Resultats globals: 6 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
8 p, 600.3 KB Construint el camí de la informació al cos humà per explicar la regulació de la temperatura corporal amb infants de primària / Dalmau Portulas, Fàtima (Escola Camins de Banyoles) ; Amat, Arnau (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Es presenta una experiència feta amb infants de cicle mitjà de primària per investigar com el cos humà regula la temperatura corporal. La situació de pandèmia actual, amb la pràctica habitual de prendre la temperatura a les nenes i als nens abans d'entrar a l'escola és el context que inicia la investigació. [...]
This paper presents an elementary school experience with 8-10 year-old children to inquiry on how the human body regulates body temperature. The current pandemic situation, with the usual practice of taking children's temperature before going into the school is the context that triggers the study. [...]
Se presenta una experiencia llevada a cabo con alumnado de ciclo medio de primaria para investigar como el cuerpo humano regula la temperatura corporal. La situación de pandemia actual, con la práctica habitual de tomar la temperatura a las niñas y niños antes de entrar en la escuela es el contexto que inicia la investigación. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.446
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 2-9 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
7 p, 379.2 KB "El robot de les emocions", un projecte per estudiar la funció de relació a primaria / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
En aquest article es presenta una proposta educativa per promoure la construcció de diverses idees sobre la funció de relació dels éssers vius a partir d'un repte inicial: dissenyar i construir un robot que pugui expressar algunes emocions. [...]
This article presents an educational proposal to promote the construction of different ideas about the relational abilities of living things from an initial challenge: designing and building a robot that can express some emotions. [...]

2018 - 10.5565/rev/ciencies.394
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 36 (2018) , p. 1-7 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
22 p, 469.3 KB Del árbol al cloroplasto : concepciones alternativas de estudiantes de 9º y 10º grado sobre los conceptos «ser vivo» y «célula» / Gónzalez Weil, Corina (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso. Centro de Investigación Avanzada en Educación) ; Harms, Ute (Universität zu Kiel (IPN). Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Christian-Albrechts)
El concepto «célula» es fundamental en la biología, tanto para la comprensión de la mayoría de los fenómenos biológicos, como biotecnológicos de actualidad. Considerando que, bajo la premisa actual, se debe enseñar a partir de lo que el estudiante sabe, se vuelve relevante conocer cuáles son las concepciones de los estudiantes sobre este tópico. [...]
The concept «cell» is fundamental in Biology for the understanding of many biological and biotechnological phenomena. Empirical research shows that the consideration of students conceptions is of high relevance for successful teaching-learning-processes. [...]

2012 - 10.5565/rev/ec/v30n3.144
Enseñanza de las ciencias, Vol. 30, Núm. 3 (novembre 2012) , p. 31-52  
4.
18 p, 163.4 KB El paradigma de la complejidad, un marco de referencia para el diseño de un instrumento de evaluación de programas en la formación inicial de profesorado / Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol, Rosa M. (Rosa Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El presente artículo tiene un carácter básicamente metodológico. Toma como punto de partida la introducción del modelo conceptual ser vivo, definido desde la teoría de la complejidad, en la formación inicial de profesorado. [...]
The present article has a basically methodological character. It takes as starting point the introduction of the conceptual model «living being», defined from the theory of complexity in the initial training of teaching staff. [...]

