Resultats globals: 20 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 8 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 8 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
28 p, 7.3 MB Prelados viajeros y transferencias devocionales : el arzobispo de Cagliari Bernardo de Cariñena (1699-1722) y el culto a la Virgen de la Merced / Caredda, Sara (Universitat Pompeu Fabra)
El artículo analiza la tarea de patronazgo de Bernardo de Cariñena, el último arzobispo español de Cagliari (1699-1722). Durante la larga temporada que pasó al frente de su archidiócesis, este personaje se hizo promotor de distintas empresas artísticas, destacando entre ellas la decoración de una capilla dedicada a la Virgen de la Merced. [...]
L'article analitza la tasca de patronatge de Bernardo de Cariñena, l'últim arquebisbe espanyol de Càller (1699-1722). Durant la llarga temporada que passà al capdavant de la seva arxidiòcesi, aquest personatge promogué diverses empreses artístiques, entre les quals destaca la decoració d'una capella dedicada a la Mare de Déu de la Mercè a la seva església catedral. [...]
The essay examines the artistic policy of Bernardo de Cariñena, the last Spanish archbishop of Cagliari's diocese (1699-1722). During his long stay in Sardinia he promoted different forms of artistic patronage. [...]

2021 - 10.5565/rev/manuscrits.250
Manuscrits : revista d'història moderna, Vol. 41 (2020) , p. 117-144 (Dosier)  
2.
24 p, 7.9 MB La promoció artística del bisbe de Malta, Tomàs Gargallo († 1614) : autoritat, política i devoció / Canalda Llobet, Sílvia (Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art)
El objectivo de este artículo es analizar el patronazgo artístico del obispo de Malta Tommaso Gargallo (1578-1614) a partir de la capilla de Nuestra Señora de Montserrat en la iglesia homónima de Roma, representativa de la Corona de Aragón. [...]
L'objectiu de l'article és analitzar el patronatge artístic del bisbe de Malta Tommaso Gargallo (1578-1614) a partir de la capella de la Mare de Déu de Montserrat a l'església representativa de la Corona d'Aragó a Roma. [...]
With the Chapel of Our Lady of Montserrat in the homonymous church in Rome as the epicenter, this paper analyzes the artistic patronage of the Bishop of Malta: Tommaso Gargallo (1578-1614). It is necessary to reconstruct his biographical and political trajectory, combining for the first time primary and secondary sources from various countries (Malta, Italy, and Catalonia), with a significant contribution of unpublished data. [...]

2021 - 10.5565/rev/manuscrits.271
Manuscrits : revista d'història moderna, Vol. 41 (2020) , p. 45-68 (Dosier)  
3.
22 p, 827.3 KB L'estrat gòtic de l'absis de Santa Maria de Terrassa / Favà Monllau, Cèsar (Museu Nacional d'Art de Catalunya)
L'article pretén oferir una primera visió de conjunt de les pintures murals gòtiques de l'absis de Santa Maria de Terrassa (Barcelona), actualment traspassades a diverses teles custodiades al Museu de Terrassa. [...]
This article aims to offer a first overview of the Gothic mural paintings from the apse of Santa Maria in Terrassa (Barcelona), which at one point were transferred to canvas and are currently kept in the Museu de Terrassa. [...]

2020 - 10.5565/rev/locus.379
Locus amoenus, Vol. 18 (2020) , p. 27-48 (Articles)  
4.
26 p, 776.0 KB Nens que escriuen i nens que parlen : una altra visió medieval de Crist Jutge / Macías Prieto, Guadaira (Universitat de Barcelona)
En aquest article estudiarem, a través de diverses obres catalanes, algunes variants de la iconografia de la Mare de Déu amb el Nen que escriu. Revisarem com aquest motiu, notablement polisèmic i de gran èxit en el corrent artístic denominat "gòtic internacional", es concreta en tres exemples: en l'única miniatura coneguda del Levador del plat de pobres vergonyants, un còdex desaparegut que va pertànyer a l'església de Santa Maria del Mar, de Barcelona; en la Mare de Déu amb el Nen, les virtuts cardinals i altres figures, que fou probablement la taula cimera del Retaule de sant Jordi de la Generalitat, pintat per Bernat Martorell; i en el compartiment principal del Retaule de la Mare de Déu i sant Vicenç Ferrer, de Pere Garcia de Benavarri. [...]
In this article we will study, through various Catalan works, some variants of the iconographic motif of the Madonna of the Writing Christ Child. We will review how this motif, remarkably polysemic and which is so successful in the artistic style known as "Gothic International", is illustrated in three examples: a miniature from the Levador del plat de pobres vergonyants, a lost codex from the church of Santa Maria del Mar in Barcelona; on the panel with the Virgin with the Child, the cardinal virtues and other figures, probably the topmost central section of the Altarpiece of Saint George of the Generalitat, by Bernat Martorell; and in the main compartment of the Altarpiece of the Virgin and Sant Vicenç Ferrer by Pere Garcia de Benavarri. [...]

