Resultats globals: 6 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 6 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
10 p, 167.6 KB "All we do has humans at its heart" : linguistic Landscape's Value in Scholarship and Pedagogy / Morlan, Marguerite (University of California)
Four prominent Linguistic Landscape (LL) scholars reflect on the value of LL research and its utility in education. Elana Shohamy is a Professor Emerita in the Multilingual Education program at Tel Aviv University. [...]
Quatre experts en paisatge lingüístic (PL) reflexionen sobre el valor de PL per a la recerca i l'educació. Elana Shohamy és professora emèrita del programa d'Educació Multilingüe a la Universitat de Tel Aviv. [...]
Cuatro expertos en paisaje lingüístico (PL) reflexionan sobre el valor de PL para la investigación y la educación. Elana Shohamy es profesora emérita del programa de Educación Multilingüe en la Universidad de Tel Aviv. [...]
Quatre experts du paysage linguistique (PL) réfléchissent à la valeur de la PL pour la recherche et l'éducation. Elana Shohamy est professeure émérite du programme d'éducation multilingue à l'Université de Tel Aviv. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1340
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1340 (Interviews)  
2.
13 p, 813.8 KB Tecnologies lingüístiques per a llengües minoritzades el cas de l'alguerès / Martín Mor, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Ballone, Francesc
La tecnologia pot jugar un rol decisiu en els processos de normalització lingüística. La creació de recursos lingüístics -amb el potencial formatiu o de disseminació que comporten, especialment en llengües en procés d'estandardització- és una possibilitat que cal tenir present en dissenyar estratègies per a la normalització. [...]
Technology can play a decisive role in linguistic normalisation processes. The creation of linguistic resources (with the potential they have for education or to encourage the spread of languages, especially those in the process of standardisation) is a possibility that should be taken into account in designing normalisation strategies. [...]

2020
Revista de llengua i dret, Núm. 73 (2020) , p. 82-93  
3.
11 p, 837.2 KB Limbas minorizadas e ativismu linguìsticu in s'acadèmia / Martín Mor, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
The academia, a place where knowledge and critical thinking is (or should be) produced, has a complex relationship with multilingualism and language diversity. This complexity is far more evident when it comes to minoritised languages. [...]
2019 - 10.13125/americacritica/3964
América Crítica, Vol. 3 Núm. 2 (2019) , p. 81-89  
4.
23 p, 215.9 KB Education and linguistic boundaries in Québec : student representations and pedagogical reflections from a critical perspective / Pilote, Annie (Université Laval) ; Magnan, Marie-Odile (Université Laval) ; Groff, Cynthia (Université Laval)
Relations between francophones and anglophones in Québec City reflect historical struggles and changing power relations between the groups. Using a constructivist and interactionist approach to identity and ethnicity, we examine the role of English language schools in intergroup relations. [...]
Les relations entre les francophones and les anglophones dans la ville de Québec sont le reflet de tensions historiques et de changements dans les rapports de pouvoirs entre les groupes. À partir d'une approche constructiviste et interactionniste de l'identité et de l'ethnicité, nous examinons le rôle de l'école de langue anglaise dans les rapports intergroupes. [...]
Las relaciones entre francófonos y anglófonos de Québec reflejan las luchas históricas y las relaciones de poder entre los grupos. Utilizando el uso de un enfoque constructivista e interaccionista para entender la identidad y el origen étnico, se analiza el papel de las escuelas de idiomas de Inglés en las relaciones intergrupales. [...]

2011 - 10.5565/rev/jtl3.419
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 4, Núm. 3 (2011) , p. 2-23  
5.
5 p, 40.9 KB La legge per la tutela delle minoranze linguistiche : a proposito degli Atti di un Convegno / Pinto, Raffaele (Universitat de Barcelona)
La legge 482/1999 sulle minoranze linguistiche crea le condizioni per un radicale mutamento della cultura linguistica italiana, non solo nelle aree geografiche direttamente interessate dal provvedimento ma anche nel resto del paese, dove la secolare diglossia lingua/ dialetto potrebbe essere messa in discussione da una sensibilità linguistica più attenta alla realtà plurilingue italiana.
Law 482/1999 concerning linguistic minorities establishes the conditions for radical change within Italian linguistic culture, not only in the geographical area directly concerned by the provisions of this law, but also throughout the rest of the country, where the age-old language/ dialect diglossia may be giving way to the discussion of a linguistic sensibility that is now more attentive to the plurilingual reality of Italy.

2004 - 10.5565/rev/qdi.140
Quaderns d'Italià, N. 8-9 (2004) , p. 133-137  
6.
8 p, 34.9 KB The sociolinguistic situation of the British and the US American communities in Spain / Turell i Julià, M. Teresa (Universitat Pompeu Fabra)
This report is concerned with the sociolinguistic situation of the British and US American communities living in Spain. The data used to compile it were drawn from speech data collected during the course of a project financed by the Spanish Comisión Interministerial de Ciencia y Tecnología on the sociolinguistic and psycholinguistic aspects of migrated speech communities and language minority groups in Spain (SEC93-0725), of which the British and the US American communities were two of the twenty-four investigated.
1998
Links & letters, N. 5 (1998) , p. 193-200  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.