1.
|
|
2.
|
|
3.
|
18 p, 1.1 MB |
El bienestar escolar desde la experiencia del alumnado de Educación Primaria
/
Mendiri, Paula (Universidade da Coruña) ;
Rebollo-Quintela, Nuria (Universidade da Coruña) ;
Losada-Puente, Luisa (Universidade da Coruña)
La valoración de la experiencia del estudiante en la escuela a través de sus juicios cognitivos y sus afectos, o su percepción sobre su funcionamiento positivo y sus relaciones con otros influyen en su bienestar escolar. [...] La valoració de l'experiència de l'estudiant a l'escola a través dels seus judicis cognitius i els afectes, o la percepció que té sobre el seu funcionament positiu i les seves relacions amb uns altres influeixen en el seu benestar escolar. [...] School children's assessment of their experience in school through their cognitive opinions and their emotions, and their perception of their positive functioning and their relationships with others, have an impact on their educational well-being. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1818
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 237-254 (Temas de investigación)
|
|
4.
|
34 p, 1.1 MB |
CLIL in Pre-primary education : the views of In-service and Pre-service teachers
/
Segura, Marta (Universitat Internacional de Catalunya)
Content and Language Integrated Learning (CLIL) has rapidly gained ground in schools within the latest decades. Consequently, interest in analysing stakeholders' perceptions and needs has increased. [...] L'Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE) ha guanyat terreny ràpidament a les escoles durant les darreres dècades. En conseqüència, l'interès en analitzar les percepcions i necessitats dels agents implicats ha augmentat. [...] El Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE) ha ganado terreno rápidamente en las escuelas durante las últimas décadas. En consecuencia, el interés en analizar las percepciones de los agentes implicados y sus necesidades ha aumentado. [...] L'Enseignement d'une Matière par l'Intégration d'une Langue Étrangère (EMILE) a rapidement gagné du terrain dans les écoles au cours des dernières décennies. Par conséquent, l'intérêt pour l'analyse des perceptions et des besoins des acteurs impliqués s'est accru. [...]
2023 - 10.5565/rev/jtl3.1230
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 2 (2023) , p. e1230 (Articles)
|
|
5.
|
12 p, 352.9 KB |
L'observació entre iguals com a mecanisme de desenvolupament professionaldocent. La percepció dels participants de la Xarxa de Competències Bàsiques
/
Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon Llull) ;
Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona)
La observación entre iguales consiste en parejas de docentes, con grados de experiencia similar, que acuerdan observarse mutuamente uno o varios aspectos pedagógicos de su acción en el aula, por medio de instrumentos de recogida de evidencias, para posteriormente ofrecerse retroalimentación constructiva mutua, que permita reflexionar para encontrar objetivos de mejora. [...] L'observació entre iguals consisteix en parelles de docents, amb graus d'experiència similar, que acorden observar-se mútuament un o diversos aspectes pedagògics de la seva acció a l'aula, per mitjà d'instruments de recollida d'evidències, per posteriorment oferir-se retroalimentació constructiva mútua, que permeti reflexionar per trobar objectius de millora. [...] Peer observation consists of pairs of teachers, with similar degrees of experience, who agree to observe each other focusing on one or different pedagogical aspects from their action in class. Evidence-gathering tools are used to offer constructive mutual feedback afterwards, which enables reflection to set goals for improvement. [...]
Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació, 2020 - 10.32093/ambits.vi53.2636
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 53 (2020) , p. 49-61
2 documents
|
|
6.
|
22 p, 444.1 KB |
The Edge of the "Stone Raft" : from euro-enthusiasm to moderate scepticism in Portuguese History textbooks (2000-2020)
/
Neto, Sérgio (Universidade de Coimbra) ;
Serrano, Clara Isabel (Universidade de Coimbra)
This paper aims to study how issues related to the European Economic Community/European Union (EEC/EU) are presented in Portuguese 9th-grade History textbooks. The methodological approach is mainly qualitative, based on a content analysis of ten textbooks, but some quantitative data was also considered in order to determine the importance given to the EEC/EU construction process and Portugal's integration into it. [...] Aquest article es proposa estudiar com es presenten els temes relacionats amb la Comunitat Econòmica Europea/Unió Europea (CEE/UE) als llibres de text portuguesos d'Història de grau 9 (3r d'ESO). L'enfocament metodològic és principalment qualitatiu, basat en l'anàlisi del contingut de deu llibres de text, però també s'inclouen algunes dades quantitatives, per a determinar la importància donada al procés de construcció de la CEE/UE i a la integració de Portugal. [...] Este artículo se propone estudiar cómo se presentan los temas relacionados con la Comunidad Económica Europea/Unión Europea (CEE/UE) en los libros de texto portugueses de Historia de grado 9 (3. º de ESO). [...]
