Resultats globals: 41 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 22 registres trobats
Documents de recerca, 19 registres trobats
Articles 22 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
18 p, 1.1 MB El bienestar escolar desde la experiencia del alumnado de Educación Primaria / Mendiri, Paula (Universidade da Coruña) ; Rebollo-Quintela, Nuria (Universidade da Coruña) ; Losada-Puente, Luisa (Universidade da Coruña)
La valoración de la experiencia del estudiante en la escuela a través de sus juicios cognitivos y sus afectos, o su percepción sobre su funcionamiento positivo y sus relaciones con otros influyen en su bienestar escolar. [...]
La valoració de l'experiència de l'estudiant a l'escola a través dels seus judicis cognitius i els afectes, o la percepció que té sobre el seu funcionament positiu i les seves relacions amb uns altres influeixen en el seu benestar escolar. [...]
School children's assessment of their experience in school through their cognitive opinions and their emotions, and their perception of their positive functioning and their relationships with others, have an impact on their educational well-being. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1818
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 237-254 (Temas de investigación)  
2.
22 p, 266.0 KB Elogi de la diferència : els monstres innocents de Teresa Colom / Cano Mateu, J. Àngel (Universitat de València)
Aquest article analitza l'element sobrenatural en La senyoreta Keaton i altres bèsties, un recull de contes de Teresa Colom, amb una especial atenció en els personatges dels nens, els quals tenen algun tret que els fa diferents i els emparenta amb la figura del monstre. [...]
This essay analyses the supernatural element in La senyoreta Keaton i altres bèsties, a compilation of short stories by Teresa Colom, paying special attention to the children's characters, who have some feature which makes them different and which relates them with the figure of the monster. [...]

2019 - 10.5565/rev/brumal.588
Brumal, Vol. 7 Núm. 2 (2019) , p. 135-156 (Miscellaneous)  
3.
10 p, 1.1 MB Learning to Write in a Second Language : the Role of Guided Interaction in Promoting Children's Noticing from Model Texts / Coyle, Yvette (Universidad de Murcia) ; Cánovas Guirao, Josefa (Universidad de Murcia)
This paper illustrates the use of model texts as a written corrective feedback technique with young foreign language learners. The procedure used by the teacher to focus the learners' attention on grammatical, lexical and textual differences between a model story and a draft version written by the children is described, and implications are suggested for the role of feedback processing in promoting L2 learning.
Aquest treball examina el paper dels textos model com a tècnica de feedback correctiu amb aprenents d'anglès a l'aula de primària. Descrivim com per mitjà de la interacció discursiva la mestra aconsegueix dirigir l'atenció dels aprenents cap a les diferències lèxiques, gramaticals i textuals entre una història model i una versió escrit pels nens. [...]
Este trabajo examina el papel de los textos modelo como técnica de feedback correctivo con aprendices de inglés en el aula de primaria. Describimos cómo por medio de la interacción discursiva la maestra logra dirigir la atención de los aprendices hacia las diferencias léxicas, gramaticales y textuales entre una historia modelo y una versión escrito por los niños. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.22
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 21-30 (Articles)  
4.
14 p, 413.9 KB Desenvolupament de l'autoestima a l'inici de l'etapa escolar / Sidera Caballero, Francesc (Universitat de Girona) ; Perpiñà Martí, Georgina (Universitat de Girona) ; De Tejada Lagonell, Miren (Universidad Pedagógica Experimental Libertador. Instituto Pedagógico de Caracas.)
Aquest article pretén estudiar la influència de l'edat i el sexe en l'autoestima dels infants a l'inici de l'etapa escolar. Vàrem administrar l'escala d'autoestima EVA (2015) a 369 nens i nenes de 1r, 2n i 3r curs de primària, i també vam preguntar als i les mestres quina autoestima atribuïen als seus alumnes. [...]
This article aims to study the influence of age and sex on the self-esteem of children in the early school years. We administered the EVA self-esteem scale (2015) to 369 boys and girls of 1st, 2nd and 3rd year of primary school, and we also asked their teachers what self-esteem they attributed to their students. [...]

