Resultats globals: 28 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 23 registres trobats
Llibres i col·leccions, 3 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 23 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
13 p, 293.0 KB Women mayors in spain : an analysis of gender differences in the management and quality of information on municipal websites / Herrero Gutiérrez, Francisco Javier (Universidad de Salamanca) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Carrascosa, Lara (Universidad de La Laguna)
This article analyses the differences in the level of transparency and quality of information on the institutional websites of Spanish councils depending on whether the mayor's office is held by a woman or a man. [...]
2021 - 10.3390/socsci10040128
Social sciences, Vol. 10 Núm. 4 (april 2021) , 128  
2.
8 p, 618.5 KB La comunicación on line de las Federaciones Deportivas Españolas : web corporativa y RRSS desde la aparición de la Covid-19 / Fernández-Souto, Ana-Belén (Universidade de Vigo) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valderrama Santomé, Mónica (Universidade de Vigo)
La irrupción de la Covid-19 ha modificado las estrategias comunicativas de todas las organizaciones. Las Federaciones Deportivas españolas no escapan a este hecho y han tenido que adecuar sus políticas comunicativas a las nuevas necesidades sociales. [...]
The arrival of Covid-19 has changed the communication strategies of all organizations. The Spanish sports federations are not immune to this fact and have had to adapt their communication policies to the new social needs. [...]
O surto de Covid-19 modificou as estratégias de comunicação de todas as organizações. As federações desportivas espanholas não escapam a este facto e tiveram de adaptar as suas políticas de comunicação às novas necessidades sociais. [...]

2022 - 10.47197/retos.v46.93753
Retos, Vol. 46 (2022) , p. 996-1003  
3.
14 p, 310.0 KB Transparency for participation through the communication approach / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Medranda Morales, Narcisa Jessenia (Universidad Politécnica Salesiana (Quito, Equador)) ; Muñoz Lalinde, Johamna María (Universidad del Norte (Barranquilla, Colombia))
Transparency is a communicative process whose aim is to provide citizens with information that will promote their participation in public affairs. However, its application is often reduced to a legally stipulated administrative act. [...]
2021 - 10.3390/ijgi10090586
ISPRS international journal of geo-information, Vol. 10, Num 9 (2021) , 586  
4.
13 p, 290.3 KB Pluralism of news and social plurality in the Colombian local media / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Muñoz Lalinde, Johamna María (Universidad del Norte)
Information on the management of local administrations and the actions of the political leaders who govern them is essential for citizens to exercise their political rights. It is therefore necessary for these administrations to provide quality information that the media can use as sources for their news stories. [...]
2021 - 10.3390/info12030131
Information, Vol. 12, Num 3 (2021) , 131  
5.
14 p, 3.3 MB Metodología para evaluar la transparencia en las páginas web de las alcaldías colombianas / Muñoz Lalinde, Johanna María (Universidad del Norte. Barranquilla, Colombia) ; Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Las sedes electrónicas de las alcaldías, muchas veces, parecen más un espacio de publirreportaje de la administración de turno que un espacio en el que los representantes políticos entregan información relevante para la ciudadanía, que permita a los ciudadanos ejercer control sobre la gestión que desarrollan sus mandatarios. [...]
Most of the times, Colombian town halls' websites look more like a space for publicity ads made by municipal administrations than a space in which political representatives give relevant information to their citizenry. [...]

2020
RISTI - Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, Núm. 35 (2020) , p. 422-435  
6.
19 p, 363.5 KB El acceso web para personas con capacidades limitadas en los ayuntamientos españoles / Sánchez-Labella Martín, Inmaculada (Universidad de Sevilla) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moreno Sardà, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo analiza el grado de accesibilidad de las web de la administración local española para las personas con capacidades reducidas, en el contexto de la Ley de Transparencia de 2013. Se presentan 16 indicadores que permiten medir el acceso a la información por parte de usuarios con limitaciones sociodemográficas o discapacidades físicas, los que se aplicaron a las web de los 62 ayuntamientos españoles con más de 100. [...]
This article analyzes the degree of accessibility of the websites of the Spanish local administration for people with disabilities in the context of the Transparency Law of 2013. We present 16 indicators that measure the access to information by users with sociodemographic limitations or physical disabilities, which were applied to the websites of the 62 Spanish municipalities with more than 100,000 inhabitants. [...]

