Resultats globals: 3 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
15 p, 124.7 KB There is no metalanguage; or, Truth has the structure of a fiction : the Žižekian system, between post-ideology and post-truth / Flisfeder, Matthew (University of Winnipeg)
This article examines Slavoj Žižek's overall approach to the critique of ideology. His Hegelian-Lacanian approach to ideology criticism is addressed by looking at the historical shift from the problem of post-ideology to that of post-Truth. [...]
Aquest article examina l'enfocament general de Slavoj Žižek per a la crítica de la ideologia. El seu enfocament hegelià-lacanià de la crítica de la ideologia s'aborda examinant el canvi històric del problema de la postideologia al de la postveritat. [...]
Este artículo examina el enfoque general de Slavoj Žižek para la crítica de la ideología. Su enfoque hegeliano-lacaniano de la crítica de la ideología se aborda examinando el cambio histórico del problema de la posideología al de la posverdad. [...]

2023 - 10.5565/rev/enrahonar.1420
Enrahonar, Vol. 70 (2023) , p. 171-185 (Articles)  
2.
16 p, 403.8 KB Beliefs and Practices towards Teaching and Learning Grammar : A Multicase Study / Santos Ferreira, Patricia (Escola Superior de Educaçao de Lisboa)
This text presents a multi-case study focused on 5th and 6th grades' (10 - 12 years-old students) teachers' beliefs and practices towards the process of teaching and learning grammar. Current practices of grammar instruction are connected to prescriptive approaches, outdated, disconnected from linguistic theory, and ineffective at improving communicative skills. [...]
Ce texte présente une étude multi-cas axée sur des conceptions et des pratiques à l'égard du processus d'enseignement et d'apprentissage de la grammaire des enseignants des 5émme et 6émme années de la primaire (étudiants de dix à douze ans). [...]
Este texto presenta un estudio de casos múltiples centrado en las creencias y las prácticas de los docentes de los grados quinto y sexto (estudiantes 10 - 12 años de edad) hacia el proceso de enseñanza y aprendizaje de la gramática. [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.530
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 3 (August-September 2014) , p. 14-29 (Articles)  
3.
27 p, 208.9 KB El Comentario lingüístico de textos como mediador de las tareas de escritura / López, Inmaculada (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este trabajo es el resultado del estudio de una metodología de trabajo utilizada en segundo de bachillerato cuyo objetivo primordial es trabajar la reflexión sobre la lengua al tiempo que se crean y utilizan mecanismos para "aprender a escribir", de manera que el alumnado demuestre su capacidad comunicativa mientras escribe sobre lengua. [...]
This work is the result of a work methodology in second year of high school, whose primary objective is to work thinking about the language at the time that mechanisms to "learn to write" are used and created, so that students demonstrate their communicative ability while writes about language study. [...]

2011 - 10.5565/rev/jtl3.320
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 4, Núm. 1 (2011) , p. 80-106  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.