Resultats globals: 28 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 25 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 25 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
19 p, 351.5 KB An exploration of linguistic mediation activities in repair sequences : the case of a plurilingual youth participant in an after-school digital storytelling project / Zhang, Miaomiao (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article uses Conversation Analysis (CA) to explore the linguistic mediation activities carried out by a plurilingual teenager in interaction with a linguistically and culturally diverse peer group, with a focus on repair sequences. [...]
Aquest article utilitza l'Anàlisi de la Conversa (AC) per explorar les activitats de mediació lingüística realitzades per un adolescent plurilingüe en interacció amb un grup de companys lingüísticament i culturalment diversos, centrant-se en les seqüències de reparació. [...]
Este artículo utiliza Análisis de la Conversación (AC) para explorar las actividades de mediación lingüística realizadas por un adolescente plurilingüe en interacción con un grupo de compañeros lingüística y culturalmente diversos, con un enfoque en secuencias de reparación. [...]
Cet article utilise l'Analyse de la Conversation (AC) pour explorer les activités de médiation linguistique menées par un adolescent plurilingue en interaction avec un groupe de pairs linguistiquement et culturellement diversifié, en se concentrant sur les séquences de réparation. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1306
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 4 (2023) , p. e1306 (Articles)  
2.
13 p, 323.3 KB La novela gráfica literaria : una aproximación didáctica a Rulfo a través del aprendizaje mediante diseño / Reyes-Torres, Agustín (Universitat de València) ; Chávez Landeros, Daniel (University of New Hampshire)
La enseñanza de español como segunda lengua representa una disciplina educativa que permite implicar a los estudiantes en un proceso de aprendizaje a nivel cognitivo y sociocultural que va más allá de la visión tradicional de la adquisición del lenguaje. [...]
The teaching of Spanish as a second language represents an educational discipline that allows students to engage in a cognitive and sociocultural learning process that goes beyond the traditional view of language acquisition. [...]

2023 - 10.5565/rev/doblele.136
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 9 (2023) , p. 44-56 (Dossier)  
3.
4 p, 1.1 MB Multimodality imaging fusion to guide stereotactic radioablation for refractory complex ventricular tachycardia / Santos-Ortega, Alba (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Rivas-Gándara, Nuria (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Pascual-González, Gabriel (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Seoane, Alejandro (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Granado, Raquel (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Reyes López, Victoria (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Universitat Autònoma de Barcelona
2022 - 10.1016/j.hrcr.2022.09.008
HeartRhythm case reports, Vol. 8 (september 2022) , p. 836-839  
4.
27 p, 3.8 MB Coordinated action, communication, and creativity in basketball in superdiversity / Callaghan, John (University of Leeds. School of Education) ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Simpson, James (University of Leeds. School of Education)
This paper examines the complex social space of basketball training sessions at a sports centre in superdiverse inner-city Leeds, contextualising the site in relation to stigmatising discourses that suggest disorderliness and a lack of social cohesion. [...]
Este artículo examina el complejo espacio social de unas sesiones deentrenamiento de baloncesto en un polideportivo del centro de laciudad superdiversa de Leeds. Se contrastan las prácticas que seobservan en este contexto con los discursos socialesestigmatizadores que surgieren desorden y una falta de cohesiónsocial. [...]

2018 - 10.1080/14708477.2017.1401694
Language and Intercultural Communication, Vol. 18 Núm. 1 (2018) , p. 28-53  
5.
20 p, 811.9 KB Multimodalidad y regulación metacognitiva en el aprendizaje de la evolución / Pérez, Gastón (Universidad de Buenos Aires) ; Gómez Galindo, Alma Adrianna (Centro de Investigación y de Estudios Avanzados del Instituto Politécnico Nacional (Mèxic)) ; González Galli, Leonardo Martin (Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (Argentina))
El aprendizaje de la evolución presenta múltiples dificultades, entre ellas ciertos modos de razonar u obstáculos epistemológicos. Estos obstáculos no son eliminables, por lo que se espera desarrollar en los estudiantes la habilidad de regularlos metacognitivamente al momento de aprender o utilizar un modelo científico. [...]
Learning about evolution presents multiple difficulties, including certain ways of reasoning or epistemological obstacles. These obstacles cannot be eliminated, so it is expected that students develop the ability to regulate them metacognitively when learning or using a scientific model. [...]

2023 - 10.5565/rev/ensciencias.5641
Enseñanza de las ciencias, Vol. 41 Núm. 1 (2023) , p. 5-24 (Investigaciones Didácticas)  
6.
19 p, 788.3 KB Comment dire sans dire? : Sous-entendus et vocalité / Rittaud-Hutinet, Chantal (Université Sorbonne-Paris 3)
Lorsque, pour faire part de ses opinions, de ses goûts, de ses états d'âme, de ses aversions, l'énonciateur emploie un discours ou un méta-discours non-verbal, cela signifie qu'il le fait avec des intonations expressives. [...]
Quan, per a expressar les seves opinions, els seus gustos, els seus estats d'ànim, les seves aversions, el locutor empra un discurs o un meta-discurs no verbal, significa que ho fa amb entonacions expressives. [...]
From utterances to speech acts: what range is to give to semantic prosody in multimodality? And then what are the places of meaningful intonations, the so-called vocal markers? When the speakers « say without saying », vocal signs direct the understanding of hearers, i. [...]
Cuando, para expresar sus opiniones, sus gustos, sus estados de ánimo, sus aversiones, el enunciador emplea un discurso o un metadiscurso no verbal, significa que lo hace con entonaciones expresivas. [...]