2018 - 10.5565/rev/qpsicologia.1447
Quaderns de psicologia, Vol. 20 Núm. 2 (2018) , p. 161-174 (Artículos)  
5.
20 p, 1.1 MB Aprendiendo sobre los cambios de estado en educación infantil mediante secuencias de pregunta-predicción-comprobación experimental / Cruz-Guzmán, Marta (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; García-Carmona, Antonio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Criado, Ana M. (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
Aun con sus dificultades y limitaciones, el aprendizaje por indagación está considerado uno de los enfoques didácticos más idóneos para aprender ciencia haciendo ciencia. A fin de ponerlo en práctica en educación infantil, se diseñó una propuesta didáctica basada en secuencias de pregunta-predicción-comprobación. [...]
Àdhuc amb les seves dificultats i limitacions, l'aprenentatge per indagació està considerat un dels enfocaments didàctics més idonis per aprendre ciència fent ciència. A fi de posar-ho en pràctica en educació infantil, es va dissenyar una proposta didàctica basada en seqüències de pregunta-predicció-comprovació. [...]
Although not without difficulties and constrains, inquiry-based learning is currently considered one of the most suitable approaches when it is intended that children learn science by doing science. In order to promote this educational approach in Preschool Education, it was designed a teaching intervention through sequences of question-prediction-testing. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2336
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 175-193 (Innovaciones Didácticas)  
6.
10 p, 153.7 KB La contribución de la geografía de los niños y de las niñas a la enseñanza de la geografía / Malatesta, Stefano (Università degli Studi Milano Bicocca. Dipartimento di Scienze Umane per la Formazione "Riccardo Massa") ; Granados Sánchez, Jesús (Universitat de Girona)
Una de las principales aportaciones de las geografías de los niños y de las niñas a la disciplina geográfica ha sido su inclusión como actores de creación o producción de espacio, ya que lo utilizan y lo viven según sus necesidades y sus criterios, y lo hacen de forma legítima. [...]
Una de les aportacions principals de les geografies dels nens i de les nenes a la disciplina geogràfica ha estat la inclusió dels infants com a actors de creació o producció d'espai, ja que l'utilitzen i el viuen segons les seves necessitats i els seus criteris, i ho fan de manera legítima. [...]
L'une des principales contributions des géographies des enfants à la discipline de la géographie est l'inclusion des enfants en tant qu'agents créant de l'espace, car les enfants utilisent et produisent de l'espace aussi bien que les adultes. [...]
One of the contributions made by children's geographies to the field of geography is the inclusion of children as agents that create space, because children use and produce space as well as adults. We understand that schools should benefit from this knowledge and include it in the teaching of geography, so learners can better understand how they use space. [...]

2017 - 10.5565/rev/dag.483
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 63 Núm. 3 (setembre-desembre 2017) , p. 631-640 (Estats de la qüestió)  
7.
15 p, 208.4 KB Libros, lectores y lectura en la literatura infantil y juvenil : personajes analfabetas y "abyectos" / Arizpe, Evelyn (University of Glasgow. School of Education)
La presencia de los libros, los lectores y la lectura en la literatura infantil y juvenil es más común de lo que pensamos y sin embargo, siguen siendo una minoría los libros donde aparece el acto de la lectura como algo más que una herramienta para obtener información. [...]
The presence of books, readers and reading in children's and young adult literature is more common than we think and yet books where the act of reading appears as something more than a tool to obtain information are in a minority. [...]
La présence des livres, des lecteurs et de la lecture dans la littérature pour les enfants et les jeunes est plus courante que nous croyons, néanmoins, les livres dans lesquels l'acte de la lecture apparaît comme plus qu'un moyen d'obtenir d'information, sont dans la minorité. [...]
La presència dels llibres, els lectors i la lectura en la literatura infantil i juvenil és més comú del que pensem i no obstant això, segueixen sent una minoria els llibres on apareix l'acte de la lectura com quelcom més que una eina per obtenir informació . [...]

