Resultats globals: 38 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 20 registres trobats
Documents de recerca, 15 registres trobats
Materials didàctics, 3 registres trobats
Articles 20 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
20 p, 931.9 KB "I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers / Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. [...]
El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. [...]
El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. [...]
Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1265
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles)  
2.
3 p, 114.2 KB En Jordi i el grup LIEC, una convicció compartida / Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article expliquem la convicció compartida d'en Jordi i del grup LIEC: no hi ha ciència sense llenguatge i aprendre ciència és aprendre a parlar, escriure i llegir ciència. Exposem com en Jordi era un participant actiu del grup de recerca LIEC, i quina ha estat la seva tasca divulgadora i recercadora en relació al paper que juga el llenguatge i el pensament crític en l'aprenentatge de les ciències.
In this article we explain the shared stance of Jordi and the LIEC group: there is no science without language and learning science is learning to speak, write and read science. We expose how Jordi was an active participant in the LIEC research group, and which was his contribution in relation to the role that language and critical thinking play in science education, both as a researcher and as a disseminator.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.202447
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 7-9 (Articles)  
3.
10 p, 312.0 KB La Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB) : 50 anys de servei públic i de suport a l'ensenyament i la recerca (1972-2022) / Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Rial Pan, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Santos Prados, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
La Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), nascuda fa 50 anys i estretament vinculada a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) -degana dels estudis de comunicació a Catalunya-, ha evolucionat com a actor actiu per als estudiants, docents, investigadors, periodistes i la societat en general, al compàs de la digitalització. [...]
La Biblioteca de Comunicación y Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), nacida hace 50 años y estrechamente vinculada a la Facultad de Ciencias de la Comunicación (UAB) -decana de los estudios de comunicación en Cataluña-, ha evolucionado como actor activo para los estudiantes, docentes, investigadores, periodistas y la sociedad en general, al compás de la digitalización. [...]
The Communication Library and General Newspaper Archivesat the Autonomous University of Barcelona (UAB), founded 50years ago and closely tied to the Faculty of CommunicationStudies (UAB) -the longest-standing communication studiesprogramme in Catalonia- has evolved to become a key actorfor students, teachers, researchers and journalists, and for societyin general, keeping apace with digitalisation. [...]

2023 - 10.34810/qcac49id420785
Quaderns del CAC, Núm. 49 (2023) , p. 27-36
3 documents
4.
7 p, 162.6 KB En memòria de Laurence Viennot : Què vam aprendre d'ella en didàctica de la física? / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Laurence Viennot ha estat una investigora francesa pionera en la didàctica de la física, que ha tingut una gran influència al camp de la recerca en ensenyament de la física al nostre país. Arrel de la trista noticia de la seva mort el passat estiu, hem volgut fer un petit resum de les seves principals contribucions al camp de l'ensenyament i l'aprenentatge de la fisica. [...]
Laurence Viennot was a pioneering french researcher in physics education, who had a great influence in the reserach on teaching and learning physics in our country. Since the sad news of her passing away last summer, we wanted to make a short summary of her main contributions to the field of physics' education. [...]
Laurence Viennot ha sido una investigadora francesa pionera en didáctica de la física, que ha tenido una gran influencia en el campo de la investigación de la enseñanza de la física en nuestro país. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.479
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 86-92 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
5.
17 p, 743.0 KB Young people confronting the challenge of reading and interpreting a digital world / Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de La Rioja) ; Tosar Bacarizo, Breogán (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban Fernández, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Critical citizenship education must consider the global and digital context in which we live. Digital media and global processes have a decisive influence on people's daily lives. However, digital literacy programs rarely go beyond teaching technological skills. [...]
L'educació per una ciutadania crítica ha de considerar el context global i digital en què vivim. Els mitjans digitals y els processos globals repercuteixen decisivament en la vida diària de la ciutadania. [...]
La educación para una ciudadanía crítica debe considerar el contexto global y digital en el que vivimos. Los medios digitales y los procesos globales repercuten decisivamente en la vida diaria de la ciudadanía. [...]
L'éducation critique à la citoyenneté doit tenir compte du contexte mondial et numérique dans lequel nous vivons. Les médias numériques et les processus mondiaux ont une influence décisive sur la vie quotidienne des gens. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.905
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e905 (Articles)  
6.
3 p, 223.4 KB Pensament i educació : reptes i oportunitats en temps de pandèmia / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
2020
Diàlegs, Núm. 1 (2020), p. 42-45  
7.
3 p, 409.4 KB A Critical Thinking Approach to Philosophy & History within a CLIL Context / Tompkins, Paul (Escola Mare de Déu del Carme School)
Paul Tompkins and Jordi Nomen discuss how to teach philosophy to children and adolescents, and examine the role that language and dialogue play in the development of critical thinking.
Paul Tompkins i Jordi Nomem conversen sobre com ensenyar filosofia a nens i adolescents, i sobre el paper que juguen la llengua i el diàleg en el desenvolupament del pensament crític.
Paul Tompkins y Jordi Nomem conversan sobre cómo enseñar filosofía a niños y adolescentes, y sobre el papel que juegan la lengua y el diaólogo en el desarrollo del pensamiento crítico.

