Results overview: Found 3 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
18 p, 257.8 KB Trajectòries lingüístiques dels progenitors japonesos de les famílies transnacionals multilingües a Catalunya / Fukuda, Makiko (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Aquest article presenta els resultats preliminars d'un projecte en curs sobre la política lingüística de les famílies transnacionals multilingües d'origen japonès instal·lades a Catalunya. A partir de les dades obtingudes mitjançant els qüestionaris i les entrevistes semidirigides, l'estudi explora les trajectòries lingüístiques dels progenitors japonesos i intenta identificar les ideologies subjacents a la seva pràctica lingüística i a l'aprenentatge lingüístic, que formen la.
base de les gestions lingüístiques familiars. L'anàlisi de les dades demostra que l'aprenentatge i l'ús de la llengua en la comunicació amb la parella es basen en la visió dicotòmica del castellà com a llengua rellevant per a tothom i del català com a llengua secundària. [...]
This article presents some preliminary results of an ongoing project on the transmission of Japanese in Japanese-heritage transnational multilingual families in Catalonia. The study ex-plores the language trajectories of the participants and attempts to identify the ideologies un-derlying their language learning and practice based on data obtained through the completion of a questionnaire and the conduction of semi-structured interviews with Japanese parents. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 - 10.2436/20.2504.01.160
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 30 (2020) , p. 57-74  
2.
6 p, 161.9 KB Book review / Walls, Francesca (Universitat de Barcelona)
Obra ressenyada: Mila SCHWARTZ and Anna VERSCHIK ( eds. ), Successful Family Language Policy: Parents, Children and Educators in Interaction. Multilingual Matters, 2013.
Demonstrating a burgeoning interest in the field of family language policy (FLP) around the world, Successful Family Language Policy comprises several contributions from researchers working on multiple different contexts, united in their aim to address the key question of what makes some families successful in achieving bi- or multilingual outcomes for their children and others not. [...]
Exemple del creixent interès en el camp de la gestió lingüística familiar d'arreu del món, Successful Family Language Policy comprèn diverses contribucions d'investigadors treballant en molts contextos differents. [...]
Un ejemplo del creciente interés en el campo de la gestión lingüística familiar en todo el mundo, Successful Family Language Policy comprende diversas contribuciones de investigadores trabajando en varios contextos. [...]
Un exemple de l'intérêt croissant dans le domaine de la gestion des langues de la famille dans le monde entier, la famille réussie des politiques linguistiques comprend diverses contributions de chercheurs travaillant dans différents contextes. [...]

2015 - 10.5565/rev/jtl3.657
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 4 (november-december 2015) , p. 82-87 (Book Reviews)  
3.
22 p, 211.4 KB No sé qué day : Code-switching and code-mixing in a plurilingual family living in Catalonia / Simon Auerbach, Jill (Universitat Autònoma de Barcelona)
This study analyzes the unique plurilingual (Catalan, Spanish and English) speech of a family living in Catalonia in order to understand the variety of forms in which linguistic multicompetence is made manifest in their dialogues. [...]
Aquest estudi analitza el particular discurs plurilingüe (català, castellà i anglès) d'una família que viu a Catalunya per tal d'entendre les diverses formes en les quals la multicompetència lingüística es manifesta en els seus diàlegs. [...]
Este estudio analiza el particular discurso plurilingüe (catalán, castellano e inglés) de una familia afincada en Cataluña con el objetivo de entender las diversas maneras en que la multicompetencia lingüística se manifiesta en sus diálogos. [...]

2011 - 10.5565/rev/jtl3.443
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 4, Núm. 4 (2011) , p. 72-93  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.