1.
|
|
2.
|
22 p, 408.5 KB |
La transición a la universidad desde el bachillerato y desde el CFGS : la importancia de los factores socioeconómicos
/
Daza Pérez, Lidia (Universitat de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Elias, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El momento de transición de la educación postobligatoria a la educación superior es un proceso de decisión que acumula las desigualdades que se han ido produciendo en cruces anteriores del sistema, como también los efectos que el rendimiento académico ejerce a lo largo de los estudios. [...] El moment de transició de l'educació postobligatòria a l'educació superior és un procés de decisió que acumula les desigualtats que s'han anat produint en cruïlles anteriors del sistema, com també els efectes que el rendiment acadèmic exerceix al llarg dels estudis. [...] The transition from upper secondary education to tertiary education accumulates the inequalities produced in previous crossings of the educational system and is also influenced by academic performance. [...]
2019 - 10.5565/rev/papers.2546
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 3 (2019) , p. 425-445 (Artículos)
|
|
3.
|
8 p, 550.2 KB |
Editor's notes
/
Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Aliagas, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Ambròs, Alba (Universitat de Barcelona) ;
Carrasco Perea, Encarnación (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Vilá, Núria (Universitat de Barcelona) ;
Wilson, Annie (Universitat de Barcelona) ;
Elvira, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This first volume of 2016 covers a wide geographic range (3 continents) but focuses principally on aspects of teaching and learning writing. Changing focus, our guest author, Dr. Maria Luisa Pérez Cañado, provides us with a comprehensive article on the state of the question in the area of CLIL. Ce premier volume de l'année 2016 couvre un large éventail géographique (3 continents), mais se concentre principalement sur les aspects de l'enseignement et l'apprentissage de l'écriture. en Changeant de mise au point, notre auteur inviteé, Dr. [...] Aquest primer volum de 2016 cobreix un ampli rang geogràfic (3 continents), però se centra principalment en els aspectes de l'ensenyament i l'aprenentatge de l'escriptura . Canviant de tema, nostra autora convidada, la Dra. [...] Este primer volumen de 2016 cubre un amplio rango geográfico (3 continentes), pero se centra principalmente en los aspectos de la enseñanza y el aprendizaje de la escritura de. Cambiando de tema, nuestra autora invitada, Dra. [...]
2016 - 10.5565/rev/jtl3.668
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 1 (february-march 2016) , p. 1-8 (Editor's Note)
|
|
4.
|
24 p, 4.0 MB |
¿Cómo son los apuntes de matemáticas de un estudiante? Influencia de los elementos matemáticos y sus relaciones
/
Arce Sánchez, Matías (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ;
Conejo Garrote, Laura (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ;
Ortega del Rincón, Tomás (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
Esta investigación se desarrolla en tres clases de primero de bachillerato con una metodología tradicional. En ella, comparamos los diferentes tipos de elementos y relaciones expuestos por los docentes con los apuntes que los estudiantes escriben en sus cuadernos. [...] Aquesta recerca es desenvolupa en tres classes de primer de batxillerat amb una metodologia tradicional. En ella, comparem els diferents tipus d'elements i relacions exposats pels docents amb les anotacions que els estudiants escriuen en els seus quaderns. [...] This research has been developed in three classrooms of high school students (16- 17 years old) with a traditional methodology. We have compared the different kinds of elements and relations presented by the teachers with the notes written by the students in their notebooks. [...]
2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1706
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 149-172 (Investigaciones Didácticas)
|
|
5.
|
8 p, 432.5 KB |
Editor's Note
/
Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
As the year draws to an end, we offer you a variety of articles for the holiday season. This issue's featured author is Evelyn Arizpe (Glasgow University) and we also have an interview with Jazone Cenoz from the University of the Basque Country, accompanied by our regular research articles, all very relevant to current topics in the teaching and learning of language and literature. En cette fin d'année, nous vous offrons une variété d'articles pour les vacances. L'auteure sélectionné de ce numéro est Evelyn Arizpe (Université du Glasgow), un entretien avec Jazone Cenoz, de l'Université du Pays Basque avec trois articles de recherche de jeunes chercheurs prometteurs. Con el año ya esta a punto de acabar, les ofrecemos una serie de artículos para las vacaciones de Navidad. La autora destacada de esta edición es Evelyn Arizpe (Universidad de Glasgow). También les ofrecemos una entrevista con la investigadora en educación multilingüe de la Universidad del País Vasco, Jazone Cenoz y por supuesto tres artículos de investigación muy actuales en el campo de la didáctica de la lengua y la literatura. Ara que l'any arriba a la seva fi, us oferim una varietat d'articles per a les vacances. L'autora destacada d'aquest volum és Evelyn Arizpe (Universitat de Glasgow) i també us oferim una entrevista amb Jazone Cenoz, de la Universitat del País Basc, tot acompanyat per tres articles d'investigació que són molt rellevants per als temes actuals en el camp de didàctica de la llengua i la literatura.