2017 - 10.7764/cdi.41.1061
Cuadernos.info, Núm. 41 (2017) , p. 155-173
2 documents
7.
15 p, 183.3 KB Análisis de la estrategia de RSC dirigida a la comunidad local. El caso de una multinacional / Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Estamos asistiendo a un momento de cambio en el contexto empresarial, lo cual repercute directamente en el comportamiento de las organizaciones con sus stakeholders. En esta nueva realidad, analizamos, a partir de la metodología del estudio de caso, cómo la estrategia de Responsabilidad Social Corporativa (RSC) de una organización contribuye al desarrollo del stakeholder de la comunidad local. [...]
We are living through a period of great change in the business sector, which directly afects organisations' relations with stakeholders. In this new context, using a case study methodology, we have analysed how an organisation's Corporate Social Responsibility (CSR) strategy contributes to the relationship with local community stakeholders. [...]

2018 - 10.25029/od.2017.168.15
Obra digital : revista de comunicación, Núm. 15 (2018) , p. 117-131  
8.
36 p, 625.1 KB Evaluating and fostering transparency in local administrations / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Rodríguez Breijo, Vanessa (Universidad de La Laguna)
The methods used to evaluate the transparency of local administrations present notable differences that are influenced by national legislation and administrative characteristics. Consequently, it is difficult to formulate a valid international procedure to obtain a global picture. [...]
2019 - 10.31447/AS000032573.2019233.07
Análise Social, Núm. 233 (2019) , p. 828-862  
9.
24 p, 184.3 KB La imagen de la energía nuclear en la prensa española de proximidad : ¿Son los medios de comunicación un "stakeholder" relevante para el sector atómico? / Cobos Urbina, Enrique (Universidad de Navarra) ; Recoder, Maria Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Los medios de comunicación han sido tradicionalmente protagonistas en la formación de la opinión pública acerca de temas nucleares. La prensa tiene prestigio en el debate público y capacidad de influir sobre la población a través del tratamiento de la energía nuclear en cualquier género periodístico. [...]
The media have traditionally had a prominent role in the formation of public opinion on nuclear issues. The press has a good reputation in the public sphere and the ability to influence citizens through the treatment of nuclear energy in any journalistic genre. [...]
Els mitjans de comunicació han estat tradicionalment protagonistes en la formació de l'opinió pública sobre temes nuclears. La premsa té prestigi en el debat públic i capacitat d'influir sobre la població a través del tractament de l'energia nuclear en qualsevol gènere periodístic. [...]

2019 - 10.5565/rev/analisi.3181
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 61 (December 2019) , p. 31-53 (Articles)
2 documents
10.
33 p, 796.0 KB Las administraciones locales como vigilantes del cumplimiento de la Ley de Transparencia por las entidades sin ánimo de lucro. Análisis del caso del Ayuntamiento de Barcelona / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Rodríguez Breijo, Vanessa (Universidad de La Laguna. Departamento de Ciencias de la Comunicación y Trabajo Social)
La aplicación de las nuevas obligaciones que establece la Ley de Transparencia a determinadas entidades no lucrativas presenta problemas operativos para su seguimiento y control. Sin embargo, la transparencia resulta fundamental para que estas organizaciones obtengan la confianza de sus públicos y para luchar contra la gestión ineficaz. [...]
The application of the new obligations established by the Transparency Law to certain nonprofit organisations presents operational challenges for effective monitoring and control. However, for these organizations to gain the confidence of its stakeholders and to fight inefficient management, transparency is essential. [...]

