Resultats globals: 158 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 117 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 31 registres trobats
Materials didàctics, 6 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 117 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 931.9 KB "I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers / Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. [...]
El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. [...]
El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. [...]
Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1265
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles)  
2.
3 p, 114.2 KB En Jordi i el grup LIEC, una convicció compartida / Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article expliquem la convicció compartida d'en Jordi i del grup LIEC: no hi ha ciència sense llenguatge i aprendre ciència és aprendre a parlar, escriure i llegir ciència. Exposem com en Jordi era un participant actiu del grup de recerca LIEC, i quina ha estat la seva tasca divulgadora i recercadora en relació al paper que juga el llenguatge i el pensament crític en l'aprenentatge de les ciències.
In this article we explain the shared stance of Jordi and the LIEC group: there is no science without language and learning science is learning to speak, write and read science. We expose how Jordi was an active participant in the LIEC research group, and which was his contribution in relation to the role that language and critical thinking play in science education, both as a researcher and as a disseminator.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.202447
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 7-9 (Articles)  
3.
10 p, 312.0 KB La Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB) : 50 anys de servei públic i de suport a l'ensenyament i la recerca (1972-2022) / Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Rial Pan, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Santos Prados, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
La Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), nascuda fa 50 anys i estretament vinculada a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) -degana dels estudis de comunicació a Catalunya-, ha evolucionat com a actor actiu per als estudiants, docents, investigadors, periodistes i la societat en general, al compàs de la digitalització. [...]
La Biblioteca de Comunicación y Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), nacida hace 50 años y estrechamente vinculada a la Facultad de Ciencias de la Comunicación (UAB) -decana de los estudios de comunicación en Cataluña-, ha evolucionado como actor activo para los estudiantes, docentes, investigadores, periodistas y la sociedad en general, al compás de la digitalización. [...]
The Communication Library and General Newspaper Archivesat the Autonomous University of Barcelona (UAB), founded 50years ago and closely tied to the Faculty of CommunicationStudies (UAB) -the longest-standing communication studiesprogramme in Catalonia- has evolved to become a key actorfor students, teachers, researchers and journalists, and for societyin general, keeping apace with digitalisation. [...]