2015 - 10.5565/rev/jtl3.655
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 4 (november-december 2015) , p. 9-23 (Invited Authors)  
8.
25 p, 1.2 MB ¿Todo Incluido? Rutas hacia lo prohibido. Una aproximación teórica a la figura del turista consumidor de sexo infantil / Sánchez Díaz, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona)
El turismo sexual infantil es una realidad poco estudiada y por ende, prácticamente desconocida. Sabemos a través de la escasa literatura hallada que existen dos maneras de entender este fenómeno. [...]
There have been very few studies of child sex tourism, which is therefore an area about which there is very little knowledge. We know from the existing literature that there are two ways to understand this reality, each of which give dichotomic meanings to the terminology associated with this area. [...]

2013 - 10.5565/rev/periferia.414
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 18, Núm. 2 (desembre 2013) , p. 175-199  
9.
17 p, 547.3 KB El Teatro español sobre apropiación de menores. La puesta en escena como espacio de identidad y memoria / Souto, Luz C. (Universitat de València)
A más de diez años de las investigaciones de Ricard Vinyes sobre los niños perdidos del franquismo es posible establecer un panorama sobre la repercusión del tema en la narrativa y el teatro español. [...]
More than ten years after Ricard Vinyes' research on lost children during Francoism, it is possible to set up a picture of the impact of this subject in Spanish narrative and theater. While the presence of the historiographical discourse persists in the treatment of both genres, drama overcomes the factual basis by introducing more dreamlike and spectral characters. [...]

2014
452º F, Núm. 10 (2014) , p. 50-66  
10.
6 p, 195.2 KB BMI and self-perceived body shape in Portuguese children / Coelho, Eduarda Maria (University of Trás-os-Montes e Alto Douro (Portugal)) ; Padez, Cristina (University of Coimbra) ; Moreira, Pedro (University of Porto) ; Rosado, Victor (Instituto de Investigação Científica Tropical) ; Mourão-Carvalhal, Isabel (University of Trás-os-Montes e Alto Douro (Portugal))
This study examined the relationship between Portuguese children's self-perceived body shape and body mass index (BMI) by gender, and BMI values were determined for each silhouette. Method: A sample of 4,211 children aged 7-10 was used. [...]
2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 2 (2013) , p. 371-376  

Articles : 22 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
2.2 MB Funciones ejecutivas, estilos parentales, personalidad y calidad de vida de cuidadores de niños y adolescentes con discapacidad / Cabrera Vélez, Marcela ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre, dir.
Els cuidadors d'infants i adolescents amb discapacitat s'enfronten a diversos estressors durant la criança que estan mediats per variables associades. Aquesta recerca es concentra en variables com: el funcionament executiu, que controla emocions, pensaments i conductes, per tant, conserva relació amb els trets de personalitat que interpreten les demandes del medi, així com amb la percepció de qualitat de vida i l' elecció d' estils parentals. [...]
Los cuidadores de niños y adolescentes con discapacidad se enfrentan a diversos estresores durante la crianza que están mediados por variables asociadas. Esta investigación se concentra en variables, como el funcionamiento ejecutivo, que controla emociones, pensamientos y conductas, y por tanto, conserva relación con los rasgos de personalidad que interpretan las demandas del medio, así como con la percepción de calidad de vida y la elección de estilos parentales. [...]
Caregivers of children and adolescents with disabilities face various stressors during parenting that are mediated by associated variables. This research focuses on variables such as: executive functioning, which controls emotions, thoughts, and behaviors, therefore, remains related to personality traits that interpret the demands of the environment, as well as with the perception of quality of life and the choice of parental styles. [...]