2008 - 10.5565/rev/ensciencias.3686
Enseñanza de las ciencias, V. 26 n. 1 (2008) p. 5-22  
5.
16 p, 249.6 KB Fundamentación teórica y diseño de una unidad didáctica para la enseñanza del modelo ser vivo en la escuela primaria / Gómez Galindo, Alma Adrianna (Cinvestav-Centro de Investigación y de Estudios Avanzados (Mèxic)) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol, Rosa M. (Rosa Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se fundamenta teóricamente una unidad didáctica, dirigida a estudiantes de primaria, donde se busca interpretar qué sucede con los seres vivos cuando hay un incendio forestal. Dicha fundamentación se sustenta en tres aspectos: a) la construcción del modelo teórico escolar de ser vivo en el marco de una ciencia escolar; b) tres escalas de observación en el modelo y su uso como herramienta conceptual para transitar del fenómeno a la interpretación teórica y c) la utilización de una maqueta dinámica como mediador didáctico que permitiera negociar las representaciones de los escolares acerca del fenómeno. [...]
In this article we lay the theoretical foundations of a teaching unit, aimed at primary students, to interpret what happens to living beings when there is a forest fi re. Such foundations relate to three aspects: a) construction of the school theoretical model of living being in the framework of school science; b) scales of observation in the model and their use as a conceptual tool to move from the phenomenon to its theoretical interpretation; and c) use of a dynamic scale model as a didactical mediator allowing us to negotiate students' representations regarding the phenomenon. [...]

2007 - 10.5565/rev/ensciencias.3699
Enseñanza de las ciencias, V. 25 n. 3 (2007) p. 325-340  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
92 p, 730.5 KB COVID-19 and older people : impact on their lives, support and care / Dubois, Hans (Eurofound) ; Allinger, Bernadette (Working Life Research Centre (FORBA)) ; Van Herreweghe, Dries (Research Institute for Work and Society (HIVA), KU Leuven) ; Neykov, Ivan (Balkan Institute for Labour and Social Policy) ; Miteva, Nadejda (Balkan Institute for Labour and Social Policy) ; Kalosinatos, Pavlos (Pancyprian Federation of Labour (PEO)) ; Kroupa, Ales (Research Institute for Labour and Social Affairs) ; Aranea, Mona (Institute of Economic and Social Research (WSI) Düsseldorf) ; Larsen, Katrine Marie (Oxford Research Denmark) ; Kadarik, Ingel (Praxis Centre for Policy Studies) ; Purge, Priit (Praxis Centre for Policy Studies) ; Bejakovic, Predrag (Institute of Public Finance) ; Klemencic, Irena (University of Zagreb) ; Gyarmati, Andrea (Independent researcher) ; Frawley, Martin (Industrial Relations News) ; Prendergast, Andy (Industrial Relations News) ; Neri, Stefano (University of Milan) ; Mieziene, Rasa (Lithuanian Social Research Centre) ; Blaziene, Inga (Lithuanian Social Research Centre) ; Clément, Franz (Luxembourg Institute o Socio-Economic Research (LISER)) ; Misangumukini, Nicaise (Luxembourg Institute o Socio-Economic Research (LISER)) ; Karnitis, Kriss (IPC Ltd) ; Garzia, Christine (University of Malta) ; Vroonhof, Paul (Panteia) ; Tammens, Eelco (Panteia) ; Trawinska, Marta (Institute of Public Affairs) ; Carrilho, Paula (Centre for Studies for Social Intervention (CESIS)) ; Perista, Heloísa (Centre for Studies for Social Intervention (CESIS)) ; Ghita, Simona (European Institute of Romania) ; Boboc, Cristina (European Institute of Romania) ; Vasile, Valentina (European Institute of Romania) ; Deliu, Alexandra (SC Euractiv Network SRL) ; Karlsson, Sofia (Oxford Research) ; Kinnunen, Amanda (Oxford Research) ; Weiss, Monika (Univerza V Ljubljani) ; Keselová, Daniela (Institute for Labour and Family Research) ; Turlan, Frédéric (IR Share) ; Turlan, Pascale (IR Share) ; LindstrÖm, Vera (Oxford Research) ; Kousta, Elena (Institouto Ergasias GSEE) ; Godino Pons, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nivakoski, Sanna (Eurofound) ; Fóti, Klára (Eurofound) ; Patrini, Valentina (Eurofound) ; Mascherini, Massimiliano
This report captures the impact of the COVID-19 crisis on the quality of life of older citizens, including the impact on their well-being, finances, employment and social inclusion. It explores the effects on the use of care services and older people's reliance on other support. [...]
Luxemburg Publications Office of the European Union 2022  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.