Resultats globals: 13 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 12 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
8 p, 60.1 KB Il mondo sub specie paradisi nelle miniature di Giovanni di Paolo per la Commedia Yates-Thompson / Ciccuto, Marcello (Università di Pisa)
Con questo saggio intendo mettere in luce le più tipiche componenti dell'immaginazione visionaria del pittore senese Giovanni di Paolo, orientate a una costruzione narrativa della sua illustrazione delParadiso nel ms. [...]
Amb aquest assaig pretenc destacar els components més típics de la imaginació visionària del pintor sienès Giovanni di Paolo, orientat a una construcció narrativa de la seva il·lustració del paradís en el ms. [...]
With this essay I intend to highlight the most typical components of the visionary imagination of the Sienese painter Giovanni di Paolo, oriented towards a narrative construction of his illustration of the Paradise in the ms. [...]
Con este ensayo assaig pretendo destacar los componentes más típicos de la imaginación visionaria del pintor sienès Giovanni di Paolo, orientadas hacia una construcción narrativa de su ilustración del paraíso en el ms. [...]
Avec cet essai, j'ai l'intention de mettre en évidence les composants les plus typiques de l'imagination visionnaire du peintre siennois Giovanni di Paolo, orienté vers une construction narrative de son illustration du paradis dans le ms. [...]

2021 - 10.5565/rev/dea.154
Dante e l'Arte, Vol. 8 (2021) , p. 57-64 (Monogràfic)  
2.
17 p, 233.2 KB La nueva definición de paraísos fiscales : ¿el fin de los listados reglamentarios? / Sánchez Huete, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los paraísos fiscales resultan realidades a erradicar por generar opacidades que no favorecen comportamientos éticos y respetuosos de las normas jurídicas. Ello ha comportado, tanto desde el ámbito internacional como nacional, una creciente actividad normativa en aras a prevenir su existencia. [...]
Tax Havens are undesirable because they favor opacity spaces. The lack of information impairs the prosecution of criminal behavior. This situation worries the international legislature and the national legislature, for it creates legal rules of deterrence. [...]

2015
QF. Quincena fiscal, Núm. 13 (2015) , p. 85-108  
3.
28 p, 650.8 KB Prog italiano e orizzonti interpretativi della Commedia : gli album Inferno, Paradiso e Purgatorio di Metamorfosi / Affatato, Rosa (Universidad Complutense de Madrid. Asociación Complutense de Dantología)
La scelta dei tre album danteschi di Metamorfosi, band italiana di rock progressive, risponde alla necessità di ritrovare un orizzonte interpretativo della Commedia che privilegi l'attualità socio-culturale e politica italiana ma anche internazionale. [...]
L'elecció dels tres àlbums dantescos de Metamorfosi, una banda italiana de rock progressiu, respon a la necessitat de redescobrir un horitzó interpretatiu de la Comèdia que privilegia l'actualitat sociocultural i política italiana, però també internacionals. [...]
The selection of three Dantean music albums by Metamorfosi, an Italian progressive rock band, meets the need to rediscover an interpretative horizon of the Comedy hat favors not only the socio-cultural and political Italian present, but also the international one. [...]
La elección de los tres álbumes dantescos de Metamorfosi, una banda italiana de rock progresivo, responde a la necesidad de redescubrir un horizonte interpretativo de la comedia que privilegia los asuntos de actualidad socioculturales y políticos italianos, pero también internacionales. [...]

2019 - 10.5565/rev/dea.126
Dante e l'Arte, Vol. 6 (2019) , p. 65-92 (Dossier monografico)  
4.
19 p, 245.9 KB Gustavo Bolívar : el hombre de las narcotelenovelas / Renjel Encinas, Daniela (Universidad Mayor de San Andrés)
El presente artículo reseñará la principal obra del creador de la narcotelenovela en Colombia, Gustavo Bolívar, quien desde su primer trabajo para la televisión sobre el tema del narcotráfico, Sin tetas no hay paraíso, no dejó de revolucionar el género a través de la escritura de sus siguientes obras: Tres Caínes y cada una de las temporadas de El capo.
El present article ressenyarà la principal obra del creador de la narcotelenovel·la a Colòmbia, Gustavo Bolívar, qui des del seu primer treball per la televisió sobre el tema del narcotràfic, com és Sin tetas no hay paraíso, no va deixar de revolucionar el gènere a través de l'escriptura de les seves següents obres, com van ser Tres Caínes i cadascuna de les temporades de El capo.
This article focuses on Gustavo Bolívar's work as a creator of the narcotelenovela, genre born in Colombia. Since his first work, Sin tetas no hay paraíso (Without breasts there is no paradise), he revolutions the gener with the writing of Tres Caínes (Three Caínes) and with the three seasons of El Capo.

2016 - 10.5565/rev/mitologias.359
Mitologías hoy, Vol. 14 (2016) , p. 93-111 (Dossier)  
5.
35 p, 1.3 MB Paraíso versus Inferno : a Visão de Túndalo e a Viagem Medieval em Busca da Salvação da Alma (séc. XII) / Zierer, Adriana (Universidade Federal do Maranhão (Brasil))
A salvação na Idade Média estava ligada à idéia de viagem. O homem medieval se via como um viajante (homo viator), um caminhante entre dois mundos: a terra efêmera, lugar das tentações e o Paraíso, Reino de Deus e dos seres celestiais. [...]
The Salvation in Middle Ages was connected to the idea of voyage. The medieval man saw himself as a voyager (homo viator), a walker between two worlds: the ephemerous earth, place of tentations and the Heaven, the kingdom of God and of celestials beings. [...]

