Resultats globals: 9 registres trobats en 0.09 segons.
Articles, 9 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
8 p, 618.5 KB La comunicación on line de las Federaciones Deportivas Españolas : web corporativa y RRSS desde la aparición de la Covid-19 / Fernández-Souto, Ana-Belén (Universidade de Vigo) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valderrama Santomé, Mónica (Universidade de Vigo)
La irrupción de la Covid-19 ha modificado las estrategias comunicativas de todas las organizaciones. Las Federaciones Deportivas españolas no escapan a este hecho y han tenido que adecuar sus políticas comunicativas a las nuevas necesidades sociales. [...]
The arrival of Covid-19 has changed the communication strategies of all organizations. The Spanish sports federations are not immune to this fact and have had to adapt their communication policies to the new social needs. [...]
O surto de Covid-19 modificou as estratégias de comunicação de todas as organizações. As federações desportivas espanholas não escapam a este facto e tiveram de adaptar as suas políticas de comunicação às novas necessidades sociais. [...]

2022 - 10.47197/retos.v46.93753
Retos, Vol. 46 (2022) , p. 996-1003  
2.
4 p, 205.4 KB OK, boomer : new users, different platforms, new challenges / Romero-Rodríguez, Luis M. (Universidad Rey Juan Carlos) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Berlanga, Inmaculada (Universidad Internacional de La Rioja)
The popularization of new interaction spaces brings new narratives and social phenomena that merit attention from the scientific community. Based on the existing literature on the new challenges facing the communication discipline with these emerging narratives, this editorial summarizes the empirical and theoretical contributions of the thematic issue entitled "New Narratives for New Consumers: Influencers and the Millennial and Centennial Generations. [...]
2022 - 10.17645/mac.v10i1.5050
Media and Communication, Vol. 10 Núm. 1 (2022) , p. 120-123  
3.
15 p, 391.7 KB Radiografía al comportamiento de la prensa colombiana en Twitter : casos El Heraldo, El Universal y El Informador / Cobos, Tania Lucía (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo de investigación, titulado «Radiografía al comportamiento de la prensa colombiana en Twitter: Casos El Heraldo, El Universal y El Informador» tuvo por objetivo realizar una primera aproximación al diagnóstico del com-portamiento de la prensa colombiana en esta plataforma, y de forma extensiva a la labor de sus community managers, a partir de un estudio de caso. [...]
The following study entitled «Radiography behavior of the Colombian press on Twitter: El Heraldo, El Universal and El Informador study cases» had as objective to make a first approach to the diagnosis of the Colombian press's behavior within this platform and, extensively, the work of their community managers, base on study cases. [...]

2015 - 10.15665/re.v13i1.351
Encuentros, Vol. 13 Núm. 1 (jun 2015) , p. 85-99  
4.
29 p, 1.8 MB Towards inferring communication patterns in online social networks / Balsa, Ero (Katholieke Universiteit Leuven) ; Pérez-Solà, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Diaz, Claudia (Katholieke Universiteit Leuven)
The separation between the public and private spheres on online social networks is known to be, at best, blurred. On the one hand, previous studies have shown how it is possible to infer private attributes from publicly available data. [...]
2017 - 10.1145/3093897
ACM Transactions on internet technology, Vol. 17, issue 3 (Jul. 2017) , art. 32  
5.
17 p, 882.1 KB Interculturalidad y racionalidad comunicativa : las relaciones de los jóvenes migrantes en las redes sociales online en España / Soriano Clemente, Jaume, 1965- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Gutiérrez, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
¿Potencian las redes sociales online las relaciones interculturales entre los jóvenes migrantes? ¿Influyen este tipo de interacciones en la construcción de la identidad digital? Para dar respuesta a ambas cuestiones referimos los resultados de una parte del proyecto "Las relaciones sociales de los jóvenes migrantes en Internet desde la perspectiva de la interculturalidad" (CSO2011-24376). [...]
Do social network sites promote intercultural relationships between young migrants? Does this type of interaction have an influence on the creation of their digital identity? In order to answer these questions, we will analyse part of the results obtained in the fieldwork carried out in the project "The Social Relations of the Young Migrants in Internet from the Intercultural Perspective" (CSO2011-24376). [...]