2022 - 10.5565/rev/languesparole.119
Langue(s) & Parole, Vol. 7 (2022) , p. 93-111 (Articles)  
7.
20 p, 1.0 MB El big data en los estudios del lenguaje / Valenzuela, Javier (Universidad de Murcia)
El presente trabajo examina las posibilidades que los acercamientos basados en los big data ofrecen a la investigación sobre el lenguaje. De manera resumida, los big data o "macrodatos" son los datos masivos que los usuarios generan en sus interacciones con el mundo digital y cuyo ingente volumen y naturaleza heterogénea precisa de un tratamiento especializado. [...]
This paper examines the possibilities that big data-based approaches offer to language research. In a nutshell, the term "big data" makes reference to the massive amount of data that users generate in their digital interactions and whose great volume and heterogeneous nature typically requires a specialized treatment. [...]

2022
Estudios de lingüística del español, Vol. 45 (2022) , p. 241-260 (Artículos. Bloque II: Metodologías lingüísticas de la contemporaneidad)  
8.
24 p, 1.8 MB La relevancia de los recursos cognitivos en un entrenamiento de natación sincronizada : El caso de andamiajes y affordances / Muntanyola-Saura, Dafne (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Casacuberta, David 1967- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Estany, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
En el entrenamiento de natación sincronizada confluyen elementos artísticos y deportivos de alta competitividad. Nos preguntamos cómo contribuyen los andamiajes y affordances a la estabilización de los recursos cog-nitivos de la entrenadora y de las nadadoras del equipo olímpico español de natación sincronizada. [...]
In synchronized swimming, highly competitive trainings arts and sports elements converge. We wonder how scaffoldings and affordances contribute to the stabilization of cognitive resources among the trainer and swimmers of the Spanish Olympic synchronized swimming team. [...]

2018
ArtefaCToS. Revista de estudios de la ciencia y la tecnología, Vol. 7 Núm. 1 (2018) , p. 51-73  
9.
30 p, 14.2 MB Multimodality Cardiac Imaging in Cardiomyopathies : From Diagnosis to Prognosis / Casas, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Rodriguez-Palomares, Jose F (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Cardiomyopathies are a group of structural and/or functional myocardial disorders which encompasses hypertrophic, dilated, arrhythmogenic, restrictive, and other cardiomyopathies. Multimodality cardiac imaging techniques are the cornerstone of cardiomyopathy diagnosis; transthoracic echocardiography should be the first-line imaging modality due to its availability, and diagnosis should be confirmed by cardiovascular magnetic resonance, which will provide more accurate morphologic and functional information, as well as extensive tissue characterization. [...]
2022 - 10.3390/jcm11030578
Journal of clinical medicine, Vol. 11 (january 2022)  
10.
11 p, 815.5 KB Tomando medidas : construcción de un instrumento de análisis para el estudio de la interacción en la realización de un juego de falda / Pérez Moreno, Jèssica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Este artículo aborda la construcción de un instrumento para el análisis de la interacción adulto-niño en un juego de falda del repertorio tradicional de la Comunidad Autónoma de Cataluña. La investigación marco, inserta dentro de un proyecto de Formación del Profesorado e Innovación, pretende estudiar a partir de dos perspectivas de análisis las situaciones musicales que se desarrollan en la vida cotidiana de un grupo de niños y niñas de dos años de edad. [...]
This article discusses the construction of an instrument for the analysis of the adult-child interaction during lap games coming from the traditional repertoire of the Autonomous Community of Catalonia. [...]

2013 - 10.12967/RIEM-2013-1-p003-013
Revista internacional de educación musical, Núm. 1 (2013) , p. 4-13  

Articles : 25 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
48 p, 1.7 MB A Mediated Discourse Analysis (MDA) approach to multimodal data / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.629
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 189-236
2 documents

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
396 p, 8.9 MB I'm not disagreeing, I'm just curious : Exploring identities through multimodal interaction in virtual exchange / Helm, Francesca ; Dooly Owenby, Melinda, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Aquesta tesi explora l'aparició de la identitat en la interacció multimodal dins d'un context situat en un intercanvi virtual, és a dir "un programa d'educació persona-a-persona, sostingut i habilitat per la tecnologia". [...]
Esta tesis explora la aparición de la identidad en la interacción multimodal dentro de un contexto situado en un intercambio virtual, es decir "un programa de educación persona-a-persona, sostenido y habilitado por la tecnología". [...]
This thesis explores the emergence of identity in multimodal interaction within the situated context of a virtual exchange, that is a "technology-enabled, sustained, people-to-people education program". [...]

2017  
2.
256 p, 1.5 MB La música a la vida quotidiana d'infants de dos anys. Anàlisi de situacions musicals que es desenvolupen en context escolar / Pérez Moreno, Jèssica ; Malagarriga i Rovira, M. Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Molina i Simó, Lurdes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
Aquesta recerca està contextualitzada en un projecte d'innovació i formació del professorat que el grup REMIS 0-3 porta a terme a la Xarxa d'escoles bressol municipals (EBM) de Mataró, Barcelona, durant els cursos 2006/09. [...]
This research is part of a teacher training and innovation project that the group REMIS 0-3 carried out in the nurseries network in Mataró, Barcelona, from 2006 to 2009. In its third year of implementation we took one of these nurseries as a pilot centre with the aim of studying the presence of music in the children's daily lives. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.