2023  
2.
202 p, 3.2 MB The production of the Child Friendly City and its implications for health, wellbeing, and governance / Pérez del Pulgar Frowein, Carmen ; Anguelovski, Isabelle, dir. ; Connolly, John, 1968-, dir.
Des de principis de la dècada de 2000, les famílies amb fills segueixen cada vegada més tendències més àmplies cap al "retorn" a la ciutat juntament amb capital d'inversió i residents amb ingressos més alts. [...]
Desde principios de la década de 2000, las familias con niñxs están volviendo a la ciudad junto con el capital de inversión y residentes de mayores ingresos. Casi la mitad de lx niñxs del mundo viven en áreas urbanas, sin embargo, la investigación continúa identificando las ciudades como entornos nocivos para lx niñxs en muchos aspectos. [...]
Since the early 2000s, families with children are increasingly following broader trends toward "return" to the city together with investment capital and higher income residents. Almost half of the world's children now live in urban areas, yet research continues to identify cities as noxious environments for children in many aspects. [...]

2021  
3.
448 p, 3.8 MB La experiencia vivida de la esperanza pedagógica en padres de hijos con síndrome de down / Armijos Yambay, Karen de Fátima ; Jordán, Josep Antoni, dir.
Les investigacions han demostrat que els pares tenen un rol fonamental en el desenvolupament dels nens amb síndrome de Down (SD). Per tant, és molt necessari estudiar la riquesa que s'amaga en les experiències viscudes dels pares que fan diàriament contribucions significatives a la millora i autorealització del seu fill/a. [...]
Las investigaciones han demostrado que los padres tienen un rol fundamental en el desarrollo de los niños con síndrome de Down (SD). Por lo tanto, es muy necesario estudiar la riqueza que se esconde en las experiencias vividas de los padres que hacen diariamente significativas contribuciones a la mejora y autorrealización de su hijo/a. [...]
Research has demonstrated that parents play an important role in the development of children with Down syndrome [DS]. Therefore, there is an urgent need to study the richness hidden in the lived experiences of parents who make daily contributions to their child's self-realization. [...]

2020  
4.
572 p, 6.4 MB La educación intercultural bilingüe en Ecuador : el caso del pueblo indígena Saraguro / Saritama Valarezo, Miguel Ángel ; Álvarez Cánovas, Isabel, 1971-, dir.
L'estudi es planteja els significats que generen la cosmovisió andina, sabers ancestrals i cultura indígena en els aprenentatges escolars bilingües kichwa-castellà en un context escolar i comunitari de contacte cultural. [...]
El estudio se plantea los significados que generan la cosmovisión andina, saberes ancestrales y cultura indígena en los aprendizajes escolares bilingües kichwa-castellano en un contexto escolar y comunitario de contacto cultural. [...]
The study considers the meanings generated by the Andean worldview, ancestral knowledge and indigenous culture in bilingual Kichwa-Spanish school learning in a school and community context of cultural contact. [...]

2020  
5.
269 p, 3.8 MB Prevalencia de problemas emocionales y conductuales en niños y adolescentes de 6 a 18 años de la ciudad de Quito-Ecuador / Romo Barriga, María Gabriela ; Ezpeleta, Lourdes, dir. ; Penelo Werner, Eva, dir.
Objectiu: Estimar la prevalença de problemes psicològics en nens i adolescents de 6 a 18 anys de Quito utilitzant els qüestionaris de l'Achenbach System of Empirically Based Assessment (ASEBA) i estudiar la seva associació amb variables sociodemogràfiques. [...]
Objetivo: Estimar la prevalencia de problemas psicológicos en niños y adolescentes de 6 a 18 años de Quito utilizando los cuestionarios del Achenbach System of Empirically Based Assessment (ASEBA) y estudiar su asociación con variables sociodemográficas. [...]
Objectives: To estimate the prevalence of psychological problems in children and adolescents from 6 to 18 years of age in Quito applying Achenbach's System of Empirically Based Assessment (ASEBA), and to study its association with sociodemographic variables. [...]