2023 - 10.34810/qcac49id420785
Quaderns del CAC, Núm. 49 (2023) , p. 27-36
3 documents
4.
16 p, 168.6 KB El modelo VESS y el desarrollo de las funciones ejecutivas en edades tempranas para afrontar la vida en sociedad / Romero Esquinas, María Helena (Universidad de Córdoba) ; Muñoz González, Juan Manuel (Universidad de Córdoba) ; Hidalgo Ariza, María Dolores (Universidad de Córdoba)
Este trabajo pretende conocer la valoración que hacen los futuros profesionales de la educación que estudian el grado de Educación Infantil, Primaria y el máster en Educación Inclusiva, de la Universidad de Córdoba (España), acerca del uso de un modelo innovador basado en la creación de la cultura del pensamiento en el aula -modelo VESS-, así como identificar si creen que existe una mejora no solo pedagógica, sino también social al utilizar este método en la praxis educativa. [...]
Aquest treball pretén conèixer la valoració que fan els futurs professionals de l'educació que estudien el grau d'Educació Infantil, Primària i el màster en Educació Inclusiva, de la Universitat de Còrdova (Espanya), sobre l'ús d'un model innovador basat en la creació de la cultura del pensament a l'aula -model VESS-, així com identificar si creuen que hi ha una millora no només pedagògica, sinó també social en utilitzar aquest mètode durant la praxi educativa. [...]
This work aims to discover the opinion of future teachers and educators studying for a degree in Early Childhood Education or Primary Education, or a master's in Inclusive Education, at the University of Córdoba (Spain), of the use of the VESS Model, an innovative model based on creating a culture of thought in the classroom; and to discover whether they believe that using this method in educational praxis leads to an improvement not just pedagogically but also socially. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1593
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 351-366 (Monográfico)  
5.
20 p, 461.8 KB Aprendizaje de los componentes del pensamiento computacional mediado por una aplicación virtual de la Educación 4.0 en el entorno del pensamiento complejo / George-Reyes, Carlos Enrique (Tecnologico de Monterrey) ; Ruiz-Ramírez, Jessica Alejandra (Tecnológico de Monterrey) ; Contreras Fuentes, Yessica Betzabe (Tecnológico de Monterrey) ; López-Caudana, Edgar Omar (Tecnológico de Monterrey)
La Educación 4. 0 y sus aplicaciones como la realidad virtual basada en web (WebVR) pueden ser útiles para fortalecer el aprendizaje de los estudiantes, debido a que el uso de esta tecnología en la enseñanza permite la participación en escenarios de realidad simulada que fortalecen la interacción y el desarrollo de competencias comunicativas y de colaboración. [...]
L'Educació 4. 0 i les seves aplicacions, com la realitat virtual basada en web (WebVR), poden ser útils per enfortir l'aprenentatge dels estudiants pel fet que l'ús d'aquesta tecnologia en l'ensenyament permet la participació en escenaris de realitat simulada que enforteixen la interacció i el desenvolupament de competències comunicatives i de col·laboració. [...]
Education 4. 0 and its applications such as web-based virtual reality (WebVR) can be useful to strengthen student learning, as the use of this technology in teaching allows participation in simulated reality scenarios that strengthen interaction and the development of communication and collaboration skills. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1645
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 281-300 (Monográfico)  
6.
18 p, 1.3 MB L'art a STEAM : estratègies per a fomentar l'art en els projectes STEAM / Rey, Beatriz (Institució La Vall) ; Arrufat , Carmen (La Farga) ; Martin, Sebastian (Tinkering Studio)
Aconseguir dur a terme projectes en què totes les disciplines STEAM s'enriqueixin mútuament implica conèixer els objectius fonamentals i processos propis de cadascuna d'elles. Bea Rey i Carmen Arrufat, com a docents especialitzades en art, en diàleg amb Sebastian Martin de Tinkering Studio, presenten una experiència concreta d'"Exploring Balance" realitzada a l'aula d'art de l'escola La Vall amb la finalitat d'oferir algunes claus fonamentals que facilitin la integració de l'art de manera equilibrada i coherent en projectes STEAM, incidint en el valor i els beneficis que l'art pot aportar a aquest tipus de projectes.
Achieving STEAM projects in which all disciplines enrich each other's involves knowing the fundamental objectives and specific processes to each of them. Bea Rey and Carmen Arrufat, as teachers specialized in art, in dialogue with Sebastian Martin from Tinkering Studio, present an experience of "Exploring Balance" carried out in the art classroom of La Vall school with the purpose of offering some fundamental keys that facilitate the integration of art in STEAM projects, focusing on the value and benefits that art can bring to this type of project.
Conseguir llevar a cabo proyectos en los que todas las disciplinas STEAM se enriquezcan mutuamente implica conocer los objetivos fundamentales y procesos propios de cada una de ellas. Bea Rey y Carmen Arrufat, como docentes especializados en arte, en diálogo con Sebastian Martin de Tinkering Studio, presentan una experiencia concreta de "Exploring Balance" realizada en el aula de arte de la escuela La Vall con el fin de ofrecer algunas claves fundamentales que faciliten la integración del arte de forma equilibrada y coherente en proyectos STEAM, incidiendo en el valor y los beneficios que el arte puede aportar a este tipo de proyectos.