2019 - 10.5565/rev/clil.23
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 55-57 (The A-B-C of Content Learning in CLIL Settings)  
8.
17 p, 250.7 KB Relación entre el pensamiento crítico y el desempeño académico en alumnos de escuela preparatoria / Lucio García, Bianca (Centro de Estudios de Posgrado Lic. Benito Juárez García (Mèxic)) ; Vázquez Botello, Armando (Centro de Estudios de Posgrado Lic. Benito Juárez García (Mèxic))
A nivel internacional, la importancia de desarrollar el pensamiento crítico (PC) entre los alumnos desde la escuela debiera ser una tarea primordial para cada sistema educativo, y relacionarlo con el ejercicio académico, otra. [...]
A nivell internacional, la importància de desenvolupar el pensament crític (PC) en els alumnes desde l'escola hauria de ser una tasca primordial en cada sistema educatiu, i relacionar-lo amb l'exercici acadèmic, una altra. [...]
The development of critical thinking (CT) among students and its relationship with academic practice should be a primary goal of educational systems worldwide. This study aimed to determine the level of critical thinking among high school students and whether or not it is related to their academic achievement, as well as the most relevant characteristics of the analyzed sample. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.768
Educar, Vol. 54 Núm. 2 (2018) , p. 411-427 (Monográfico)  
9.
8 p, 375.5 KB Pararse a pensar / Monereo i Font, Carles, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Presentación de la propuesta «Aprendo a pensar», creada con el propósito de favorecer una integración real de las estrategias de aprendizaje en el currículum escolar. Ofrece un conjunto de sugerencias que pueden ayudar al profesor en el momento de realizar sus programaciones de aula, e incluso ajustar la enseñanza a grupos de alumnos y alumnas específicos. [...]
1993
Cuadernos de pedagogía, Num. 219 (1993) , p. 62-67  
10.
10 p, 168.6 KB Estrategias para aprender a pensar bien / Monereo i Font, Carles, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
El autor explica con cierto detalle qué significa aprender a pensar bien y cómo hacer un uso apropiado del conocimiento que los alumnos poseen. En este sentido, expone algunas premisas, estrategias y procedimientos que contribuyen a ello.
1995
Cuadernos de pedagogía, Num. 237 (1995) , p. 8-14  

Articles : 20 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 15 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
271 p, 6.0 MB El Pensamiento Crítico y Creativo en la formación de profesorado de ciencias de educación secundaria / Prado Arenas, Diana Lizeth ; Junyent i Pubill, Mercè, dir. ; Oliveras Prat, Begonya, dir.
La tesi El pensament crític i Creatiu en la formació inicial de professorat de ciències de educació secundària planteja una aportació en el camp de la didàctica de les ciències experimentals per a l'alfabetització científica. [...]
La tesis El pensamiento crítico y Creativo en la formación inicial de profesorado de ciencias de educación secundaria plantea una aportación en el campo de la didáctica de las ciencias experimentales para la alfabetización científica. [...]
The thesis The Critical and Creative Thinking in science secondary teacher training proposes a contribution in the field of didactics of experimental sciences for scientific literacy. The proposal covers the improvement of thinking in the teaching-learning of science through the development of the transversal competences of Critical Thinking and Creative Thinking and modelling as a didactic approach. [...]

