Resultats globals: 7 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 6 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
19 p, 928.0 KB Translanguaging practices and metalinguistic reflection during negotiation of meaning in tandem virtual exchanges / Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya)
Earlier studies exploring translanguaging in virtual exchanges (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) have mainly focused on identifying translanguaging in written chats to analyze discursive aspects and feedback processes. [...]
Estudis anteriors que exploren el transllenguatge en intercanvis virtuals (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) s'han centrat a identificar el transllenguatge en xats de text per analitzar aspectes discursius i retroalimentació. [...]
Estudios anteriores que exploran el translenguaje en intercambios virtuales (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) se han centrado en identificar el translenguaje en chats de texto para analizar aspectos discursivos y retroalimentación. [...]
Des études antérieures explorant le translangage dans les échanges virtuels (Walker, 2018 ; Zheng et al. , 2017) se sont concentrées sur l'identification du translangage dans les discussions textuelles afin d'analyser les aspects discursifs et les rétroactions. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1135
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1135 (Invited Authors)  
2.
25 p, 7.4 MB Cómo surge la innovación en colectividades de aprendizaje colaborativo en línea / Belli, Simone (Universidad Complutense de Madrid)
En este artículo analizamos el marco de participación en un corpus compuesto de 30 horas de sesiones en línea entre estudiantes de pregrado, sus profesores y expertos internacionales sobre innovación y emprendimiento. [...]
In this article we analyze the framework of participation in a dataset composed of 30 hours of online sessions between undergraduate students, their professors and international experts in innovation and entrepreneurship. [...]

2023 - 10.5565/rev/athenea.3038
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 23 Núm. 1 (2023) , p. e3038 (Artículos)  
3.
17 p, 882.1 KB Interculturalidad y racionalidad comunicativa : las relaciones de los jóvenes migrantes en las redes sociales online en España / Soriano Clemente, Jaume, 1965- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Gutiérrez, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
¿Potencian las redes sociales online las relaciones interculturales entre los jóvenes migrantes? ¿Influyen este tipo de interacciones en la construcción de la identidad digital? Para dar respuesta a ambas cuestiones referimos los resultados de una parte del proyecto "Las relaciones sociales de los jóvenes migrantes en Internet desde la perspectiva de la interculturalidad" (CSO2011-24376). [...]
Do social network sites promote intercultural relationships between young migrants? Does this type of interaction have an influence on the creation of their digital identity? In order to answer these questions, we will analyse part of the results obtained in the fieldwork carried out in the project "The Social Relations of the Young Migrants in Internet from the Intercultural Perspective" (CSO2011-24376). [...]

2015 - 10.15581/003.28.1.sp.127-143
Communication & Society, Vol. 28, Num. 1 (2015)
2 documents
4.
13 p, 171.0 KB El aprendizaje móvil : revisión de dimensiones y propuesta de un modelo teórico / Peñalosa Castro, Eduardo (Universidad Autónoma Metropolitana-Cuajimalpa (Mèxic)) ; Castañeda Figueiras, Sandra (Universidad Nacional Autónoma de México. Facultad de Psicología) ; Ramírez, Laura (Universidad Autónoma Metropolitana-Cuajimalpa (Mèxic))
En la literatura especializada acerca de la mediación tecnológica del aprendizaje existe interés por el desarrollo teórico de modelos que expliquen los procesos de aprendizaje en condiciones movilidad, ya que si bien se reconoce un importante crecimiento en la adopción de dispositivos y aplicaciones móviles, la teorización de los procesos implicados está ausente. [...]
In the specialized literatura on the technological mediation of learning there is interest in developing theoretical models to explain the learning processes explaining mobile learning, given the recognition of a growth in the adoption of mobile devices and applications among users, and the absence of theoretical treatments of these processes. [...]

2016
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 34 (Octubre 2016) , p. 1-13 (Col·laboracions)  
5.
14 p, 305.0 KB Telecollaborative Foreign Language Networks in European Universities : A Report on Current Attitudes and Practices / Guth, Sarah (Università di Padova. SUNY COIL Center) ; Helm, Francesca (Università di Padova) ; O'Dowd, Robert (Universidad de León)
This paper reports on a survey which sought to identify the state of the art in the practice of telecollaboration in Europe. It was the first large scale survey carried out on the practice of telecollaboration in Europe and was carried out as part of the European Commission funded project, INTENT - Integrating Telecollaborative Networks into Foreign Language Higher Education. [...]
En este artículo se presentan los resultados de una encuesta por medio de la cual se pretendía identificar el estado actual de la telecolaboración en las Universidades Europeas. Dicha encuesta supuso el primer estudio importante acerca de la práctica de la telecolaboración en Europa y se enmarcó dentro del proyecto INTENT - (La integración de las redes telecolaborativas en la enseñanza de lenguas extranjeras en la Educación Universitaria) financiado por la Comisión Europea. [...]
Questo articolo presenta i risultati di un sondaggio che aveva lo scopo di identificare lo stato dell'arte della pratica di telecollaborazione in Europa. Il sondaggio e' stato il primo al livello europeo ed e' costituita la prima parte del progetto INTENT (Integrating Telecollaborative Networks into Foreign Language Higher Education) inanziato dalla commissione europea. [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.609
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 4 (november-december 2014) , p. 1-14 (Invited Authors)  
6.
15 p, 1.4 MB Analysis of feedback processes in online group interaction : a methodological model / Espasa, Anna (Universitat Oberta de Catalunya) ; Guasch, Teresa (Universitat Oberta de Catalunya) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Oberta de Catalunya)
The aim of this article is to present a methodological model to analyze students' group interaction to improve their essays in online learning environments, based on asynchronous and written communication. [...]
2013
Digital education review, N. 23 (June 2013) , p. 59-73  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
191 p, 1.4 MB A connective ethnography of a file sharing practice: The bulgarian case / Ninova, Maya Georgieva ; Muñoz Justicia, Juan Manuel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
Esta tesis llamada "Etnografía conectada de una práctica de intercambio de archivos: El caso búlgaro", tiene como objetivo proporcionar una comprensión acerca de las actividades de intercambio de archivos, teniendo en cuenta el contexto local de un país específico. [...]
This dissertation called "A connective ethnography of a file sharing practice: The Bulgarian case" aims to provide an understanding about file sharing activities while considering the local context of a specific country. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.