2023 - 10.5565/rev/ciencies.466
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 46 (2023) , p. 54-70 (El Racó STEAM)  
7.
13 p, 648.3 KB Proposta d'activitat indagatòria basada en les rutines de pensament : adaptació a cada cicle d'Educació Primària / Almira-López, Patricia (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Bioquímica i Biotecnologia) ; Valls Bautista, Cristina (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Bioquímica i Biotecnologia)
L'alfabetització científica és un dels reptes de l'educació, però també ho és el desenvolupament d'habilitats de pensament crític i resolució de problemes. Per donar resposta a aquestes necessitats és important planificar les activitats de ciències de manera que l'alumnat aprengui ciències fent ciències partintdel que ja sap i a través del procés indagatiu. [...]
Scientific literacy is one of the challenges of education, but so is the development of critical thinking and problem-solving skills. In this sense, it is important to plan science activities so that the students learn science by doing science from a perspective of thier prior knowledgeand through the inquryprocess. [...]
La alfabetización científica es uno de los retos de la educación pero también lo es el desarrollo de habilidades de pensamiento crítico y resolución de problemas. Para dar respuesta a estas necesidades es importante planificar las actividades de ciencias de forma que el alumnado aprenda ciencias haciendo ciencias partiendo de lo que ya sabe y a través del proceso indagativo. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.471
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 2-14 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
8.
7 p, 162.6 KB En memòria de Laurence Viennot : Què vam aprendre d'ella en didàctica de la física? / López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Laurence Viennot ha estat una investigora francesa pionera en la didàctica de la física, que ha tingut una gran influència al camp de la recerca en ensenyament de la física al nostre país. Arrel de la trista noticia de la seva mort el passat estiu, hem volgut fer un petit resum de les seves principals contribucions al camp de l'ensenyament i l'aprenentatge de la fisica. [...]
Laurence Viennot was a pioneering french researcher in physics education, who had a great influence in the reserach on teaching and learning physics in our country. Since the sad news of her passing away last summer, we wanted to make a short summary of her main contributions to the field of physics' education. [...]
Laurence Viennot ha sido una investigadora francesa pionera en didáctica de la física, que ha tenido una gran influencia en el campo de la investigación de la enseñanza de la física en nuestro país. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.479
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 86-92 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
9.
22 p, 1.1 MB Quatre teòrics sobre l'Arc Mediterrari : N. M. Rubió i Tudurí, J. M. Batista i Roca, R. Brunet i R. Lafont / Oliveres, Arcadi, 1945-2021 (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
D'ençà de la dècada de 1990 l'Arc Mediterrani té una presència destacada en els discursos espacials elaborats en regions com Catalunya, el País Valencià, el Llenguadoc-Rosselló i Provença-Alps-Costa Blava. [...]
Since the 1990s the «Mediterranean Arch» has a strong presence in the spatial discourses made in regions such as Catalonia, Valencian Community, Languedoc-Roussillon and Provence-Alpes-Côte d'Azur. [...]

2012
Cercles, 2012, p. 71-92  
10.
7 p, 143.8 KB Utopía es urbanismo. Reseña de "La España de las piscinas : Cómo el urbanismo neoliberal ha conquistado España y transformado su mapa político": López, Jorge Dioni. (2021). La España de las piscinas: Cómo el urbanismo neoliberal ha conquistado España y transformado su mapa político. Barcelona: Arpa / Fernández de las Heras, Ion (Universidad Complutense de Madrid)
Obra ressenyada: Jorge Dioni LÓPEZ La España de las piscinas: Cómo el urbanismo neoliberal ha conquistado España y transformado su mapa político: Redefining Organizations with Multilevel Relational Infrastructures. [...]
2021 - 10.5565/rev/periferia.849
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 26 Núm. 2 (2021) , p. 264-270 (Reseñas)  

Articles : 117 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
8 p, 30.7 KB Identificació de competències de pensament científic / Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Ferrer, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
In this paper we present the work carried out by a group of teachers from the Sciences faculty, Engineering and Educational Sciences Faculty and that has been financed by AQU-Cat. The aim of this teamwork is too elaborate a guide for the competencies assessment. [...]
En aquesta comunicació presentem un treball que estem duent a terme un grup de professors de la facultat de Ciències, d'Enginyeria i de la Facultat de Ciències de l'Educació, que ha estat finançat per AQU-Cat. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
13 p, 4.9 MB El pensament polític de Màrius Torres (1934-1942) ; Primera edició / Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Anàlisi del pensament polític del poeta Màrius Torres i de l'aplicació de la Llei de Responsabilitats Polítiques de què fou objecte, l'any 1939, pel règim franquista.
Lleida: Aula Màrius Torres & Pagès Editors, setembre 2018 (Trossos)
La ciutat d'ideals que volíem bastir. Màrius Torres i la literatura del seu temps, 2018, p. 75-88  
2.
178 p, 13.4 MB Economia i pensament econòmic a la Catalunya de l'alta edat moderna (1520-1630) / Junqueras i Vies, Oriol, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània
Universitat Autònoma de Barcelona 2006 (Monografies Manuscrits ; 7)  

