prat, Mònica ; Aliagas, Cristina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present estudi se centra a analitzar la presència, ús i funció dels àlbums il·lustrats en les pràctiques literàries que es duen a terme a una escola d'educació primària de Catalunya. En la investigació, s'analitza el fons d'àlbums il·lustrats de què disposa l'escola i el tracte que reben en el seu Pla de Lectura de Centre (PLEC). [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020  
2.
50 p, 1.4 MB Anàlisi d'una llibreria de barri com a entorn de promoció lectora. CalMot, llibreria especialitzada en Literatura Infantil i Juvenil de Girona / Ginesta Sánchez, Alba ; Portell, Joan, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest treball s'ha fet l'anàlisi del perfil socioeconòmic i lector de les persones que freqüenten la llibreria. S'ha observat que aquest és superior al nivell mitjà d'instrucció de la població del barri. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020  
3.
88 p, 1.6 MB El paper de la mediació en la discussió literària : evolució de les respostes lectores en un context d'alta complexitat / Roca Ferràndiz, Adriana ; Manresa Potrony, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza la intervenció del mediador en dues discussions literàries sobre àlbums il·lustrats en el marc de la Seqüència Didàctica "Fomentem la lectura a partir d'àlbums il·lustrats", implementada aquest curs a l'institut Federica Montseny de Badia del Vallès, un centre educatiu de secundària d'alta complexitat. [...]
2019  
4.
374 p, 4.8 MB Influència de l'entorn familiar i escolar en l'adquisició de l'hàbit lector / Portell, Joan, 1965- ; Manresa Potrony, Mireia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El Treball de Final de Màster elaborat per l'autor el 2006 amb el títol de Les lectures de la generació nascuda a la dècada dels seixanta a Catalunya, dirigit per la doctora Colomer, va permetre acotar dos entorns sobre els quals aquesta tesi centra la seva investigació: la família i l'escola. [...]
The Final Masters prepared by the author in 2006 with the title of Readings of the generation born in the sixties in Catalonia, led by Dr. Colomer, allowed delimit environments on which this thesis focuses its research: the family and the school. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
260 p, 1.3 MB Políticas culturales : el fomento a la lectura en México y su impacto en la ciudad de Guadalajara : 2001-2006 / alumno: Héctor Antonio Emiliano Magallanes Ramírez ; director de tesis: Joaquim Molins López-Rodo / Magallanes Ramírez, Héctor Antonio Emiliano ; Molins, Joaquim, 1951-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic
Esta investigación denominada "Políticas Culturales; el fomento a la lectura en México y su impacto en la ciudad de Guadalajara 2001-2006" se centra en el periodo de la transición democrática en México, es decir la salida del régimen político que por más de 70 años ostento el poder y con él la incursión de muchas expectativas con el nuevo gobierno. [...]
This research called "cultural policies; promoting reading in Mexico and its impact on the city of Guadalajara 2001 - 2006 "focuses on the period of democratic transition in Mexico, i. e. the output of the political regime that for more than 70 years hold power and with it the incursion of high expectations with the new Government. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
6.
588 p, 2.7 MB Els Hàbits lectors dels adolescents : efectes de les actuacions escolars en les pràctiques de lectura / Manresa Potrony, Mireia ; Colomer, Teresa, dir. (Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La tesi se centra en l'estudi dels hàbits literaris dels adolescents (sociologia de la lectura) des d'una perspectiva educativa. Es tracta d'un estudi longitudinal que recull i analitza els llibres literaris llegits per 80 adolescents durant els seus primers cursos en l'Educació Secundària Obligatòria (l'estudi es va dur a terme a l'IES Manuel de Cabanyes de Vilanova i la Geltrú durant els cursos 2004/05, 2005/06 i 2006/07). [...]
This dissertation focuses on adolescent reading habits (sociology of reading) of fiction from an educational perspective. The study collects and analyzes the fiction books read by 80 adolescents during their first three courses in the compulsory secondary education (the study was conducted at the IES Manuel de Cabanyes de Vilanova i la Geltrú courses during 2004/05, 2005/06 and 2006/07). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
2 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.