Results overview: Found 3 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
11 p, 377.6 KB Intervention based on Temporal Orientation to reduce alcohol consumption and enhance risk perception in adolescence / Castellà Mate, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Minguell, Gisela (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Sotoca, Cristina (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Estaún Ferrer, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Alcohol consumption is a prevalent risky behaviour in adolescence. A way of prevention is to obtain information about the cognitive components involved, such as Temporal Perspective (TP), which refers to the tendency to be oriented towards the past, the present or the future. [...]
Consumir alcohol es una conducta de riesgo frecuente en adolescentes. Una forma de prevención es obtener información sobre los componentes cognitivos involucrados, como la Perspectiva Temporal (PT), referida a la tendencia a orientarse hacia el pasado, el presente o el futuro. [...]

2018 - 10.5565/rev/qpsicologia.1417
Quaderns de psicologia, Vol. 20 Núm. 1 (2018) , p. 53-63 (Artículos)  
2.
20 p, 197.4 KB Percepción de disponibilidad temporal : efectos sobre los resultados en evaluaciones de niños de sexto de primaria / Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castelló i Tarrida, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo de este trabajo es comprobar hasta qué punto la percepción de disponer de un tiempo diferente del real repercute en el rendimiento en situaciones de evaluación. Un total de 92 alumnos de 6º de primaria, repartidos aleatoriamente en cuatro grupos de 23, realizaron la prueba de concepción espacial del test PMA. [...]
The aim of this research is to test weather the perception of time availability different from the actual task time might modify the task's outcome. 92 students of Sixth Grade, randomized in 4 different groups were tested with the PMA spatial scale for a period. [...]

2011 - 10.1387/RevPsicodidact.936
Revista de psicodidáctica, Vol. 16, núm. 2 (2011) , p. 291-310  
3.
7 p, 345.6 KB Comprensión de los indicios temporales de una narración icónica en niños de 6, 8 y 10 años / Estaún Ferrer, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació)
1998
Comunicación y cultura, Vol. 5-6 (1998) , p. 21-27  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.