2020 - 10.5565/rev/locus.368
Locus amoenus, Vol. 18 (2020) , p. 49-74 (Articles)  
5.
40 p, 3.4 MB From Patinir's Workshop to the Monastery of Pedralbes : a Virgin and Child in a Landscape / Cornudella i Carré, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Among the paintings of netherlandish origin imported into Catalonia during the first half of the 16th century, preserved at the Monastery of Pedralbes, there is a small panel featuring the Madonna and Child in a landscape which is attributed here to Patinir's workshop, not excluding the possibility of some autograph intervention by the master. [...]
Entre les pintures dels Països Baixos importades a Catalunya al llarg de la primera meitat del segle XVI que es conserven al monestir de Pedralbes, hi ha una petita taula amb la Verge i l'Infant dins d'un paisatge que aquí s'atribueix al taller de Patinir, sense descartar una intervenció autògrafa del mestre. [...]
Entre las pinturas de los Países Bajos importadas a Cataluña a lo largo de la primera mitad del siglo XVI que se conservan en el monasterio de Pedralbes, se encuentra una pequeña tabla con la Virgen y el Niño dentro de un paisaje que aquí se atribuye al taller de Patinir, sin descartar una intervención autógrafa del maestro. [...]

2018 - 10.5565/rev/locus.323
Locus amoenus, Vol. 16 (2018) , p. 19-57 (Articles)  
6.
18 p, 802.1 KB El retaule dels Osona de l'església de la Mare de Déu de Jesús (Eivissa, Illes Balears) : noves aportacions documentals / Ferrer Abárzuza, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest article presenta la confirmació documental de dues circumstàncies fonamentals en la història del retaule de la Mare de Déu de Jesús o de la Mare de Déu de la Llet d'Eivissa, obra de començament del segle XVI realitzada per Roderic i Francesc d'Osona. [...]
This paper presents new evidence for two important events in the history of the altarpiece of the Church of Our Lady of Jesus in Ibiza, also known as Our Lady of the Milk. The altarpiece was made by Rodrigo and Francisco de Osona in the early sixteenth century. [...]
Este artículo presenta la confirmación documental de dos circunstancias fundamentales en la historia del retablo de Nuestra Señora de Jesús o de la Virgen de la Leche de Ibiza, obra de principios del siglo XVI realizada por Rodrigo y Francisco de Osona. [...]

2017 - 10.5565/rev/locus.291
Locus amoenus, Núm. 15 (2017) , p. 17-34 (Articles)  
7.
20 p, 307.9 KB Paradiso Terrestre su pergamena : il canto XXVIII del Purgatorio disegnato da Sandro Botticelli / Korbacher, Dagmar (Kupferstichkabinett Staatliche Museen zu Berlin (Alemanya))
Questa "lectura Dantis" parte da uno dei celebri disegni di Sandro Botticelli per la Commedia, conservati presso il Kupferstichkabinett di Berlino, cio. dal disegno che l'artista fece per il canto ventottesimo del Purgatorio intorno al 1488-1492 circa. [...]
Aquesta "lectura Dantis" parteix d'un dels famosos dibuixos de Sandro Botticelli de la Comèdia, conservats al Kupferstichkabinett de Berlín, és a dir, del dibuix que l'artista va fer per al Cant vint-i-vuitè del Purgatori entre els anys 1488-1492 aproximadament. [...]
This "lectura Dantis" starts from one of Sandro Botticelli's famous drawings for Comedy, preserved at the Kupferstichkabinett in Berlin, i. e. from the drawing that the artist made for the twenty-eighth Canto of Purgatory around 1488-1492 (or so). [...]
Esta "lectura Dantis" parte de uno de los famosos dibujos de Sandro Botticelli de la Comedia, conservados en el Kupferstichkabinett de Berlín, es decir, del dibujo que el artista hizo para el Canto ventiochavo del Purgatorio entre los años 1488-1492 aproximadamente. [...]