2015 - 10.15581/003.28.1.sp.127-143
Communication & Society, Vol. 28, Num. 1 (2015)
2 documents
6.
15 p, 382.2 KB Radiografía al comportamiento de la prensa colombiana en Twitter: casos El Heraldo, El Universal y El Informador / Cobos, Tania Lucía
El presente artículo de investigación, titulado «Radiografía al comportamiento de la prensa colombiana en Twitter: Casos El Heraldo, El Universal y El Informador» tuvo por objetivo realizar una primera aproximación al diagnóstico del comportamiento de la prensa colombiana en esta plataforma, y de forma extensiva a la labor de sus community managers, a partir de un estudio de caso. [...]
The following study entitled «Radiography behavior of the Colombian press on Twitter: El Heraldo, El Universal and El Informador study cases» had as objective to make a first approach to the diagnosis of the Colombian press's behavior within this platform and, extensively, the work of their community managers, base on study cases. [...]

2015
Encuentros, Vol. 13 Núm. 1 (2015) , p. 85-99  
7.
14 p, 155.8 KB Etnografía conectiva de una práctica de intercambio de archivos : el caso búlgaro / Ninova, Maya Georgieva (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este texto es un resumen de mi tesis doctoral en que intento mostrar algunos puntos clave del estudio. He optado por comentar de manera muy concisa las motivaciones que me han llevado a realizar el estudio en Bulgaria pero también mi inspiración metodológica y el trabajo de campo que he realizado. [...]
This text is a summary of my dissertation where I try to show some key points of the study. I chose to discuss very concisely the motivations that have led me to conduct the study in Bulgaria but also my methodological inspiration and the fieldwork I have done. [...]

2015 - 10.5565/rev/athenea.1663
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 15 Núm. 3 (noviembre 2015) , p. 265-278 (Tesisteca)  
8.
31 p, 2.2 MB A tool for dynamic measurement of social capital embedded in Online Social Networks / Akbaritabar, Aliakbar (Allameh Tabatabaei University (Teheran, Iran). Department of Social Welfare) ; Hezarjaribi, Jafar (Allameh Tabatabaei University (Teheran, Iran). Department of Social Welfare) ; Jullien, Nicolas (Telecom-Bretagne (Brest, França))
This paper suggests a methodological improvement to study social capital in online social networks. We have designed a measurement tool based on Lin's theory of social resources. It is named Social Village and can be accessed in (http://socialvillage. [...]
2015 - 10.5565/rev/grafowp.14
GRAFO working papers, Vol. 4, Septiembre 2015, p. 1-30 (Artículos)  
9.
15 p, 888.8 KB Aumento de la motivación mediante el uso de redes sociales / Peinado Rocamora, Pedro (IES Salvador Sandoval (Múrcia)) ; Navarro Ardoy, Daniel (Múrcia. Consejería Educación, Cultura y Universidades. Servicio de Innovación y Formación del Profesorado)
El uso de las tecnologías del aprendizaje y comunicación en el aula van tomando cada vez más protagonismo. Su uso, aunque beneficioso no siempre es metódico. El objetivo de este estudio fue analizar si ciertas pautas de comportamiento en el uso de estas tecnologías, junto con la inmersión en redes sociales, mejoraba el rendimiento académico y motivación en una muestra de 46 escolares de 3º y 4º de ESO de un centro público de la Región Murcia. [...]
The use of learning and communication technologies in the classroom is taking an increasingly prominent role. Their use, though beneficial, is not always methodical. The main aim of this research was to analyze whether the specific use of these technologies, together with the immersion in the social networks, improved the students' academic performance and motivation. [...]

2014
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 29 (Septiembre 2014) , p. 1-15 (Articles)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.