2015 - 10.5565/rev/jtl3.656
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 4 (november-december 2015) , p. 1-8 (Editor's Note)
|
|
6.
|
11 p, 586.8 KB |
Llegir, interpretar, traduir : el difícil equilibri entre el text original i el text meta
/
Corredor Plaja, Anna-Maria (Universitat de Girona. Departament de Filologia i Comunicació)
Haver traduït una vintena d'obres, la majoria literàries, suposa tenir un cert bagatge adquirit, en part, a còpia d'haver de resoldre mil i una dificultats i dubtes diversos sorgits durant el procés de traducció de cadascun dels textos. [...] Having translated some twenty works, the majority of them literary works, means having a certain experience acquired, part of it, due to having to solve a thousand and one difficulties, and doubts that have arisen during the process of translation of each of the texts. [...]
2015
Quaderns : revista de traducció, Núm. 22 (2015) , p. 233-243 (Articles)
|
|
7.
|
9 p, 161.3 KB |
Editor's Notes
/
Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
We start off our first issue of 2015 with some exciting new changes. The more visible change is the front cover of our journal, featuring the images selected from EINA (Escola de Disseny i Art, Barcelona). [...] Comencem la nostra primera edició 2015 amb algunes novetats. El canvi més visible és la portada de la revista, amb imatges seleccionades per EINA (Escola de Disseny i Art, Barcelona). Aquest material forma part de la nostra revista des de 2011; ara, hi seran presents tant a la portada del volum com en la pàgina principal de la revista. [...] Comenzamos nuestra primera edición de 2015 con algunas novedades. El cambio más visible es la portada de la revista, con imágenes seleccionadas por EINA (Escuela de Diseño y Arte, Barcelona). Este material forma parte de nuestra revista desde 2011; ahora, estará presente tanto en la portada del volumen como en la página principal de la revista. [...] Nous commençons notre premier numéro de 2015 avec des nouveautés intéressantes. Le changement plus visible est la couverture de notre journal, avec les images sélectionnées par EINA (Escola de Disseny i Art, Barcelona). [...]
2015 - 10.5565/rev/jtl3.619
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 1 (february-march 2015) , p. 1-9 (Editor's Note)
|
|
8.
|
8 p, 258.4 KB |
Editor's Notes
/
Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Our commissioned article is co-authored by three leading figures in research and practice in Online Intercultural Exchange (OIE) applied to the field of language teaching and learning: Sarah Guth, Francesca Helm (University of Padova, Italy) and Robert O'Dowd (University of León, Spain). [...] Notre premier article est co-signé par trois personnes reconnues dans la recherche et la pratique de l'Échange Interculturel en Ligne ('Online Intercultural Exchange' en anglais) appliquée au domaine de l'enseignement et l'apprentissage des langues: Sarah Guth, Francesca Helm (Université de Padoue, Italie) et Robert O'Dowd (Université de León, Espagne). [...] El nostre primer article és co-escrit per tres persones reconegudes en la investigació i la pràctica de l'Intercanvi Intercultural en línia ('Online Intercultural Exchange' a anglès) aplicat al camp de l'ensenyament i aprenentatge d'idiomes: Sarah Guth, Francesca Helm (Universitat de Padova, Itàlia) i Robert O'Dowd (Universitat de Lleó, Espanya). [...] Nuestro primer artículo es co-escrito por tres personas reconocidas en la investigación y la práctica del Intercambio Intercultural en Línea ('Online Intercultural Exchange' en inglés) aplicado al campo de la enseñanza y aprendizaje de idiomas: Sarah Guth, Francesca Helm (Universidad de Padova, Italia) y Robert O'Dowd (Universidad de León, España). [...]
2014 - 10.5565/rev/jtl3.608
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 4 (november-december 2014) , p. i-viii (Editor's Note)
|
|
9.
|
|
10.
|
11 p, 108.4 KB |
La traducció d'Els germans Karamàzov de Joan Sales : les notes a peu de pàgina
/
Garcia Sala, Ivan (Universitat de Barcelona. Departament de Lingüística General)
Joan Sales va fer una traducció indirecta d'Els germans Karamàzov l'any 1961, seguint els propis criteris editorials i literaris que havia imposat al Club dels Novel·listes. Aquests criteris i certs aspectes ideològics de les creences de Sales es veieren reflectits en la traducció d'aquesta novel·la. [...] Joan Sales made an indirect translation of The Brothers Karamazov in 1961 following his own editorial and literary criteria that he had imposed on El Club dels Novel·listes. These criteria and other ideological aspects of Sales' convictions were reflected in the translation of this novel. [...]
2011
Quaderns : revista de traducció, Núm. 18 (2011) , p. 69-79
|
|