Documents de recerca 31 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6.0 MB «Un tabaque de cerezas» : Pensamiento y fuentes de Juan Manuel / Cabot Garrido, Antonia ; Serés, Guillermo, dir.
Aquest treball contextualitza la figura i l'obra de Juan Manuel (1272-1348), n'analitza el pensament i intenta determinar-ne les fonts. Per això, en primer lloc es caracteritza políticament, econòmicament i culturalment el període en què va viure, dedicant una especial atenció a la descripció del projecte cultural alfonsí i el molinisme, determinants en el seu model lingüístic i literari, en la ideologia i en l'objectiu últim de la seva obra. [...]
El presente trabajo contextualiza la figura y obra de Juan Manuel (1272-1348), analiza su pensamiento e intenta determinar sus fuentes. Para ello, en primer lugar se caracteriza política, económica y culturalmente el período en que vivió, dedicando una especial atención a la descripción del proyecto cultural alfonsí y el molinismo, determinantes en su modelo lingüístico y literario, en la ideología y en el objetivo último de su obra. [...]
The present work contextualizes the figure and work of Juan Manuel (1272-1348), analyzes his thought and tries to determine his sources. In order to do so, in the first place, is life period is politically, economically and culturally characterized, paying special attention to the description of the Alfonsine cultural project and Molinism, determinants in this linguistic and literary model, in the ideology and in the ultimate goal of his work. [...]

2023  
2.
271 p, 6.0 MB El Pensamiento Crítico y Creativo en la formación de profesorado de ciencias de educación secundaria / Prado Arenas, Diana Lizeth ; Junyent i Pubill, Mercè, dir. ; Oliveras Prat, Begonya, dir.
La tesi El pensament crític i Creatiu en la formació inicial de professorat de ciències de educació secundària planteja una aportació en el camp de la didàctica de les ciències experimentals per a l'alfabetització científica. [...]
La tesis El pensamiento crítico y Creativo en la formación inicial de profesorado de ciencias de educación secundaria plantea una aportación en el campo de la didáctica de las ciencias experimentales para la alfabetización científica. [...]
The thesis The Critical and Creative Thinking in science secondary teacher training proposes a contribution in the field of didactics of experimental sciences for scientific literacy. The proposal covers the improvement of thinking in the teaching-learning of science through the development of the transversal competences of Critical Thinking and Creative Thinking and modelling as a didactic approach. [...]

2022  
3.
116 p, 1.4 MB Educació científica i pensament crític / Company Messa, Edith ; Pipitone, Maria Carolina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En les últimes dècades un dels principals objectius de les institucions educatives ha sigut desenvolupar el pensament crític en els estudiants. Aquest pensament manté na estreta relació amb l'ensenyament de la ciència i s'ha definit de múltiples maneres, amb diferents enfocaments i significats. [...]
En las últimas décadas, uno de los principales objetivos de las instituciones educativas, ha sido desarrollar el pensamiento crítico en el alumnado. Este pensamiento mantiene una estrecha relación con la enseñanza de la ciencia, y se ha definido de múltiples maneras, con diferentes enfoques y significados. [...]
In recent decades, one of the main objectives of educational institutions has been to develop critical thinking in students. This thought is closely related to the teaching of science, and has been defined in multiple ways, with different approaches and meanings. [...]

2021
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  
4.
78 p, 3.8 MB L'Argumentació oral a infants de cicle inicial per a promoure el pensament crític / Serra Tort, Ester ; Canals Cabau, Maria Roser, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present Treball de Final de Grau gira entorn del desenvolupament de l'argumentació a infants de cicle inicial. És un treball que es fonamenta en una discussió teòrica, conceptual i didàctica, que justifica la importància i necessitat del desenvolupament de l'argumentació en edats primerenques. [...]
El presente Trabajo de Fin de Grado gira en torno al desarrollo de la argumentación a niños de ciclo inicial. Es un trabajo que se fundamenta en una discusión teórica, conceptual y didáctica, que justifica la importancia y necesidad del desarrollo de la argumentación en edades tempranas. [...]
This End-of-Degree Project revolves around the development of argumentation to initial cycle children. It is a work that is based on a theoretical, conceptual and didactic discussion, which justifies the importance and the need for the development of argumentation at an early age. [...]