2023 - 10.5565/rev/rubrica.270
Rúbrica contemporánea, Vol. 12 Núm. 23 (2023) , p. 157-178 (Artículos)
|
|
7.
|
17 p, 460.8 KB |
Teachers' and students' perspectives on the intensive use of technology for teaching and learning
/
Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
The health crisis caused by COVID-19 compelled university teachers to adapt their learning scenarios to new technology-mediated contexts. This paper analyses teaching and learning experiences, strategies and lessons learned during the lockdown period at the Faculty of Education of the Universitat Autònoma de Barcelona (N=29 teachers, 227 students). [...] La crisi sanitària provocada per la COVID-19 va instar els i les docents a adaptar els seus escenaris d'aprenentatge als nous contextos mediats per les tecnologies. Aquesta investigació analitza les experiències i les estratègies d'ensenyament i aprenentatge i les lliçons apreses durant el confinament a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (N = 29 professors/ores, 227 alumnes). [...] La crisis sanitaria provocada por el COVID-19 instó a los y las docentes a adaptar sus escenarios de aprendizaje a los nuevos contextos mediados por las tecnologías. Esta investigación analiza las experiencias y estrategias de enseñanza y aprendizaje y las lecciones aprendidas durante el confinamiento en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Autónoma de Barcelona (N = 29 profesores/as, 227 alumnos/as). [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1551
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 213-229 (Temas de investigación)
|
|
8.
|
18 p, 238.0 KB |
The impact of the Covid-19 pandemic. The perception of communications executives in companies : The role and challenges of internal communication
/
Aced Toledano, Cristina (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Miquel Segarra, Susana (Universitat Jaume I) ;
López-de-Ayala, María-Cruz (Universidad Rey Juan Carlos)
The Covid-19 pandemic has tested the role of internal communication (IC) in managing adaptation to change and digitalisation in companies, in the context of a sudden switch to implementing remote working, the reorientation and temporary interruption of activity and mass redundancies. [...] La pandèmia de COVID-19 ha posat a prova el rol de la comunicació interna (CI) en la gestió de l'adaptació al canvi i a la digitalització de les empreses, en una situació sobtada d'implantació del teletreball, reorientació i interrupció temporal de l'activitat i acomiadaments massius. [...] La pandemia de COVID-19 ha puesto a prueba el rol de la comunicación interna (CI) en la gestión de la adaptación al cambio y a la digitalización de las empresas, en una situación repentina de implantación del teletrabajo, reorientación e interrupción temporal de la actividad y despidos masivos. [...]
2022 - 10.5565/rev/analisi.3559
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 67 (2022) , p. 27-43 (Articles)
|
|
9.
|
18 p, 242.6 KB |
Conocimiento y uso de los verificadores de datos : ¿una herramienta para la regeneración de la autoridad periodística en un entorno polarizado?
/
Almenar, Ester (Universitat Ramon Llull) ;
Puertas Graell, David (Universitat Ramon Llull) ;
Ruiz Caballero, Carlos (Universitat Ramon Llull) ;
Suau, Jaume (Universitat Ramon Llull) ;
Masip, Pere (Universitat Ramon Llull)
El principio de autoridad en el periodismo se articula en torno a conceptos centrales como objetividad, verificación y distancia/neutralidad (Schudson, 1978; Kovach y Rosenstiel, 2007; Deuze, 2005). [...] El principi d'autoritat en el periodisme s'articula al voltant de conceptes centrals com objectivitat, verificació i distància/neutralitat (Schudson, 1978; Kovach i Rosenstiel, 2007; Deuze, 2005). En el nou ordre de desinformació en el qual es qüestiona l'autoritat del periodisme, la verificació de dades (en anglès, fact-checkers) es presenta com un possible antídot (Walter et al. [...] The principle of authority in journalism is structured around central concepts such as objectivity, verification and distance/neutrality (Schudson, 1978; Kovach and Rosenstiel, 2007; Deuze, 2005). In the new order of disinformation, in which the authority of journalism is questioned, fact-checking can act as a possible antidote (Walter et al. [...] Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. [...]
2022 - 10.5565/rev/analisi.3472
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 66 (2022) , p. 113-129 (Articles)
2 documents
|
|
10.
|
|