Results overview: Found 15 records in 0.03 seconds.
Articles, 14 records found
Research literature, 1 records found
Articles 14 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
13 p, 648.3 KB Proposta d'activitat indagatòria basada en les rutines de pensament : adaptació a cada cicle d'Educació Primària / Almira-López, Patricia (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Bioquímica i Biotecnologia) ; Valls Bautista, Cristina (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Bioquímica i Biotecnologia)
L'alfabetització científica és un dels reptes de l'educació, però també ho és el desenvolupament d'habilitats de pensament crític i resolució de problemes. Per donar resposta a aquestes necessitats és important planificar les activitats de ciències de manera que l'alumnat aprengui ciències fent ciències partintdel que ja sap i a través del procés indagatiu. [...]
Scientific literacy is one of the challenges of education, but so is the development of critical thinking and problem-solving skills. In this sense, it is important to plan science activities so that the students learn science by doing science from a perspective of thier prior knowledgeand through the inquryprocess. [...]
La alfabetización científica es uno de los retos de la educación pero también lo es el desarrollo de habilidades de pensamiento crítico y resolución de problemas. Para dar respuesta a estas necesidades es importante planificar las actividades de ciencias de forma que el alumnado aprenda ciencias haciendo ciencias partiendo de lo que ya sabe y a través del proceso indagativo. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.471
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 2-14 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
2.
6 p, 1.5 MB Què podem ensenyar i aprendre sobre la llum? Mapa de progrés per a l'aula / Couso, Digna ; Márquez, Conxita
La celebració de l'Any Internacional de la Llum ha proporcionat a moltes escoles l'oportunitat de fer experiències i activitats pràctiques. Aquest article proposa estructurar les idees clau en tres mapes de progrés. [...]
2016
Guix. Elements d'acció educativa, Núm. 422 (2016) , p. 14-19  
3.
9 p, 1.0 MB Molta pressió / Senra Jiménez, Raül Oswaldo (IES Azorín (Petrer)) ; Díaz-Crespo Ramírez, José María (Escola Científic Avel·li Corma (Moncofa, Castelló))
Al Taller de ciència amb alumnes de 5 anys a la nostra escola, el nostre objectiu principal ha estat desenvolupar habilitats de pensament científiques en els xiquets i xiquetes, mitjançant propostes i experiments senzills organitzats per sessions i que té un fil conductor: la pressió atmosfèrica. [...]
In the science workshop with 5-year-old children in our school, our aim has been to develop scientific thinking abilities in them through easy experiments in different sessions. The common purpose is atmospheric pressure. [...]

2015 - 10.5565/rev/ciencies.52
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 29 (Abril 2015) , p. 2-10 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
4.
4 p, 460.1 KB El mètode científic aplicat a la caiguda lliure / Marco, Ernest Arnau (IES Quartó de Portmany (St. Antoni, Eivissa))
Partint de l'observació de la caiguda de diferents cossos, ens farem una sèrie de pregun-tes amb les que analitzarem el moviment i extraurem conclusions. Finalitzarem l'article calculant el valor d'aquesta acceleració utilitzant una gravació del moviment.
Taking from starting analysis point the free fall of different bodies, a series of different questions will be made through which movement will be analyzed and conclusions will be extracted. We will finish the article calculating the value of this acceleration using a move-ment recording.

2014 - 10.5565/rev/ciencies.68
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 27 (Març 2014) , p. 15-18  
5.
8 p, 808.9 KB Suficial No! Tensió su-per-fi-ci-al / Senra Jiménez, Raül Oswaldo (IES Azorín (Petrer)) ; Díaz-Crespo Ramírez, José María (Escola Científic Avel·li Corma (Moncofa, Castelló))
Mitjançant el taller de ciència amb alumnes de 4 anys es pretén assentar les bases d'una cultura científica general on, la introducció al mètode científic i la curiositat innata dels xi-quets pels fenòmens que ocorren al seu voltant, són els pilars fonamentals. [...]
The main aim of the science workshop for four-year-old children is to set the basis of a general scientific culture. Its most important topics are the introduction to the scientific method together with children's innate curiosity about the phenomena surrounding them. [...]