2021
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  
5.
330 p, 4.4 MB Explica'm un relat i et diré què penses. La formació del pensament crític de l'alumnat de quart d'ESO / Andreu i Rosés, Mercè ; Santisteban, Antoni, dir.
Presentem una investigació realitzada a joves de 15 i 16 anys sobre com formen el seu pensament social, a partir dels seus relats, els quals són un instrument idoni per expressar les seves opinions, inquietuds o alternatives de futur. [...]
Presentamos una investigación realizada a jóvenes de 15 y 16 años sobre cómo forman su pensamiento social, a partir de sus relatos, los cuales son un instrumento idóneo para expresar sus opiniones, inquietudes o alternativas de futuro. [...]
We present an investigation carried out to young people aged 15 and 16 on how they form their social thinking, based on their stories, which are an ideal instrument to express their opinions, concerns or alternatives for the future. [...]

2021  
6.
394 p, 3.6 MB Formación del Pensamiento Histórico en Estudiantes de Formación Inicial Docente / Chávez Preisler, Carolina ; Santisteban, Antoni, dir. ; Bravo Pemjean, Liliana, dir.
La present tesi doctoral se situa des de la triada que es genera entre la formació inicial docent, la didàctica de la història i el desenvolupament del pensament històric. Aquests elements són constitutius del problema d'investigació. [...]
La presente tesis doctoral se sitúa desde la triada que se genera entre la formación inicial docente, la didáctica de la historia y el desarrollo del Pensamiento Histórico. Estos elementos son constitutivos del problema de investigación. [...]
This doctoral thesis is based on the triad that is generated between initial teacher training, the didactics of history and the development of Historical Thinking. These elements are constitutive of the research problem. [...]

2021  
7.
383 p, 3.8 MB El concepto de experiencia histórica en la enseñanza y el aprendizaje de la historia. Representaciones del profesorado de Cataluña y evidencias en sus prácticas con la historia oral / Meneses Varas, Belén ; González-Monfort, Neus, dir. ; Santisteban, Antoni, dir.
La investigació respon a la necessitat d'aconseguir que l'aprenentatge històric sigui considerat com una experiència educativa significativa per a la vida de l'alumnat. Pretén comprendre el concepte d'Experiència Històrica (EH) des de la perspectiva didàctica, el seu desenvolupament en els processos d'ensenyament i aprenentatge i la seva vinculació amb la formació del pensament històric. [...]
La investigación responde a la necesidad de lograr que el aprendizaje histórico sea considerado como una experiencia educativa significativa para la vida del alumnado. Pretende comprender el concepto de Experiencia Histórica (EH) desde la perspectiva didáctica, su desarrollo en los procesos de enseñanza y aprendizaje y su vinculación con la formación del pensamiento histórico. [...]
This research responds to the need to make the historical learning a meaningful educational experience for the students' lives. It aims to understand the concept of Historical Experience (HE) from a didactic perspective, its development in the teaching and learning processes and its link to the formation of historical thinking. [...]

2020  
8.
57 p, 1.2 MB Corponexiones. Un cuerpo que piensa/critica/crea/conecta a través de la danza / Fuster Cascio, Diana Lorena ; Rifà Valls, Montse, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Creación del pensamiento crítico/analítico desde una perspectiva de corporal que conecta/crea/piensa/critica para crear Corponexiones a través de la danza y el movimiento, una investigación basada en las artes/IBA con el objetivo de construir y potenciar los conocimientos previos en cuerpos decolonizados.
Creació d'un pensament crític/analític des d'una perspectiva corporal que connecti/creï/pensi/critiqui per crear Corponexions a través de la dansa i el moviment, una investigació artística/basada en l'IBA amb l'objectiu de construir i potenciar coneixements previs en cossos descolonitzats.
Creation of critical/analytical thinking from a body perspective that connects/creates/thinks/criticizes to create Corponexions through dance and movement, an arts/IBA-based research with the aim of building and enhancing previous knowledge in decolonized bodies.

Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona, 2019
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]  
9.
286 p, 5.6 MB Literacitat crítica digitial en els estudis socials : estudis de cas en Educació Primària / Castellví Mata, Jordi ; Santisteban, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La present tesi doctoral sorgeix del projecte "Enseñar y aprender a interpretar problemas y conflictos contemporáneos ¿Qué aportan las ciencias sociales a la formación de una ciudadanía global crítica? (I+D+I. [...]
The present dissertation is part of the project "Enseñar y aprender a interpretar problemas y conflictos contemporáneos ¿Qué aportan las ciencias sociales a la formación de una ciudadanía global crítica? (I+D+I. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
10.
225 p, 2.5 MB Aprender la subjetividad política mediante temas controversiales : una reflexión sobre la formación universitaria y su relación con la propia práctica / Calderón Jaramillo, Ana María ; Oller, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La presente investigación aborda los procesos de configuración de la subjetividad política en estudiantes de educación superior que analizaron temas controversiales de la realidad social chilena. [...]
This research deals with the processes of configuration of political subjectivity in higher education students that analyzed controversial issues of the Chilean social reality. A non-traditional vision was assumed about what it means to teach and learn in context to investigate the phenomena of culture, society, and education through their subjectivity (González-Rey, 2007a). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  

Documents de recerca : 31 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 6 registres trobats  
1.
5 p, 158.6 KB Risc volcànic : tots els volcans són iguals? / Gayán Rico, Maria Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Nebot, Maria-Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Els documents adjunts inclouen la Guia didàctica i els materials per dur a terme la proposta Didàctica que es fa en el capítol 10 del Llibre que porta per títol: "Pensar críticament a l'aula de ciències: activitats competencials per a estudiants de secundària".
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
8 documents
2.
40 p, 3.0 MB Gamificació i Ensenyament de les Ciències Socials / González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Valencia, Gustavo A. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Company Messa, Edith (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
La gamificació és un procés de transformació educativa a través del qual les experiències d'aprenentatge són viscudes com un joc. És a dir, un joc pot esdevenir un recurs didàctic que aporti molts beneficis a l'aula tant des de la perspectiva del desenvolupament cognitiu com des del treball de les habilitats socials. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Dossiers)  
3.
12 p, 988.8 KB Pensament crític : Guia per a l'aprenentatge / Ruiz Bueno, Carme coord. ; Basart i Muñoz, Josep M coord. ; Álvarez, Maria ; Blanco-Romero, Asunción ; Corbella Molina, Laura ; García López, María del Mar ; Marzo Cabero, Núria ; Montaña, Montserrat ; Mor-Mur i Francesch, Montserrat ; Pla, Reyes ; Prat, Maria ; Puente, Sílvia ; Quilabert, Edgar ; Urrea, Aida ; Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Autònoma Solidària
Guia per a l'aprenentatge del pensament crític. La guia és el resultat d'una avaluació de l'impacte de propostes docents innovadores per al desenvolupament de les competències transversals pensament crític i compromís ètic.
Universitat Autònoma de Barcelona : Fundació Autònoma Solidària, 2019  
4.
44 p, 4.0 MB Per què van marxar? Causes de l'exili / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar i valorar les persones o col·lectius que decideixen exiliar-se; Comparar les diferents interpretacions històriques que existeixen d'un fet o fenomen històric; Construir un text interpretatiu sobre les causes de l'exili per després elaborar-ne un vídeo.
UAB , 2009  
5.
1 p, 1.8 MB Sigmund Freud : les relacions socials en l'individu / Torrents Vilà, Dani
Bellaterra , 2015 (Recursos docents i d'autoavaluació per una aproximació a la Sociologia)
3 documents
6.
35 p, 574.1 KB Émile Durkheim : la sociologia dels fets socials / Torrents Vilà, Dani
Bellaterra 2015 (Recursos docents i d'autoavaluació per una aproximació a la Sociologia)
3 documents

Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
12.9 KB John Kenneth Galbraith, 1908-2006 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició en memòria de John Kenneth Galbraith, un dels economistes més importants de la segona meitat del segle XX. Va ser professor a Harvard, autor d'un gran nombre de llibres i articles, conferenciant, assessor de diversos presidents dels EUA, ambaixador, polemista. [...]
2006 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.