2002
Mirabilia, Núm. 2 (Desembre 2002) , p. 150-184  
6.
18 p, 303.3 KB Paraísos Medievais - esboço para uma tipologia dos lugares de recompensa dos justos no final da Idade Média / Soares de Deus, Paulo Roberto (Universidade de Brasília)
O objetivo do artigo é apresentar uma tipologia mínima aos lugares designados pela palavra Paraíso no fim da Idade Média. Esta não se pretende exaustiva nem definitiva, afinal antes de tudo o Paraíso era um símbolo e, como tal, preservou grande ambigüidade em seus sentidos possíveis. [...]
The aim of this article is to consider a set of minimum types to the places assigned for the word Paradise at the end of the Middle Ages. It is not intended to be exhausting nor definitive, after all, the Paradise was a symbol and, as such, preserved great ambiguity in its possible meanings. [...]

2005
Mirabilia, Núm. 4 (Juny-Desembre 2005) , p. 141-158  
7.
27 p, 821.7 KB A Visão de Túndalo : Harmonia, Paraíso e Salvação no Além Medieval / Zierer, Adriana (Universidade Federal do Maranhão (Brasil)) ; Oliveira, Solange Pereira
A Igreja Medieval divulgava vários relatos de viagens imaginárias que descrevem o ambiente reservado às almas eleitas no pós-morte no espaço do santo Paraíso. A Visão de Túndalo, exemplo desses relatos, produzido no século XII, de autoria anônima, foi traduzido para o português no século XV e nos oferece a descrição simbólica do Paraíso no Além medieval. [...]
Medieval Church spread various narratives of imaginary journeys which describe the environment reserved to the elected souls in post-mortem in the space of Heaven. Vision of Tnugdal, example of those narratives, from anonymous authorship, produced in the 12 th century, was translated to Portuguese in the 15th century and give us the symbolic description of Heaven in Medieval Beyond. [...]

2013
Mirabilia, Núm. 16 (Gener-Juny 2013) , p. 221-247  
8.
14 p, 582.2 KB Un "vestido floral" para el Jardín del Paraíso : las yeserías mudéjares / Jordano Barbudo, Mª Ángeles
El Jardín del Paraíso es una constante en el mundo islámico. Fruto de su pervivencia bajo dominio cristiano es su representación a través de las yeserías mudéjares, especialmente en los espacios áulicos concebidos a modo de "qubba", donde el árbol del Paraíso y un sinfín de hojas y frutos invaden los paramentos, luciendo brillantes colores -dorado, rojo, azul y negro-.
The Paradise Garden is a constant feature in the Islamic world. As a result of its survival under Christian domain is its representation through the Mudejar plaster-works, especially in the court spaces nourished as a "qubba", where the tree of Paradise and an endless number of leaves and fruits invade the paraments, showing bright colours -golden, red, blue and black-.

2011
Mirabilia, Núm. 12 (Gener-Juny 2011) , p. 91-104  
9.
23 p, 355.9 KB O Sentido e a Razão de Ser do Paraíso de Dante Alighieri / Romanazzi Torres, Moisés
Dante ao longo Commedia estabelece o grande processo de sua União Mística. Uma vez liberado do pecado, nosso poeta pode reentrar em posse do seu livre arbítrio e conquistar o Paraíso Terrestre (a beatitude filosófica). [...]
Dante, along Commedia, establishes the great process of his Mystical Union. Once freed from sin, our poet can re-enter into possession of his free will and win the Earthly Paradise (the philosophical blessedness). [...]

2011
Mirabilia, Núm. 12 (Gener-Juny 2011) , p. 38-60  
10.
18 p, 335.9 KB Sentido y alcances de la descripción del Paraíso en la "Introducción de los Milagros de Nuestra Señora" de Gonzalo de Berceo / Miranda, Lidia Raquel
La Introducción de los Milagros de Nuestra Señora muestra un locus amoenus, donde descansa el romero, que se identifica con el paraíso (c. 14 a y b). La fuente de ese prado (c. 3) se ramifica en cuatro brazos (c. [...]
The Introduction of Los Milagros de Nuestra Señora by Gonzalo de Berceo shows a locus amoenus, where the pilgrim rests, that identify with paradise (c. 14 a y b). The source in that lawn (c. 3) divides in four branches (c. [...]

2011
Mirabilia, Núm. 12 (Gener-Juny 2011) , p. 20-37  

Articles : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
31 p, 799.2 KB Mujeres de guerra, las grandes olvidadas: Análisis de la figura femenina en Largo noviembre de Madrid (1980), La tierra será un paraíso (1989) y Capital de la gloria (2003) de Juan Eduardo Zúñiga / Poza Monge, Irene ; Pache Carballo, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
La mujer ha sido siempre una figura vulnerable sometida a las exigencias de una sociedad patriarcal que limita su libertad y la confina al silencio. Durante la Guerra Civil y la posguerra su realidad fue excluida de la historiografía, considerándosela una mera víctima pasiva. [...]
La dona ha sigut sempre una figura vulnerable sotmesa a les exigències d'una societat patriarcal que limita la seva llibertat i la confina al silenci. Durant la Guerra Civil i la postguerra, la seva realitat va quedar exclosa de la historiografia, considerant-la-hi una simple víctima passiva. [...]

2022
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [1499]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.