Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
23 p, 5.2 MB La formación de competencias comunicativas no verbales en alumnos de Medicina : Una experiencia innovadora de integración de contextos de aprendizaje / Molinuevo Alonso, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Torrúbia, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Fernández-Teruel, Alberto (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Escorihuela, Rosa M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Tobeña, Adolf 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal)
Este trabajo presenta una innovación docente dirigida a estudiantes de segundo curso del Grado en Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona. La experiencia tiene como objetivo principal incluir el aprendizaje de competencias comunicativas no verbales en el currículo, según recomendaciones internacionales, desde la perspectiva de integración de dos contextos de aprendizaje: académico y clínico. [...]
This work shows an educational innovation for students of second year of the Degree in Medicine from the Universitat Autònoma de Barcelona. The main aim of this experience is to include the learning of non verbal communication competences at the curriculum, according to international recommendations, from the perspective of the integration of two learning contexts: academic and clinic. [...]

2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)  
2.
14 p, 419.0 KB La creatividad publicitaria y su influencia social en la vigorexia masculina / Fanjul Peyró, Carlos (Universitat Jaume I) ; González Oñate, Cristina (Universitat Jaume I)
Las características físicas de los modelos masculinos publicitarios es un aspecto no verbal del mensaje que suele ser utilizado en los procesos creativos de determinados anuncios, para atraer y dotar al producto/marca anunciado de atributos que objetivamente no posee. [...]
The physical characteristics of advertising models is a nonverbal aspect of the message that be used in the creative processes of determined ads, to attract and give to the product/brand announced attributes that objectively does not possess. [...]

2009 - 10.5565/rev/qp.95
Questiones publicitarias, Núm. 14 (2009) , p. 20-33 (Artículos de investigación)  
3.
32 p, 305.9 KB Coping with nonverbal communication in public service interpreting with Chinese immigrants / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Nonverbal communication (NVC) plays a key role in face-to-face interactions. This article explores how nonverbal communication affects interpreter-mediated interactions between Chinese immigrants living in Catalonia and local public service providers. [...]
2013 - 10.1080/17475759.2013.838985
Journal of Intercultural Communication Research, Vol. 42 Núm. 4 (2013) , p. 340-360  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.