Results overview: Found 4 records in 0.05 seconds.
Articles, 4 records found
Articles 4 records found  
1.
16 p, 109.4 KB La xarxa d’adopció escolar de monuments a Tarragona : el patrimoni arqueològic com a recurs educatiu en el context de Tarragona Ciutat Educadora / Balart Boigues, Lluís (Museu d’Història de Tarragona) ; Martínez Manent, Joan (Ajuntament de Tarragona. Institut Municipal d’Educació)
El programa educatiu «L’escola adopta un monument» s’ha desenvolupat a les escoles de Tarragona en el marc de Tarragona Ciutat Educadora i d’acord amb les dinàmiques educatives com a ciutat Patrimoni de la Humanitat. [...]
El programa educativo «La escuela adopta un monumento» se ha desarrollado en las escuelas de Tarragona en el marco de Tarragona Ciudad Educadora y de acuerdo con las dinámicas educativas como ciudad Patrimonio de la Humanidad. [...]
The educational programme «The school adopts a monument» has been developed in Tarragona schools within the Tarragona Educational City scheme and according to the educational dynamics as a world heritage city. [...]

2009
Treballs d'Arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 137-152  
2.
14 p, 1.6 MB Patrimonia’m : un projecte de proximitat i treball cooperatiu entre el Museu d’Història de Barcelona i les escoles i els instituts de Ciutat Vella / Garcés, Mercè (Escola Àngel Baixeras (Barcelona)) ; Liz, Josep (Museu d’Història de Barcelona) ; Terrado, Cari (Escola Àngel Baixeras (Barcelona))
Durant els darrers anys el districte de Ciutat Vella de Barcelona ha experimentat un gran flux migratori que ha convertit l’alumnat dels centres escolars en grups cada cop més heterogenis. Amb l’objectiu d’afavorir la cohesió social, de difondre el patrimoni educant en els valors de la ciutadania i establint vincles afectius entre el patrimoni de la ciutat i les persones que hi habiten, les escoles i els instituts del districte, juntament amb el MUHBA, decideixen apostar des del 2005 pel projecte Patrimonia’m. [...]
En los últimos años, el distrito de Ciutat Vella de Barcelona ha experimentado un gran flujo migratorio que ha convertido al alumnado de los centros escolares en grupos cada vez más heterogéneos. [...]
In recent years, the district of Ciutat Vella of Barcelona has received a substantial influx of emigrants. As a result, there is a greater mixture of children in the schools. The project Patrimonia’m has been developed by the primary and secondary schools of the district in conjunction with the MUHBA, with the intention of improving social cohesion, communicating the city’s heritage, promoting the values of citizenship and establishing connections between historical monuments and local community. [...]

2009
Treballs d'Arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 123-136  
3.
12 p, 360.4 KB Evaluating the value of community archaeology: The XArch Project / Simpson, Faye (University of Exeter. Department of Archaeology)
Over the last decade the UK has seen a boom in community archaeology projects. These projects have taken many different forms and have stretched from the public-face of research and developer- funded programs to projects run by museums, archaeological units, universities and archaeological societies, as well as the communities themselves. [...]
El Regne Unit ha experimentat des de la darrera dècada, una explosió pel que fa a projectes sobre arqueologia i comunitat. Aquests projectes adopten formes diverses que comprenen des de presentacions públiques de projectes d’investigació afavorides per universitats i promotors fins a proyectes desenvolupats per museus, serveis arqueològics, universitats i societats arqueològiques, passant per iniciatives de les mateixes comunitats. [...]
En la última década el Reino Unido ha experimentado una explosión de proyectos de arqueología y comunidad. Estos proyectos han adoptado formas diferentes y abarcan desde la presentación pública de proyectos de investigación auspiciados por universidades y promotores hasta proyectos desarrollados por museos, servicios de arqueología, universidades y sociedades arqueológicas, pasando por iniciativas de las propias comunidades. [...]

2009
Treballs d'Arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 51-62  
4.
14 p, 190.5 KB L'ús de les TIC en la difusió arqueològica a Catalunya : museus, exposicions i jaciments arqueològics / Carreras Monfort, Cèsar (Universitat Oberta de Catalunya)
L'ús de les TIC en la difusió i la didàctica del patrimoni arqueològic a Catalunya es troba en les seves etapes inicials. Encara resta un llarg camí per recòrrer en comparació a d'altres països de l'Europa occidental. [...]
El uso de las TIC en la difusión y la didàctica del patrimonio arqueológico en Catalunya se encuentra en sus etapas iniciales. Queda aún un largo camino por recorrer si se compara con otros paises de Europa occidental. [...]
The use of ICT in the dissemination and didactics of archaeological heritage in Catalonia is still at its initial stages. There is a long way to cover compared to other countries in Western Europe. Nevertheless, there has been quite interesting initiatives in the last years that make us quite optimistic with regards to its future. [...]

2006
Treballs d'Arqueologia, N. 12 (2006) p. 87-100  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.