2014 - 10.5565/rev/dea.21
Dante e l'Arte, Vol. 1 (2014) , p. 207-226 (Articoli)  
8.
5 p, 1.6 MB Més exemples d'italinanisme en l'escultura catalana del segle XIV : la Mare de Déu de Sant Medir / Crispí, Marta (Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art)
La Mare de Déu de Sant Medir, conservada actualment al Museo Diocesà de Barcelona, presenta relacions estilístiques i iconogràfiques amb l'obra de dos artistes toscans: Andrea i Nino Pisano. Cal atribuir la peça a un artífex català coneixedor de l'escultura italiana i que la realitzaria entre mitjans segle i 1370/1375 aproximadament.
The image of Our Lady of ST. Medir, kept at the Barcelona Diocesan Museum, shows stylistic and iconographic relations with the work of two Toscan artists: Andrea and Nino Pisano. We could atribute the piece to a Catalan artist, knowledgeable about the italian sculpture. [...]

1995 - 10.5565/rev/locus.29
Locus amoenus, N. 1 (1995) , p. 75-79  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
23 p, 2.4 MB Circular / Lliga Espiritual de la Mare de Déu de Montserrat
Barcelona : la LLiga Espiritual, [196?]-  

Llibres i col·leccions 8 registres trobats  
1.
196 p, 138.4 MB María : iconografía de la Virgen en el arte español / Trens, Manuel, 1892-1976
Monografia il·lustrada sobre la iconografia mariana escrita per Manel Trens el 1947.
Monografía ilustrada sobre la iconografía mariana escrita por Manel Trens en 1947.
Illustrated monography on Marian iconography written by Manel Trens in 1947.

Madrid : Plus Ultra, [1947] (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)
Fundació Amatller
4 documents
2.
186 p, 57.2 MB Memorial de la Coronació de la Mare de Déu de la Salut / Estop i Puig, Quirze
El llibre Memorial de la Coronació de la Mare de Déu de la Salut a Sabadell va ser redactat pel reverend Quirze Estop i Puig el 1948. Conté làmines.
El libro Memorial de la Coronació de la Mare de Déu de la Salut a Sabadell fue redactado por el reverendo Quirze Estop i Puig en 1947. Contiene láminas.
This book about the coronation of the Virgin of the Salut in Sabadell was written by the reverend Quirze Estop i Puig in 1947. With prints.

Sabadell , Joan Sallent, Sucr. : 1948 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)
Fundació Amatller  
3.
66 p, 56.3 MB La mare de Deú de Queralt : resum històric i novena / Santamaria Rovira, Joan
Resum històric sobre el santuari de Queralt i la seva sagrada imatge escrit per Mossèn Joan Santamaria Rovira el 1928. També conté una novena a la mare de Déu de Queralt.
Study on the sanctuary of Queralt and its sacred image written by Joan Santamaria Rovira in 1928. It also contains a prayer to the Virgin of Queralt.
Resumen histórico sobre el santuario de Queralt y su sagrada imagen escrito por el Padre Joan Santamaria Rovira en 1928. También contiene una novena a la Virgen de Queralt.

Barcelona : Foment de Pietat Catalana, 1928 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)
Col·lecció particular  
4.
16 p, 324.3 KB Stella Splendens in Barcelona / García Laborda, José María (Universidad de Salamanca)
Mi obra es una sencilla recreación de una de las piezas más interpretadas de la colección de cantos y danzas de fines del Medioevo, la cantilena Stella Splendens. A lo largo de diversas variantes, el piano elabora estructuras modales y diatónicas muy repetitivas, sazonadas con acordes más complejos, pero al margen de cualquier experimentalismo. [...]
Bellaterra Institut d'Estudis Medievals 2020
Respondámosle a concierto : estudios en homenaje a Maricarmen Gómez Muntané, 2020, p. 7-22  
5.
73 p, 62.4 MB Iconografia mariana en Segovia : VII exposición de arte antiguo (1954) / Gómez Moreno, María Elena
Obra escrita per Maria Elena Gómez Moreno sobre l'exposició d'imatges de la Verge Maria que va tenir lloc a Segovia el 1954. Inclou el catàleg de l'exposició, formada per escultura, pintura i gravat.
Obra escrita por María Elena Gómez Moreno sobre la exposición de imágenes de la Virgen María que tuvo lugar en Segovia en 1954. Incluye el catálogo de la exposición, formada por escultura, pintura y grabado.
Work written by Maria Elena Gómez Moreno about the exhibition of images of the Virgin Mary that took place in Segovia in 1954. Includes the catalogue of the exhibition, formed by sculpture, painting and engraving.