2018 - 10.5209/RGID.60811
Revista general de información y documentación, Vol. 28, Num. 1 (2018) , p. 61-93  

Articles : 23 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 3 registres trobats  
1.
18 p, 520.8 KB Operationalizing local ecological knowledge in climate change research : challenges and opportunities of citizen science / Reyes-García, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Fernández-Llamazares, Álvaro (University of Helsinki. Department of Biosciences) ; Garcia del Amo, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Cabeza, Mar (University of Helsinki. HDepartment of Biosciences)
Current research on the local impacts of climate change is based on contrasting results from the simulation of historical trends in climatic variables produced with global models against climate data from independent observations. [...]
Switzerland : Springer, 2020 (Ethnobiology ; 2213) - 10.1007/978-3-030-37312-2_9
Changing Climate, Changing Worlds : Local Knowledge and the Challenges of Social and Ecological Change, 2020, p. 183-197  
2.
10 p, 629.3 KB Assessment of the transparency of Spanish local public administrations : methodology and results / Molina Rodríguez-Navas, Pedro ; Rodríguez Breijo, Vanessa
The availability of information about public management is a key factor in the democratic participation of citizens, as it enables public management to be assessed and makes contributions to the decision-making processes regarding public affairs. [...]
Switzerland: Springer, 2020 (Advances in Intelligent Systems and Computing) - 10.1007/978-3-030-40690-5_67
Information Technology and Systems : proceedings of ICITS 2020, 2020, p. 703-715  
3.
300 p, 2.0 MB Miradas periféricas : las nuevas epistemologías de la comunicación en Brasil y en Portugal / Martins, Rosana, ed. ; Hollanda, Heloisa Buarque de, ed. ; Saturnino, Rodrigo, ed.
El libro incluye una selección de textos que reflexionan sobre los principales retos a los que se enfrentan los investigadores en los ámbitos de la comunicación y la cultura, incluyendo entre otros la comunicacion política, el genero, el cine o la identidad.
Bellaterra : Institut de la Comunicació, 2016 (eBooks de l'InCom-UAB ; 11)  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
26 p, 641.1 KB La campanya permanent municipal i el candidat : què preval més? / Rius Nicolau, Marta ; Colomé, Gabriel, 1955-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Malgrat estar estipulat que les campanyes electorals només es desenvolupen durant quinze dies, la societat interconnectada i mediatitzada en la qual vivim actualment ha convertit les campanyes en permanents i el candidat en la campanya pròpiament dita, ja que actua com a personificació del projecte electoral. [...]
A pesar de estar estipulado en que las campañas electorales sólo se desarrollan durante quince días, la sociedad interconectada y mediatizada en la que vivimos actualmente ha convertido las campañas en permanentes y al candidato en la campaña propiamente dicha, puesto que actúa como personificación del proyecto electoral. [...]
Despite the rule being that election campaigns only take place over the span of a fortnight, the interconnected and media-driven society which we currently live in has turned them into near-permanent campaigns, in which candidates are the actual campaign, acting as a personification of the electoral project. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
2.
119 p, 3.7 MB Estratègies i resultats en el desenvolupament de Barcelona 1990-2010. Un estudi de les polítiques de màrqueting territorial, i dels seus costos i beneficis, per als grups socials i districtes / Xurigué i Camprubí, Josep ; Brugué, Quim, dir. ; Blanco, Ismael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic
L'objectiu de la tesi doctoral és avaluar els beneficis i els costos que han generat les polítiques de màrqueting territorial a Barcelona, entre 1990 i 2010, per als grups socials i els districtes de la ciutat. [...]
The aim of the PhD thesis is to evaluate the benefits and costs of territorial marketing policies generated in Barcelona between 1990 and 2010, for social groups and city districts. Take the case of Barcelona, as an example of a European city that has experienced success in its development, in terms of tourism, image and economic results, although there were social, economic, urban, environmental and project costs derived from the same process of development. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
5 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.