2013 - 10.5565/rev/ciencies.75
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 2-9  
6.
6 p, 317.4 KB Les MysteryBoxes : una activitat senzilla d'indagació a l'aula com a metàfora de la ciència / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'alumnat sovint té una visió distorsionada de la ciència que n'exclou el seu caràcter cons-truccionista i creatiu en pro d'una visió mecanicista i cartesiana. Es presenta una activitat pràctica d'organització senzilla que permet situar l'alumnat en contexts i situacions que emulen la recerca científica real. [...]
2013 - 10.5565/rev/ciencies.99
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 24 (Març 2013) , p. 20-25  
7.
6 p, 3.2 MB Imaginació i ciència / Fernández-Vidal, Sònia, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
La percepció que tenim del món ens sembla tan clara que la primera inclinació és pensar que no necessitem teories que només ens complicaran la vida. Però el cas és que la ciència, amb la seva pacient i rigorosa forma de treballar ens ofereix cada vegada més sovint noves solucions tecnològiques a problemes que poc abans només hauríem pogut imaginar amb una bona dosi de fantasia. [...]
2011
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 20 (Desembre 2011) , p. 31-36  
8.
16 p, 153.6 KB La ciencia y la enseñanza de las ciencias en españa : un ejercicio de memoria histórica / García Camarero, Enrique (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Física Aplicada)
Desde una filosofía docente que concede tanta importancia a la enseñanza de la naturaleza y métodos de las ciencias como a la enseñanza de los contenidos científicos en los niveles básicos de nuestro sistema educativo, se recuerdan las ideas sobre la ciencia expuestas por las principales corrientes filosóficas y científicas españolas de la edad moderna, la escolástica y la ecléctica, enfrentadas entre sí en los siglos xvii y xviii, y las de los regeneracionistas y conservadores del xix español. [...]
We believe that teaching about the nature and the methods of sciences at an early stage of education is as important as teaching the content of scientific disciplines. From this pedagogical standpoint, we review the ideas on science held by the main scientific schools of modern era Spain, the «scholastic» and the «eclectics», who stood against each other during the xvii and xviii centuries, and those of the «progressives» and «conservatives» of the xix century. [...]

2008 - 10.5565/rev/ensciencias.3694
Enseñanza de las ciencias, V. 26 n. 1 (2008) p. 125-140  
9.
8 p, 473.5 KB Prácticas en la enseñanza de las ciencias. Problemas y posibilidades / Miguens, M. ; Garrett, R. M.
We have effected an analysis of the role attached to practical studies in teaching sciences through the study of works published on this subjetc. The work has been structured starting from the historic development, to go on with the ends and advantages and finishing it outstanding some of the aspects of what can be considered the core of practical work. [...]
1991 - 10.5565/rev/ensciencias.4723
Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 229-236  
10.
5 p, 245.7 KB El papel que desempeñan las teorías en la Biología / Barberá Marco, Óscar (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
This paper tries to emphasize the importance of the term theory interpretation and its misuse in science education. It also discusses the convenience of teaching biology as a hypothetic-deductive science, and the role that conceptual mapping plays on these items.
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4648
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 32-36  

Articles : 14 records found   1 - 10next  jump to record:
Research literature 1 records found  
1.
28 p, 483.8 KB The scientific method in 'The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde' and its moral constraints / Luque Brugué, Laura ; Font Paz, Carme, 1972-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
'The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde' (1886) is a well-known piece of horror fiction written by Robert Louis Stevenson. The novella focuses on the duality of the consciousness of man and the division of the soul between good and evil. [...]
'L'estrany cas del Dr Jekyll i Mr Hyde' (1886) és una coneguda peça de la literatura de terror escrita per Robert Louis Stevenson. La novel·la se centra en la dualitat de la consciència de l'home i de la divisió de l'ànima entre el bé i el mal. [...]

2014
Grau en Estudis Anglesos [801]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.