1954 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)
Col·lecció particular  
6.
51 p, 29.0 MB Exposición La imagen de María organizada por el Círculo artístico de Sant Lluc con motivo del Año Mariano e instalada en los salones del Palacio Güel-Comillas / Cercle Artístic de Sant Lluc
Catàleg de l'exposició sobre la imatge de la Verge Maria, organitzada pel Cercle artístic de Sant Lluc i celebrada als salons del Palau Güell-Comillas l'any 1954.
Catálogo de la exposición sobre la imagen de la Virgen María, organizada por el Círculo Artístico de Sant Lluc y celebrada en los salones del Palau Güell-Comillas en 1954.
Catalog of the exhibition on the image of the Virgin Mary, organized by the Cercle artístic de Sant Lluc and held in the halls of the Palau Güell-Comillas in 1954.

1954 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)
Col·lecció particular  
7.
31 p, 8.4 MB Exposición de escultura mariana (siglos XII-XX) : Sala de Pergaminos de la Biblioteca Pública : catálogo / Oliva Prat, Miguel
Catàleg de l'exposició dedicada a l'evolució de la iconografia escultòrica de la Verge Maria a través dels temps, des de l'època romànica, gòtica, del Renaixement, del Barroc fins a l'estil neoclàssic. [...]
Catálogo de la exposición dedicada a la evolución de la iconografia escultórica de la Virgen María a través del tiempo, desde la época románica, gótica, del Renacimiento, del Barroco hasta el estilo neoclásico. [...]
Catalog of the exhibition dedicated to the evolution of the sculptural iconography of the Virgin Mary throughout the ages, from the Romanesque, Gothic, Renaissance, Baroque to neoclassical style. Exhibition held in Girona in 1954.

1954 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)
Col·lecció particular  
8.
59 p, 23.0 MB Exposición de arte mariano : Fiestas de la Merced : Año Mariano de 1954 : Salón del Tinell / Monreal y Tejada, Luis ; Milicua, José ; Camprubí, Francisco ; Barcelona (Catalunya). Ajuntament
Catàleg de l'exposició d'art marià celebrada al Saló del Tinell de Barcelona l'any 1954. Inclou la llista d'expositors i les obres exposades.
Catálogo de la exposición de arte mariano celebrada en el Saló del Tinell de Barcelona en 1954. Incluye la lista de expositores y de obras expuestas.
Catalog of the exhibition about Marian art held in Barcelona in the Tinell Hall in 1954. It includes a list of exhibitors and exhibits.

1954 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)
Col·lecció particular  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
7.6 MB El Simbolismo de la Virgen Negra : aproximación a una construcción cultural / Rodríguez Ariza, Jorge ; Castiñeiras, Manuel, 1964-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
La tesis investiga el fenómeno de las vírgenes negras tratándolo desde el punto de vista de la simbología y la historia del arte pero en concordancia con otras disciplinas que permiten una lectura más amplia de la cuestión, como la himnografía, la restauración artística, la antropología, etc. [...]
This thesis investigates the phenomenon of black virgins from the point of view of symbology and art history but in accordance with other disciplines that allow a wider reading of the issue, such as hymnnography, artistic restoration, anthropology, etc. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
2.
637 p, 9.4 MB La Devoció del Roser a la diòcesi de Girona del segle XVI al XIX : confraries i imatges / Capdevila i Werning, Caterina ; Bassegoda i Hugas, Bonaventura, 1954-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
La devoció a la Mare de Déu del Roser va ser un dels cultes més estesos a la Diòcesi de Girona durant l'època moderna i fins a principis del segle XX. La devoció del Roser està necessàriament lligada a les confraries del Roser, màximes exponents de la propagació i manteniment d'aquest culte. [...]
The Devotion of the Virgin of the Rosary was one of the most extended cults in the Diocese of Girona during the Modern era and until the beginning of the 20th Century. The devotion of the Rosary is necessarily linked to the confraternities of the Rosary, the greatest exponents for the proliferation and preservation of this cult. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
3.
488 p, 8.5 MB El Repertori litúrgic marià a Catalunya a finals del segle XVII : les antífones marianes majors de l'M 1168 del "Fons Verdú" de la Biblioteca de Catalunya / Salisi i Clos, Josep M. ; Ezquerro Esteban, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Aquesta tesi presenta l'estudi de la música mariana a Catalunya a finals del segle xvii, concretament, les quatre antífones marianes majors (Alma Redemptoris mater, Ave Regina caelorum, Regina caeli laetare i Salve Regina). [...]
This thesis presents the study of Marian music in Catalonia in the late seventeenth century, specifically the four major Marian antiphons (Alma Redemptoris mater, Ave Regina caelorum, Regina caeli laetare and Salve Regina). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013
6 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.