2022  
2.
116 p, 1.4 MB Educació científica i pensament crític / Company Messa, Edith ; Pipitone, Maria Carolina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En les últimes dècades un dels principals objectius de les institucions educatives ha sigut desenvolupar el pensament crític en els estudiants. Aquest pensament manté na estreta relació amb l'ensenyament de la ciència i s'ha definit de múltiples maneres, amb diferents enfocaments i significats. [...]
En las últimas décadas, uno de los principales objetivos de las instituciones educativas, ha sido desarrollar el pensamiento crítico en el alumnado. Este pensamiento mantiene una estrecha relación con la enseñanza de la ciencia, y se ha definido de múltiples maneras, con diferentes enfoques y significados. [...]
In recent decades, one of the main objectives of educational institutions has been to develop critical thinking in students. This thought is closely related to the teaching of science, and has been defined in multiple ways, with different approaches and meanings. [...]

2021
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  
3.
78 p, 3.8 MB L'Argumentació oral a infants de cicle inicial per a promoure el pensament crític / Serra Tort, Ester ; Canals Cabau, Maria Roser, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present Treball de Final de Grau gira entorn del desenvolupament de l'argumentació a infants de cicle inicial. És un treball que es fonamenta en una discussió teòrica, conceptual i didàctica, que justifica la importància i necessitat del desenvolupament de l'argumentació en edats primerenques. [...]
El presente Trabajo de Fin de Grado gira en torno al desarrollo de la argumentación a niños de ciclo inicial. Es un trabajo que se fundamenta en una discusión teórica, conceptual y didáctica, que justifica la importancia y necesidad del desarrollo de la argumentación en edades tempranas. [...]
This End-of-Degree Project revolves around the development of argumentation to initial cycle children. It is a work that is based on a theoretical, conceptual and didactic discussion, which justifies the importance and the need for the development of argumentation at an early age. [...]

2021
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  
4.
330 p, 4.4 MB Explica'm un relat i et diré què penses. La formació del pensament crític de l'alumnat de quart d'ESO / Andreu i Rosés, Mercè ; Santisteban, Antoni, dir.
Presentem una investigació realitzada a joves de 15 i 16 anys sobre com formen el seu pensament social, a partir dels seus relats, els quals són un instrument idoni per expressar les seves opinions, inquietuds o alternatives de futur. [...]
Presentamos una investigación realizada a jóvenes de 15 y 16 años sobre cómo forman su pensamiento social, a partir de sus relatos, los cuales son un instrumento idóneo para expresar sus opiniones, inquietudes o alternativas de futuro. [...]
We present an investigation carried out to young people aged 15 and 16 on how they form their social thinking, based on their stories, which are an ideal instrument to express their opinions, concerns or alternatives for the future. [...]

2021  
5.
57 p, 1.2 MB Corponexiones. Un cuerpo que piensa/critica/crea/conecta a través de la danza / Fuster Cascio, Diana Lorena ; Rifà Valls, Montse, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Creación del pensamiento crítico/analítico desde una perspectiva de corporal que conecta/crea/piensa/critica para crear Corponexiones a través de la danza y el movimiento, una investigación basada en las artes/IBA con el objetivo de construir y potenciar los conocimientos previos en cuerpos decolonizados.
Creació d'un pensament crític/analític des d'una perspectiva corporal que connecti/creï/pensi/critiqui per crear Corponexions a través de la dansa i el moviment, una investigació artística/basada en l'IBA amb l'objectiu de construir i potenciar coneixements previs en cossos descolonitzats.
Creation of critical/analytical thinking from a body perspective that connects/creates/thinks/criticizes to create Corponexions through dance and movement, an arts/IBA-based research with the aim of building and enhancing previous knowledge in decolonized bodies.

Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona, 2019
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]  
6.
286 p, 5.6 MB Literacitat crítica digitial en els estudis socials : estudis de cas en Educació Primària / Castellví Mata, Jordi ; Santisteban, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La present tesi doctoral sorgeix del projecte "Enseñar y aprender a interpretar problemas y conflictos contemporáneos ¿Qué aportan las ciencias sociales a la formación de una ciudadanía global crítica? (I+D+I. [...]
The present dissertation is part of the project "Enseñar y aprender a interpretar problemas y conflictos contemporáneos ¿Qué aportan las ciencias sociales a la formación de una ciudadanía global crítica? (I+D+I. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
7.
225 p, 2.5 MB Aprender la subjetividad política mediante temas controversiales : una reflexión sobre la formación universitaria y su relación con la propia práctica / Calderón Jaramillo, Ana María ; Oller, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La presente investigación aborda los procesos de configuración de la subjetividad política en estudiantes de educación superior que analizaron temas controversiales de la realidad social chilena. [...]
This research deals with the processes of configuration of political subjectivity in higher education students that analyzed controversial issues of the Chilean social reality. A non-traditional vision was assumed about what it means to teach and learn in context to investigate the phenomena of culture, society, and education through their subjectivity (González-Rey, 2007a). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
8.
58 p, 9.0 MB Classificar amb criteri : habilitats de classificació d'éssers vius i selecció de criteris a 1er d'ESO / Municio Samon, Guillem ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza els criteris de classificació que utilitza l'alumnat de 1er d'ESO a l'hora de classificar els éssers vius, així com l'evolució en l'ús d'aquests al llarg d'una unitat didàctica basada en la metodologia de l'Estudi de Cas, en un context museístic. [...]
2019  
9.
88 p, 1.6 MB El paper de la mediació en la discussió literària : evolució de les respostes lectores en un context d'alta complexitat / Roca Ferràndiz, Adriana ; Manresa Potrony, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza la intervenció del mediador en dues discussions literàries sobre àlbums il·lustrats en el marc de la Seqüència Didàctica "Fomentem la lectura a partir d'àlbums il·lustrats", implementada aquest curs a l'institut Federica Montseny de Badia del Vallès, un centre educatiu de secundària d'alta complexitat. [...]
2019  
10.
353 p, 4.2 MB Museos y formación del pensamiento social en educación primaria : una propuesta de intervención didáctica / Gil Carmona, Francisco ; González-Monfort, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Santisteban, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
En la actualidad, una de las principales finalidades de la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales es desarrollar la formación del pensamiento social y crítico del alumnado, lo cual hace necesario trabajar con problemas sociales. [...]
Currently, one of the main purposes of the teaching and learning social sciences is to develop the formation of social and critical thinking amongst students, that wich is necessary to work with social problems. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  

Documents de recerca : 15 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 3 registres trobats  
1.
5 p, 158.6 KB Risc volcànic : tots els volcans són iguals? / Gayán Rico, Maria Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Nebot, Maria-Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Els documents adjunts inclouen la Guia didàctica i els materials per dur a terme la proposta Didàctica que es fa en el capítol 10 del Llibre que porta per títol: "Pensar críticament a l'aula de ciències: activitats competencials per a estudiants de secundària".
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
8 documents
2.
40 p, 3.0 MB Gamificació i Ensenyament de les Ciències Socials / González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Valencia, Gustavo A. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Company Messa, Edith (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
La gamificació és un procés de transformació educativa a través del qual les experiències d'aprenentatge són viscudes com un joc. És a dir, un joc pot esdevenir un recurs didàctic que aporti molts beneficis a l'aula tant des de la perspectiva del desenvolupament cognitiu com des del treball de les habilitats socials. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Dossiers)  
3.
12 p, 988.8 KB Pensament crític : Guia per a l'aprenentatge / Ruiz Bueno, Carme coord. ; Basart i Muñoz, Josep M coord. ; Álvarez, Maria ; Blanco-Romero, Asunción ; Corbella Molina, Laura ; García López, María del Mar ; Marzo Cabero, Núria ; Montaña, Montserrat ; Mor-Mur i Francesch, Montserrat ; Pla, Reyes ; Prat, Maria ; Puente, Sílvia ; Quilabert, Edgar ; Urrea, Aida ; Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Autònoma Solidària
Guia per a l'aprenentatge del pensament crític. La guia és el resultat d'una avaluació de l'impacte de propostes docents innovadores per al desenvolupament de les competències transversals pensament crític i compromís ètic.
Universitat Autònoma de Barcelona : Fundació Autònoma Solidària, 2019  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.