2020  
6.
180 p, 28.2 MB Calidad de vida relacionada con la salud oral en niños y adolescentes / Zaror, Carlos ; Ferrer Forés, Maria Montserrat, dir. ; Martínez Zapata, Mª José, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pediatria, d'Obstetrícia i Ginecologia i de Medicina Preventiva
Las enfermedades orales son altamente prevalentes a nivel mundial a pesar de la mejora en los índices de salud oral en las últimas décadas del siglo XX. Es bien sabido que sus consecuencias en los niños son graves y pueden afectar la calidad de vida relacionada con la salud oral. [...]
Despite a significant improvement in oral health rates during the last decades of the twentieth century, oral diseases continue to be highly prevalent worldwide. It is an undeniable fact that its consequences in children are serious, and can affect their oral health-related quality of life. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
7.
33 p, 813.5 KB Factores que favorecen el estrés parental durante el ingreso hospitalario del niño con patologia aguda / Lorente Sánchez, Sonia ; Losilla Vidal, Josep Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vives Brosa, Jaume, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Revisar la evidencia empírica primaria acumulada en relación a los factores que influyen en el estrés parental durante la hospitalización del niño por patología aguda Revisión sistemática en inglés y español, sin restricción de tiempo, incluyendo artículos, libros, capítulos de libro, informes y tesis en Cinalh, Cochrane Plus, Dialnet,Google&Google Scholar, Lilacs, Proquest Health&Medical Complete, Proquest Medline,Proquest Theses&Dissertations, PsycInfo, Psicodoc, Pubmed, ScienceDirect, Scopus, TDX,Web of Science. [...]
To review primary studies related to the factors influencing parental stress during the child's hospitalization for acute pathology. Methodology: A systematic review was performed in English and Spanish including articles, books, book chapters, reports and theses, published up to now, in Cinalh, Cochrane, Dialnet, Google&Google Scholar, Lilacs, Proquest Health&Medical Complete, ProQuest Medline, Proquest Theses&Dissertations, PsycInfo,Psicodoc, PubMed, ScienceDirect, Scopus, TDX, Web of Science. [...]

2015
Grau en Psicologia [954]  
8.
1 p, 2.5 MB Genetic predisposition to leukemia in down syndrome children / Vila Frigola, Mª Lourdes ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2019
Grau en Genètica [833]  
9.
35 p, 1.4 MB L'aprenentatge del xinès : propostes didàctiques dirigides a nens / Bassach Pla, Anna ; Liao Pan, Shu-Ching, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En aquest treball es presenten les principals teories de pedagogia infantil de les últimes dècades per tal de conèixer quines són les necessitats primordials en una classe de xinès com a llengua estrangera per nens. [...]
En este trabajo se presentan las principales teorías de pedagogía infantil de las últimas décadas para llegar a conocer cuáles son las necesidades primordiales en una clase de chino como lengua extranjera para niños. [...]
This thesis presents the main theories of child pedagogy of the last decades in order to learn which are the main needs in a class of Chinese as a foreign language for kids. It also sums up the main characteristics of the Chinese language that must be kept in mind in a foreign language classroom aimed at kids. [...]

2019
Estudis d'Àsia Oriental [0]  
10.
27 p, 4.0 MB Protocol de bon ús dels videojocs en nens i nenes de primària / Vicens Mora, Maria del Mar ; Deus Yela, Juan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La popularitat dels jocs electrònics (o videojocs) han impulsat la preocupació respecte a la influència que aquests tenen sobre els nens i joves avui dia i, fins ara, no hi ha evidències pautades sobre el seu us tot i ser un dels medis dominant pels més joves de la casa. [...]
Popularity of electronic games (referred also as video games) has sparked concern about its influence over today's children and young people, and currently there is no evidence about its use despite being one of the most dominant media in their homes. [...]

2018
Grau en Psicologia [954]  

Documents de recerca : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.